بازخوانی نقاط عطف فتنه 88/ بخش سوم؛ بازخواني حمايت دشمن از سبزها/1:
گري سيك: علي مطهري، حسن خميني و همسر همت به معترضان بپيوندند/ شيرين عبادي: حرف‎هاي هاشمی عین همان است كه اپوزيسيون مي گويد

 

سومین سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری در حالی فرا رسیده است که این انتخابات به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، سلسله رخدادهای قبل و بعد آن و نیز تاثیرات قابل توجهی که بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور گذاشت، از مهم‌ترین آزمون‌های ملی و حساسترین تحولات تاریخ انقلاب به شمار می‌آید. بر همین اساس، رجانیوز طی سلسله مطالبی به بازخوانی اهم اتفاقات رخ داده در سال 88 می پردازد و همانگونه که در بخش اول و دوم، به ریشه های طرح ادعای تقلب در انتخابات و 6 دروغ بزرگ سبزها بعد از انتخابات پرداخته شد، در سومين بخش از اين سلسله گزارش ها، به حمايت هاي آشكار چهره ها و رسانه هاي ضدانقلاب از جريان سبز اشاره مي شود، روندي كه بدون شك در افشاي ماهيت حقيقي جريان سبز در ميان توده هاي ملت نقش قابل توجهي داشت.

 

گفتني است به علت حجم بسيار زياد اخبار مربوط به حمايت چهره ها و رسانه هاي ضدانقلاب در حوادث بعد از انتخابات از سبزها، اين گزارش در دو بخش منتشر مي شود كه قسمت اول آن را از نظر مي گذرانيد:

 

  (موسوي) مردي كه مي تواند احمدي ن‍ژاد را شكست دهد/ موسوي: تغيير در ساختار قدرت، با فشار بر رهبري رخ خواهد داد

  22 خرداد 88:

 
* مجله آمریکایی تایم گفتگوی اختصاصی خود با میرحسین موسوی را با عنوان «مردي که مي تواند احمدي‌نژاد را شکست دهد» منتشر ساخت. 
 
موسوی در بخشی از این گفتگو با اشاره به تجمعات خياباني حاميانش در دوره تبليغات انتخاباتی مي‌گويد: "تجمعات خياباني چشمگير هفته‌هاي گذشته احتمالاً ماهيت ساختار قدرت را به نحوي بنيادين دگرگون خواهد ساخت ... در واقع دگرگوني و تغيير در ساختار قدرت با فشار بر رهبري در جهت پذيرش بيشتر افکار عمومي رخ خواهد داد." وي در پاسخ به اين سؤال که «اگر انتخابات را ببازد، آن وقت چه مي‌شود؟» پاسخ داد: "تغييرات مدت‌هاست که آغاز شده است. تنها گوشه‌اي از اين تغييرات به پيروزي در انتخابات مربوط مي‌شود و بخش‌هاي ديگر تغيير ادامه خواهند يافت و هيچ عقب‌گردي در کار نخواهد بود."
 
 

 

راديو زمانه: معترضان در تهران سطل هاي زباله را آتش زده اند

 23 خرداد 88:

 
* ابوالحسن بنی صدر در مصاحبه با تلوزیون صدای آمریکا نتایج انتخابات ایران را «تقلب بزرگ» توصیف کرد.
 
 
 
* رادیو زمانه: "گزارش‌ها از درگیری‌های پراکنده و شدیدی در خیابان‌های مرکز و شمال شهر تهران حکایت دارد. گروهی از هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی از صبح امروز با حضور در خیابان‌های تهران، اعتراض خود را به نتایج انتخابات اعلام کرده‌اند. آن‌طور که شاهدان عینی از سطح شهر تهران گزارش می‌دهند، اوضاع در خیابان ولیعصر، زرتشت، فاطمی، میدان انقلاب، میدان ونک و چهارراه جهان کودک نا‌آرام است. در خیابان تخت طاووس و میرزای شیرازی تهران نیز درگیری‌ها به شدت در جریان است و بخش‌هایی از خیابان به آتش کشیده شده است. معترضان با به آتش کشیدن سطل‌های زباله، کندن تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نیز شکستن شیشه‌های اتومبیل‌ها راه ورود خودروهای پلیس به این خیابان را بسته‌اند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز از آتش زدن لاستیک از سوی معترضین به نتیجه انتخابات مقابل ساختمان وزارت کشور خبر داده است. نیرو‌های پلیس و گارد ویژه با استقرار در خیابان‌های مرکزی شهر تهران به گفته شاهدان عینی با معترضان به شدت برخورد می‌کنند."
 
