آقاي يونسي بركات تدابير فوق هوشمندانه شما درباره شيرين عبادي كماكان ادامه دارد!/ ماجراي توقيف "به رنگ ارغوان"
 

 

اظهارات امروز علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي در گفت‌وگو با يك روزنامه صبح نشان مي‌دهد كه حمایت از ساختارشکنان در آن دوره مانند آنچه كه در زمان آشوب‌های خیابانی ۱۸ تیر ۷۸ رخ داد و حتی یکی از مسئولان وقت از پخت غذای گرم برای آشوب‌گران در آشپزخانه وزارت کشور خبر داد، رویکرد سازمانی برخي از اعضاي دولت خاتمي بوده است، به‌طوري كه امروز نيز يونسي موارد جديدي را عنوان كرد.

به گزارش رجانیوز، یونسی از حمایت رسمی‌اش از شیرین عبادی و تبریک به او به‌دلیل کسب جایزه صلح نوبل که پیش از این به جنایت‌کارانی مانند رئیس رژیم صهیونیستی رسیده است، خبر داده و این مساله را جزو افتخارات دوران مسئولیت خود عنوان کرده است!

یونسی به «شرق» گفته است: «...اگر فردی برنده جایزه بین‌المللی می‌شد، ما اولین گروهی بودیم که به او تبریک می‌گفتیم و به کمک او می‌رفتیم و مشورت می‌دادیم که این فرد از طرف گروه‌های تروریستی محاصره نشود. به‌طور مثال یک حقوق‌دان [شیرین عبادی] در زمان ما برنده جایزه مهم بین‌المللی شد، بررسی و احساس کردیم اگر با او برخورد مثبتی نشود، چه‌بسا از طرف گروه‌های تروریستی و ضدانقلاب تحت‌تاثیر قرار بگیرد، به او تبریک گفتیم و کمک کردیم که به ایران هم بازگردد؛ یا فرض کنید اگر اتفاقی که امروز برای اصغر فرهادی و موفقیت جهانی فیلم او در زمان ما رخ داده بود، پیشنهاد می‌دادیم برای او جشن بگیرند و از او در فرودگاه استقبال ویژه‌ای می‌کردیم و چنانچه می‌دیدیم گروه‌های تروریستی و ضد امنیتی می‌خواهند از فردی سوءاستفاده کنند، اطلاعات لازم را به او می‌دادیم که خود فرد حواسش جمع باشد.»

البته نگاهی کوتاه به لیست برندگان جایزه صلح نوبل شاید بتواند نظر آقای یونسی در مورد افتخار به آن را تغییر دهد: "تئودور روزولت"، "هنری کسینجر"، "انور سادات"، "مناخیم بگین"، "اسحاق رابین"، "شیمون پرز"، "جیمی کار‌تر" و "باراک اوباما".

با اين حال، آقاي يونسي توضيح نداده است كه آيا مواضع ضد امنيت ملي و براندازانه شیرین عبادی در آن سال‌ها و نهایتا دخالت و هدایت جدی بخشی از عوامل کف خیابان در آشوب‌های سال 88 و تشويق طرف غربي به افزايش تحريم‌ها عليه كشورمان نيز جزو اثرات همان تدابير فوق هوشمندانه وي بوده است؟

نقش‌آفرینی عبادی در حمایت از فرقه ضاله بهاییت و اقدامات این طیف که نهایتا منجر به هتک حرمت مقدسات دینی مردم مسلمان ایران در روز عاشورای سال 88 شد، کار را تا جایی پیش برد که حتی برخی اخبار از گرویدن دختر او -نرگس توسلی- به این فرقه ضاله حکایت داشت. البته شیرین عبادی به همین هم اکتفا نکرد و به محور هدایت فمینیست‌هاي ضد انقلاب در خارج از کشور تبدیل شد و در جریان نگارش گزارش غیرواقعی احمد شهید گزارش‌گر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل علیه ایران نيز هم‌پاي گروهك منافقين تلاش ويژه‌اي كرد.

از سوی دیگر، وزیر اطلاعات دولت اصلاحات همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود، مدعی شده است که فیلم "به رنگ ارغوان" توسط او و در دوران مسئولیتش به مشکل نخورده است. او گفته است: «ما فیلم "به رنگ ارغوان" را توقیف نکردیم و اصولا وزارت اطلاعات هیچ‌گونه مسوولیتی در این خصوص نداشت. مسوول اصلی در این زمینه وزارت ارشاد است. ولی این فیلم به دلیل ترویج خشونت و نمایش غیر واقعی امور امنیتی، مورد حمایت و قبول ما نبود. در آن زمان سیاست کلی و اساسی وزارت اطلاعات تصحیح ذهنیت جامعه درخصوص وزارت اطلاعات بود که به‌دلیل بحران‌های قتل‌های زنجیره‌ای شدیدا آسیب دیده بود.»

این اظهارات درحالی از سوی یونسی بیان شده که سید جمال ساداتیان، تهیه کننده فیلم به رنگ ارغوان چند سال پیش در نامه‌ای به احمدی‌نژاد که مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده گرفته بود، خواستار رسیدگی به وضعیت اکران عمومی این فیلم شد.

ساداتیان در بخشی از این نامه نوشته بود: «در سال ۱۳۸۲ از وزارت ارشاد دولت اصلاحات مجوز ساخت فیلم "به رنگ ارغوان" را دریافت می‌نمایم، فیلم تمام مراحل قانونی خود را طی می‌کند، فیلم ساخته می‌شود، در سال ۱۳۸۳ از وزارت ارشاد مجوز نمایش می‌گیرد و آماده نمایش برای جشنواره فجر می‌گردد. در‌‌ همان زمان به دلیل انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری وزارت اطلاعات از اکران فیلم جلوگیری می‌نماید و اکران آن را به بعد از برگزاری انتخابات موکول می‌کند.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تدابير فوق هوشمندانه, آقاي يونسي, شيرين عبادي, توقيف به رنگ ارغوان, وزير اطلاعات دولت خاتمي, جایزه صلح نوبل, ,