 

 

سازگارا: نشان دهيد راي واقعي كجاست و در راهپيمايي شركت كنيد

 24 خرداد 88:

 
* سایت اسراییلی هاآرتص: "بی شک در انتخابات ایران دستکاری شده است. نتایج منتشر شده منطقی نیستند. امکان نداشت احمدی نژاد در دور اول از این حمایت گسترده برخوردار باشد."
 
 
 
* محسن سازگارا از عناصر ضد انقلاب در گفتگو با تلویزیون صدای آمریکا، گفت: "آقای مهندس موسوی دعوت کردند که فردا 4 بعد از ظهر، هواداران و کسانی که رای داده اند بیایند راهپیمایی بکنند و وجود خوشان را نشان بدهند. ایشان از وزارت کشور برای راهپیمایی درخواست مجوز کرده اند اما گفته اند چه مجوز بدهند و چه مجوز ندهند خودشان خواهند آمد و مردم هم بیایند. به نظر من هم باید گفت که ای مردم! رییس جمهور منتخب خودتان را تنها نگذارید. آقای موسوی استمداد کرده و شما هم نشان بدهید رای واقعی کجاست و در راهپیمایی شرکت کنید" وی در ادامه نیز خواهش خود از هواداران کروبی را اینطور بیان می کند: "من این خواهش را از دوستان آقای کروبی هم کردم. الان در این مقطع باید بپذیرید که رهبری این کار با رییس جمهور منتخب مردم یعنی مهندس موسوی است، بنابر این آنچه که ایشان بگوید باید اصل باشد." سازگارا در ادامه نیز بر سر دادن شعار الله اکبر از پشت بام خانه ها تاکید می کند و می گوید: "آقای موسوی از مردم درخواست کرده است که هر شب ساعت 10 تا 10.30 در اوج اش الله اکبر بگویید و این تمرینی است برای همبستگی مردم و مراحل بعدی."
 
* رویترز: فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان با اعلام احضار سفیر ایران در آلمان به وزارت امور خارجه این کشور در ارتباط با ناآرامی‌های پس از انتخابات اظهار داشت: "ما برخورد نیروهای امنیتی ایران را با تظاهرکنندگان به شدیدترین نحو ممکن محکوم می‌کنیم و با نگرانی به سوی تهران چشم دوخته‌ایم." وی همچنین از موضع مشترک متحدان اروپایی این کشور در این زمینه خبر داد و اعلام کرد: "من امروز به اتفاق چندین تن از همتایان اروپایی خود از ایران خواسته‌ایم هر چه سریع‌تر در باره وقایع این کشور و اتهام‌های مربوط به تقلب در انتخابات اطلاع‌رسانی کند تا معلوم شود تا چه حد می‌توان نتیجه انتخابات این کشور را جدی گرفت."
 
* جو بایدن معاون رییس جمهور آمریکا در گفتگو با شبکه تلوزیونی ان بی سی گفت: "من در نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری ایران تردید دارم."
 
* سایت اسراییلی هاآرتص: «مهم این است که توده عظیمی در حدود چندین میلیون و شاید نیمی از ملت ایران وجود دارند که فکر می کنند دموکراسی ایرانی به آنها دروغ گفت و نه تاکنون انتخابی در کار بوده و نه بعد از این در کار خواهد بود. این توده که فکر می کرد شاید بتوان از داخل نظام تغییر را آغاز کرد، متوجه شد که تنها با ویرانی نظام می توان تغییر مثبت ایجاد کرد ... حتی اگر نظام ایران در آینده نزدیک سرنگون نشود در این لحظه شاهد آغاز شمارش معکوس آن هستیم.»
 
 

 

وزير خارجه هلند: در انتخابات ايران تقلب شده است

 25 خرداد 88:

 
* علی کشتگر از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "آمريكا و اسرائيل دنبال تغيير رئيس جمهور در ايران بودند اما اكنون مجبورند با شرايط موجود كنار بيايند. بسياري از كشورهاي غربي از جمله آمريكا و اسرائيل خواستار اين بودند که فرد ديگري جاي آقاي احمدي نژاد بر سر كار بيايد اما ترديدي نيست كه كشورها ناچار هستند رئيس جمهوري احمدي نژاد را در شرايط فعلي بپذيرند و كاري نمي توانند انجام دهند."
 
* مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین با صدور بیانیه ای خطاب به معترضان به نتایج انتخابات در ایران، به ویژه تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که به دعوت انجمن اسلامی این دانشگاه در مسجد دانشگاه تهران تحصن کرده بودند، نوشت: "مقاومت قهرمانانه و اشرف نشان خود را به هر قیمت ادامه بدهید."
 
* رادیو زمانه: ماکسیم فرهاخن وزیر خارجه هلند، مشروعیت انتخابات ایران را زیر سؤال برد و گفت: "بدون شک در این انتخابات تقلب شده‌است."
 
* رادیو فردا: «آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار بررسی شفاف نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران شد.»
 
* خبرگزاری فرانسه: «وزرای خارجه اتحادیه اروپا خواستار انجام تحقیقات بر روند انتخابات ریاست ‌جمهوری در ایران شدند. این وزرا که در لوکزامبورگ گرد هم آمده‌ بودند، هم‌چنین از سرکوب معترضان در ایران ابراز نگرانی جدی کردند.»
 
* محسن سازگارا از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "رئیس جمهور قانونی مملکت ، با وجود رای بزرگ ملت آقای موسوی است و حالا خبرهایی هم به گوش می رسد که او را وادار به حبس خانگی کرده اند. احتمال دستگیری ایشان هم هست." وی ادامه داد: "قطعا مردم برنده این ماجرا خواهند بود. به این شرط که آقای موسوی که این نفوذ کلام را مابین مردم دارد و به حق در جایی ایستاده است که اکثریت مطلق مردم پشت او هستند رهبری این مبارزات را به دست بگیرد و برای احقاق حق مردم مبارزه کند و مبارزه را ادامه دهد و البته باید مراقب باشد که کسانی را که از دسترس حکومت خارج هستند و در خارج از ایران زندگی می کنند بعنوان جانشین معرفی کند تا اگر دستگیر شد آن افراد بتوانند کار رهبری مردم را به عهده بگیرند . به شرط آنکه آقای موسوی و آقای کروبی به رهبری آقای موسوی که رئیس جمهور قانونی ایران است ایستادگی کنند و مبارزات مردم را هدایت کنند."
 
 

 

دخالت فرزند شاه مخلوع، اوباما و ساركوزي در حوادث پس از انتخابات 

 26 خرداد 88:

 
* «باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا در گفتگو با سی ان ان گفت: "بدون توجه به نتیجه انتخابات ایران، دیپلماسی محكم خود را در مورد این كشور دنبال خواهد كرد." اوباما تصریح کرد: "به هر حال ما قصد داریم با رژیمی در ایران برخورد كنیم كه به لحاظ تاریخی دشمن آمریكا بوده و مشكلات زیادی را برای كشورهای همسایه خود بوجود آورده و به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای بوده است. وقتی خشونت علیه تظاهركنندگان آرام را می بینم وقتی اختلاف نظرهای توام با آرامش سركوب می شود در هر جایی كه اتفاق بیافتد برای من نگران كننده است."»
 

 


 

 
 
* علیرضا نوری زاده از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "آقاي موسوي و كروبي اگر در وجودشان ذره اي وفاداري به آرمانهايي كه اعلام كرده اند باشد، نبايد عقب نشيني كنند. اين جا ديگر حق ّ شخصي نيست و به قول معروف حق ّالناس است. آقاي موسوي و كروبي و رضايي حق ّ ندارند از اين حق ّ بگذرند. اگر آنها و خاتمي اين شايستگي را داشته باشند كه اين حركت را رهبري كنند، جنبش زيبايي كه بدون خونريزي و خشونت آغاز شده سرنوشت ايران را تغيير می دهد."
 
* برنا: «رضا پهلوي در پيامي با ابراز شادماني از روند آشوب‌طلبي‌ها و اغتشاش‌آفريني‌هاي اخير در ايران از اغتشاشگران اعلام حمايت كرده و گروهك‌هاي تروريستي رجوي و ريگي نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي به اعلام حمايت از آشوب‌طلبان پرداختند. آنها معتقدند اين گروه هايي که بطور غير قانوني تظاهرات مي کنند حامي آنها هسند گروهك تروريستي جندا... به سركردگي عبدالمالك ريگي در پيام خود با اذعان به شعور بالاي سياسي مردم ايران از اغتشاشگران خواست تا دامنه آشوب‌هاي اخير را گسترش دهند. اين گروهك در سال‌هاي اخير با انجام برخي اقدامات كور تروريستي جمعي از هموطنانمان را به خاك و خون كشيد. گروهك تروريستي منافقين به سركردگي مسعود رجوي نيز در پيامي به اعلام حمايت از اغتشاشگران پرداخت. اذهان عمومي اقدامات خرابكارانه و تروريستي اين گروهك پس از پيروزي انقلاب اسلامي را همچنان به خاطردارد.»
 
* خبرگزاری فرانسه: نیکلا سارکوزی رییس جمهور فرانسه گفت: "وسعت تقلب با واکنش‌های خشونتی تناسب دارد." وی تاکید کرد: "مردم ایران مستحق چیز دیگری هستند، این یک تراژدی است ولی این امر منفی نیست که جنبشی واقعی از ابراز عقیده داشته‌باشیم که سعی می‌کند زنجیرهایش را بگسلد."
 
 

 

مريم رجوي: نگران سركوب مردم هستم/ اعتراف مخملباف به ارتباط با ساركوزي

 28 خرداد 88:

 
* مریم رجوی همسر مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، در گفتگو با شبکه تلوزیونی ال.ث.اى فرانسه گفت: «من نگران سركوب مردم ايران هستم، اما متاسفانه صداى آنها آنطور كه بايد شنيده نمىشود. خوشحالم كه غرب در حال بيدارشدن و باز كردن چشمان خود در برابر واقعيت اين سركوب است. قابل توجه است كه چگونه كوچكترين اعتراض مردم به شدت سركوب مىشود. مردم ايران نشان دادند كه مقاومت آنها در برابر ديكتاتورى مذهبى زنده است و از هر فرصتى براى ابراز مخالفت با ديكتاتورى مذهبى استفاده مىكنند. فكر مىكنم كه اين يك اميدوارى بزرگ است.»
 
* محسن مخملباف در گفتگو با رادیو زمانه گفت: "ما سعی کردیم از ارتباطاتی که داشتیم، استفاده کنیم. برای مثال، با استفاده از ارتباطات دوستانه‏ای که با آقای سارکوزی داشتیم، موفق شدیم ایشان را راضی کنیم که به صدای مردم ایران گوش کند. خوشبختانه، ایشان امروز موضع قاطع خود را گرفت و گفت که نگران مردم ایران است و باید به صدای آنان گوش داده شود. در شرایطی که مردم ایران دولت ندارند (چون رسماً، ما دولت نداریم، این دولت کودتا است و ما بی دولتیم)، همه‏ی ایرانیان خارج از ایران سفیرند و همه‏ی آنان تواناهایی برای ارتباط دارند. ما از این ارتباط‏ها استفاده کردیم و دیروز، سه‏شنبه شانزدهم ژوئن، ساعت دو تا سه بعدازظهر، خانم مرجان ساتراپی و من، رسماً در نشست پارلمان اروپا در بروکسل، به عنوان سفرای مردم ایران که در خیابان‏ها کشته می‏دهند، حاضر شدیم و در حضور نمایندگان پارلمان، فراکسیون سبزها به طور کامل گزارش دادیم. پس از آن نیز جداگانه، با رؤسای فراکسیون‏های دیگر پارلمان گفت‏گو کردیم. هم‏چنین در نشست رسمی کنفرانس مطبوعاتی که خبرنگاران حداقل دویست تلویزیون در آن حاضر بودند، بیانیه‏ای را از طرف مردم ایران به آنان ابلاغ کردیم ... مردمی که رأی‏شان دزدیده شده بود، روز دوشنبه بی‏اطلاع دولت، در سراسر ایران به صورت میلیونی به خیابان‏ها ریختند، کشته و زخمی دادند و دستگیر شدند تا از دولت‏های جهان بخواهند رژیم احمدی‏نژادی را به رسمیت نشناسند. ما از پارلمان اروپا خواستیم که کمی صبر کنند تا مردم ایران بتوانند رییس جمهور واقعی‏شان را به دنیا معرفی کنند. مردم ایران صلح و دمکراسی می‏خواهند."
 
  
وال استريت ژورنال: اوباما در ايران دخالت كند/ اوباما: بايد صداي مردم (ايران) شنيده شود

 29 خرداد 88:

 
*سايت اخبار روز وابسته به گروهك فدائيان خلق نوشت: « شكي نيست كه نه آقاي موسوي و نه آقاي كروبي كانديداي ايده آل براي ايجاد تغييرات بنيادي نيستند اما شرايط سياسي فعلي و جنبش برآمده از آن، مي طلبد با پرهيز از حداكثرخواهي، همدلي و همراهي داشته باشيم. اگر جنبش بتواند انتخاباتي با حضور ناظران خارجي را به كرسي بنشاند آن وقت گام اساسي براي تغييرات جدي ساختار حاكميت برداشته شده است.»
 
* روزنامه امريكايي وال‌استريت ژورنال با ارائه پيشنهادهايي به اوباما از وي خواست تا از موج بوجود آمده در ايران نهايت استفاده را ببرد. اين روزنامه خطاب به رئيس‌جمهور امریکا نوشت: «اوباما بايد مانند دخالت امريكا در اغتشاشات سال 2008 تبت، انتخابات رياست جمهوري سال 2005 مصر و حمله روسيه به تاجيكستان، در خصوص مسائل ايران نيز دخالت كرده و از اين موقعيت به‌دست آمده نهايت استفاده را بكند.»
 
* باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در گفتگو با سی بی اس گفت:
"من قبلاً هم گفته ام عميقاً نگران انتخابات ايران هستم." وی تصریح کرد: "مخالفان رژیم ایران بدانند که جهان به آنها چشم دوخته است ... تظاهرات كنندگان ايراني فقط در پي عدالت هستند. آنچه كه شما در ايران شاهد آن هستيد آن است كه صد ها هزار نفر از مردم اين كشور كه بر اين باورند كه صدايشان شنيده نمي‌شود و به طور مسالمت آميز تظاهرات مي‌كنند و در پي عدالت هستند و جهان شاهد آن است.ما از كساني كه در پي عدالت از يك راه مسالمت آميز هستند پشتيباني مي‌كنيم و من مي‌خواهم تكرار كنم كه ما در كنار كساني كه متوجه راه حلي مسالمت آميز براي اين كشمكش خواهند بود، مي‌ايستيم. ما معتقديم كه صداي مردم بايد شنيده شود و اين يك ارزش جهاني است كه مردم و دولت آمريكا هوادار آن هستند."
 
 
آسوشيتدپرس: معترضان به سفارتخانه هاي خارجي پناه بردند/ موشه يلعون: موسوي و همسرش روح جديدي به آزادي بخشيدند

 30 خرداد 88:

 
* آسوشیتدپرس:  «عده‌اي از معترضان در تهران که برای نشان دادن اعتراض خود سطل های زباله و اتوبوس ها را به آتش کشیده بودند، براي فرار از بازداشت توسط نيروهاي امنيتي به سفارتخانه‌هاي خارجي پناه بردند.»
 
 
* روزنامه کیهان: سعید رضوی فقیه از عناصر سابق دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) اعلام کرد: "در صورت بازشماری صندوق ها، ممکن است چند صد یا چند هزار رأی بالا و پایین شود و همین نتیجه فعلی با کمی تفاوت به عنوان نتیجه انتخابات اعلام گردد و آن وقت اصلاح طلبان باید پاسخگوی حوادث پرتلاطم در کشور باشند که صرفاً به خاطر بالا و پایین کردن چند هزار رأی به راه انداخته اند. اگر چه مذاکره و گفت وگو و رایزنی با شورای نگهبان و دیگر مراجع قانونی می تواند بیانگر عزم اصلاح طلبان بر حل مسائل از مجاری قانونی و میزان ظرفیت آنان برای گفت وگوی معطوف به تفاهم باشد، اما نباید فراموش کرد که اساساً شورای نگهبان خود یک طرف ماجراست و باید موضع تهاجمی به شورای نگهبان داشت."
 
 
 
* موشه يعلون، رئيس سابق اطلاعات ارتش  اسراییل در گفتگو با روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارانوت گفت: «موسوي و همسرش روح جديدي به آزادي بخشيده‌اند، بنابراين من تكرار مي‌كنم انقلابي در ايران روي خواهد داد.»
 
* روزنامه فایننشال تایمز: «هیچ کس تردیدی ندارد که بحران ایران به نقطه عطف رسیده است.»
 
* صدای آمریکا: «باراک اوباما رییس جمهور امریکا از ایران خواست تا کلیه اقدامات ناعادلانه و خشونت بار علیه مردم خود را متوقف کند». 
 
* رضا ربع پهلوی فرزند محمد رضا پهلوی در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو با درخواست از غرب برای تماس با مخالفان در ایران، گفت: «ما بايد از همين امروز يك فرآيند انتقال را آماده كنيم كه طي آن بحشي از رژيم به نفع تغيير تسليم شده، در كشور عفو عمومي اعلام و يك سيستم سياسي لائيك و دمكراتيك برقرار مي شود‏.»
 
* محسن مخملباف سخنگوی ستاد مهندس موسوی در خارج از کشور در یادداشتی که روزنامه گاردین آن را منتشر ساخت نوشت: "مردم در خیابانها خواهان بازشماری آرا نیستند، بلکه می خواهند نتایج انتخابات کل ابطال شود ... دنیا ما را مملکتی تروریست می داند که بدنبال جنگ می گردد. ما اوبامایی می خواهیم که بتواند برای مشکلات ایران راه حل بیابد. هرچند قدرت در دست (آیت ا...) خامنه ای باقی خواهد ماند، اما رییس جمهوری مانند موسوی می تواند رهبر را تضعیف کند."
 
 

 

العربیه: کمک‌های پزشکی سفارتخانه‌های خارجی به آشوب‌گران/ شيمون پرز: مبارزه با رهبران ايران مهمتر از برنامه هسته‌اي اين كشور است

 31 خرداد 88:

 
* راديو اسراییل: «اگر صدها نفر ايراني نيز كشته شود نبايد تظاهرات را رها كرد و بايد اين درگيري‌ها و تظاهرات تا سرنگوني دولت احمدي نژاد ادامه يابد.»
 
 * بی بی سی فارسی: «آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در تازه ترین اظهارنظر خود خواهان بازشماری آرا شده و از مقام های ایران خواسته تا از استفاده از زور علیه معترضان خودداری کنند. او همچنین خواهان آزادی بازداشت شدگان نیز شده است. برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه هم سرکوب وحشیانه اعتراضات خیابانی در ایران را محکوم کرده است. او ادعای ایران مبنی بر دخالت کشورهای غربی در این مساله را رد کرده و خواهان آزادی کلیه بازداشت شدگان شده است. فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا نیز خواهان پایان دادن به خشونت ها علیه معترضان به نتایج انتخابات شده است.»
 
* شبکه خبری العربیه از کمک‌های پزشکی برخی سفارتخانه‌های خارجی در تهران به آشوب‌گران خبر داد.
 
* رادیو فردا: «ديويد ميليبند وزیر امور خارجه انگلیس، وبلاگي درباره انتخابات ايران راه اندازی کرد.»
 
*رویترز: «مریم رجوی و ابوالحسن بنی‌صدر همزمان با این اتفاقات به شدت فعال شده‌اند و  میتینگ‌هایی با موضوع ایران بعد از انتخابات برگزار کردند. رجوی  20ژوئن در شمال پاریس در حمایت از آنچه که او اپوزیسیون ایرانی می‌خواند سخنرانی کرد. همزمان بنی صدر نیز در برلین در با موضوع "ایران پس از انتخابات" سخنرانی کرد.»
 
* روزنامه صهيونيستي جروزالم پست: «شيمون پرز رئيس اسرائيل اعلام كرد:"مبارزه با رهبران ايران مهمتر از برنامه هسته‌اي اين كشور است. اين غير ممكن است كه بدانيم كدام يك اول ناپديد مي‌شود غني سازي اورانيوم يا رژيم درمانده. اما اميد آن است كه نخست، رژيم ناپديد شود."»
 
 

 

درخواست عبادي از اتحاديه اروپا براي تشديد تحريم ها عليه ايران

 1 تير 88:

 
* شبکه ایران: «شیرین عبادی از حامیان نامزد شکست خورده در انتخابات از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم های علیه مقامات جمهوری اسلامی را تشدید کنند.»
 
 

 

سناتور امريكايي: امريكا بيشتر در مسايل ايران دخالت كند

 2 تير 88:

 
* پایگاه خبری نهرین نت: «دولت عربستان به دستگاه‌های امنیتی، سیاسی، رسانه‌ای و دیپلماتیک خود دستور داده تا نهایت استفاده را از وضعیت کنونی در ایران ببرند و سعی کنند تا ناامنی‌های داخلی در ایران را به بالاترین حد خود رسانده و در میان رهبران این کشور اختلاف ایجاد کنند.»
 
* واشنگتن پست: چارلز گرسلي سناتور حزب جمهوری خواه آمریکا اعلام كرد: "امريكا باید نسبت به آنچه كه اكنون در قبال مسائل ایران انجام مي‌دهد، قوي‌تر و مؤثرتر به صحنه بیاید و با تمام توان از معترضان حمايت كند."
 
 

 

 نظامي امريكايي: امريكا با موسوي ارتباط بگيرد

 3 تير 88:

 
* رادیو فردا  از ناآرامی و درگیری های پراکنده در میدان بهارستان تهران خبر داد.
 
* پایگاه اطلاع رسانی مركز تحقيقات پيشرفته ضد تروريسم بخش‌‌ها و ابعادي از پروژه کودتای مخملی را منتشر كرد. طبق این گزارش مركز سابان وابسته به انديشكده آمريكايي بروكينگز طي گزارش مفصلي راهكارهاي لازم براي كودتاي مخملي در ايران و حمايت از مخالفان نظام را قبل از انتخابات طراحي كرده بود.
 
* پل وولفوويتز معاون وزير جنگ در دولت بوش در گفتگو با سي ان ان گفت: "به نظر من لازم است كه آمريكا با موسوي تماس مستقيم بگيرد. البته اگر او مايل به ارتباط نباشد نبايد ما اصرار كنيم اما در هر حال بهتر است او بداند كه مي تواند يك  خط ارتباط مستقيم با ما داشته باشد." وی با اشاره به اظهارات اوباما مبني بر ضرورت پرهيز از دخالت مستقيم دولت آمريكا در ايران گفت: "من اين نگراني را مي فهمم. ما نبايد به گونه اي عمل كنيم كه به مخالفان حكومت ايران انگ عوامل داخلي آمريكا بخورد. اما به نظر من مخالفان حكومت به طور كاملا روشن نشان داده اند كه خواهان حمايت و كمك جهان هستند." وولفوويتز در پایان موسوي را «مردي بسيار شجاع» توصیف کرد.
  
 
هاشمي، خاتمي، كروبي و موسوي به پا خواسته اند

 4 تير 88:

 
* منوچهر محمدی از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "بزرگ ترین تقلب جهان صورت گرفته و در درون هم یک عده به پا خواسته اند نظیر رفسنجانی، خاتمی، کروبی و آقای موسوی. هر یک از اینها یک ضلعی از مربع را تشکیل می دهند."
 
 
كاش موسوي بتواند تا سرنگوني جمهوري اسلامي همراه مردم بماند


5 تير 88: 

* سایت وزارت خارجه اسراییل: «این جنبشِ غرور آفرین مثل قطاری است که در آغاز، هر یک بنا به منفعتی که در آن می بیند، سوارش می شود و آنجا که در مسیرش، منافعش را زیر می گیرد، پیاده می شود. پایانِ مسیر قطارِ جنبش، نقطه ای است که از جمهوری اسلامی عبور می کند و این نقطه خواست اکثریت مردم ایران است و خوشا به حال آن کسانی که همراه ِ این قطار ِ جنبش، فکرا، جسما، قلبا و . . . همراه می شوند و ای کاش آقای موسوی بتواند تا ایستگاه  آخر  جنبش که همانا سرنگونی جمهوری اسلامی است، با مردم همراه بماند ... امروز باید شعار ِ جنبش، خود را از ابطال انتخابات بیرون بکشد و با تمامی نیرو، حول ابطال جمهوری اسلامی متمرکز شود و سرنگونی تمامیت آن را فریاد بکشد.»
 
 
همسر شاه: تصاوير ناآرامي هاي ايران، غرور زيادي ايجاد ميكند

 6 تير 88:

 
* فرح ديبا همسر محمدرضا پهلوی در گفتگو با روزنامه بونته آلمان از موضع صدراعظم آلمان در قبال اتفاقات اخير ايران تشکر کرد و گفت: "اقدام آنگلا مرکل در اعلام عمومي محکوميت اين اقدامات، خوشحال کننده بود." وی تاکید کرد: "تصاويري که از ناآرامی ها در ايران پخش مي شود، غرور زيادي ايجاد مي کند."
 
 
بازداشت بازداشت كارمندان سفارت انگليس در تهران

 7 تير 88:

 

* محسن مخملباف در گفت‌وگو با رويترز گفت: "نتایج انتخابات ایران يك تقلب انتخاباتي نيست بلكه يك كودتا است." وی در ادامه از دولت‌هاي خارجي خواست كه دولت احمدي‌نژاد را به رسميت نشناسند. مخملباف در بخش دیگری از گفتگوی خود  اظهار داشت كه وي قبل از انتخابات رياست جمهوري به‌طور غيرمستقيم با موسوي در ارتباط بوده و پيش‌بيني مي‌كرده است كه اغتشاشات و اعتصابات عمومي در ايران رخ دهد. وی در پایان از حامیان موسوی خواست كه روزها به خيابان ها بريزند و شب ها نيز بر بام خانه‌هايشان شعار بدهند.
 
 
* خبرگزاری فارس از بازداشت تعدادی از کارمندان محلی سفارت انگلستان در تهران خبر داد.
 
 

 

وقتي جين شارپ هم به كمك سبزها مي آيد
 
 

 8 تير 88:

* جين شارپ، طراح اصلی انقلاب مخملی گرجستان و اوکراین در گفتگو با آسوشیتدپرس اعلام كرد كه مقالات وي به زبان فارسي در روي اينترنت براي استفاده معترضان ایرانی وجود دارد.
 
 

 

افشاي نقش منافقين در آشوب هاي پس از انتخابات در تهران

 9 تير 88:

 
* روزنامه کیهان: "كميته CPD يك مركز مطالعات استراتژيك در آمريكاست. اين كميته در اواسط سال 2006 طي گزارشي جمهوري اسلامي ايران را يك خطر جدي براي اهداف آمريكا در منطقه دانسته و از برپايي آشوب هاي خياباني به عنوان يك اهرم براي تضعيف نظام اسلامي ايران ياد كرده بود. در اين گزارش تأكيد شده بود كه ساختار جمهوري اسلامي ايران به گونه اي است كه برخلاف برخي از كشورهاي آسياي ميانه تغيير آن از طريق آشوب هاي خياباني امكان پذير نيست. كميته CPD در توضيح نظريه خود به دو عامل گردش قدرت و مسئوليت با راي مردم و در جريان انتخابات آزاد و پيوند عميق ديني ميان مردم ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره كرده و نتيجه مي گيرد كه از اعتراضات نرم- بخوانيد آشوب هاي خياباني- فقط مي توان تضعيف موقت نظام ايران و مشغول كردن آن به مسائل جانبي را انتظار داشت و با اجراي اين پروژه امكان امتياز گرفتن از جمهوري اسلامي ايران، مخصوصاً در معادلات سياسي منطقه دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طراح گزارش از جاي خالي سفارت آمريكا در ايران به يكي از اصلي ترين دشواري هاي پيش روي آمريكا ياد مي كند و توضيح مي دهد كه برنامه ريزي براي اجراي اين پروژه بدون حضور ديپلمات هاي آمريكايي در ايران و تماس آسان آنها با افراد و گروههاي هدف به سختي امكان پذير است. لذا برپايي دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران به عنوان يكي از راه كارهاي ضروري ياد ميشود كه مأموريت اصلي آن ايجاد ارتباط و تماس با افراد و گروههاي هدف در ايران خواهد بود. اين درخواست مدتي بعد از سوي دولت بوش و با واسطه سفارت سوئيس به ايران ارائه شد كه با مخالفت جمهوري اسلامي ايران روبرو گرديد. لذا شواهد و قرائن و اسناد غيرقابل انكار به دست آمده كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه سفارت انگليس در ايران، دقيقاً در نقش سفارت تعطيل شده آمريكا ظاهر شده و مأموريت بر زمين مانده آمريكايي ها را بر عهده گرفته است."
 
* موفق الربيعي مشاور امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با روزنامه الحيات گفت: «اطلاعات ما نشان مي‌دهد گروه‌هاي بسيار كوچك و كم تعداد، كه در ميان آنان عناصر گروهك مجاهدين خلق (منافقين) هم بودند، به راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز به نتايج انتخابات ايران نفوذ كردند كه همانها آشوب و اغتشاش را در راهپيمايي‌ها ايجاد و آن را افزايش دادند»
 
* محمد حسنین هیکل روزنامه نگار مشهور مصری در گفتگو با الجزیره گفت: "2 روز مانده به انتخابات ایران، 18 هزار پیام با موضوع تقلب و ضرورت اعتراض به آن در سرویس اینترنتی توییتر منتشر شد که بعدها مشخص شد این پیام ها از سوی کاربران اسراییلی ارسال شده است."
 
   

 

فحاشي مسعود رجوي به جمهوري اسلامي با توسل به اقدامات موسوي

 10 تير 88:

 

* مسعود رجوی، رییس گروهک تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین)، در بیانیه ای اعلام کرد:  "موسوي به روشني اذعان كرد كه در ابتدا هدفش از شركت در انتخابات اين بوده است كه عقلانيت ديني را به فضاي مديريت همين رژيم بازگرداند. اما در ميانه راه به اهدافي بسيار بلندتر هدايت شده و اكنون مي‌خواهد به اركان نظام يادآوري كند كه در هر رأي تمامي آنان و مافوق‌شان ميزاني به نام رأي و عزم مردم وجود دارد كه آنها نه حق دارند و نه مي‌توانند آن را ناديده بگيرند. بله، جان كلام كه در قيام شعله‌ور سراسري از چشم آقاي موسوي دور نمانده در همين جاست. در رأي و عزم جزم و حاكميت مردم كه مافوق و در وراي همه دست و پا زدن‌ها است ."
 
*مدیا مانیتورز: «در طول تاريخ تا كنون هيچ انتخاباتي مثل انتخابات رياست جمهوري ايران مورد توجه رسانه هاي غربي نبوده است. با انتخاب مجدد احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهور توسط مردم ایران، رهبران كشورهاي امریکا، فرانسه، انگلستان، آلمان و ايتاليا نشان دادند كه از نتيجه اين انتخابات ناراحت و ناخشنود هستند.»
 
* عطا مهاجرانی در گفتگو با تلوزیون فارسی بی بی سی گفت: "بايد از هر فرصتي براي نابودي اين دولت استفاده کرد و اين کار را بايد از طريق نافرماني هاي مدني ، اعتصابات و برگزاري راهپيمايي دنبال نمايد. اگر اصلاح طلبان منفعل شوند، جنبش اصلاح طلبي براي هميشه نابود خواهد شد."
 

 

نبروهاي اپوزيسيون با فضاي فعلي جان دوباره بگيرند

 12 تير 88:

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بازخوانی نقاط عطف, فتنه 88, بخش سوم, حمايت دشمن از سبزها, ,