بازخوانی نقاط عطف فتنه 88/ بخش سوم؛ بازخواني حمايت دشمن از سبزها/2:
اوباما بجاي معامله با آيت‎الله خامنه‎اي سبزها رامتمركز کند/رجوی: تعرض به موسوی را محكوم میكنيم؛نام خیابان ولیعصر را به مصدق تغییر دهید

 

سومین سالگرد انتخابات دهم ریاست جمهوری در حالی فرا رسیده است که این انتخابات به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، سلسله رخدادهای قبل و بعد آن و نیز تاثیرات قابل توجهی که بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور گذاشت، از مهم‌ترین آزمون‌های ملی و حساسترین تحولات تاریخ انقلاب به شمار می‌آید. بر همین اساس، رجانیوز طی سلسله مطالبی به بازخوانی اهم اتفاقات رخ داده در سال 88 می پردازد و همانگونه که در بخش اول و دوم، به ریشه های طرح ادعای تقلب در انتخابات و 6 دروغ بزرگ سبزها بعد از انتخابات پرداخته شد، در سومين بخش از اين سلسله گزارش ها، به حمايت هاي آشكار چهره ها و رسانه هاي ضدانقلاب از جريان سبز اشاره مي شود، روندي كه بدون شك در افشاي ماهيت حقيقي جريان سبز در ميان توده هاي ملت نقش قابل توجهي داشت.

گفتني است به علت حجم بسيار زياد اخبار مربوط به حمايت چهره ها و رسانه هاي ضدانقلاب در حوادث بعد از انتخابات از سبزها، بخش نخست با عنوان گري سيك: علي مطهري، حسن خميني و همسر همت به معترضان بپيوندند/ شيرين عبادي: حرف‎هاي هاشمی عین همان است كه اپوزيسيون مي گويد منتشر شد و هم اینک بخش دوم از این موضوع را از نظر می گذرانید: 

 

اذعان آلمان و فرانسه به حمایت از آشوبگران

 
8 شهريور 88:
 
*  آسيا تايمز: «ايران بارها اعلام كرد كه اغتشاشگران از سوي دولت هاي غربي از جمله انگليس، امريكا، اسرائيل و بعضي از كشورهاي غربي مورد حمايت و پشتيباني قرار دارند ولي این کشورها آن را انكار کرده و بي اساس مي‌شمردند تا اينكه هيلاري كلينتون وزير امور خارجه امريكا، در تاريخ 9 آگوست اعلام كرد دولت امريكا به‌شدت از معترضان حمايت هاي گوناگون فني و مالي كرده است و از هر كاري كه از دستش برمي آيد، در حمايت از آن‌ها دريغ نكرده است. پس از آن، دولت‌مردان آلمان و فرانسه نيز به پشتيباني خود اذعان كردند.»
 
 
باز هم سارکوزی؛ باز هم دخالت در امور ایران
 
10 شهريور 88:
 
* نيكولا ساركوزي رئيس‌جمهور فرانسه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با آنگلا مركل صدر اعظم آلمان در برلین گفت: «ملت ايران شايستگي رهبراني بهتر از رهبران كنوني خود را دارند.» وی در ادامه از شجاعت افرادی که آن‌ها را روحانيون بلندپايه ايران كه تجاوز و شكنجه هاي اعمال شده برضد مخالفان را محكوم كردند، می‌خواند، تمجيد كرد و گفت: «رهبران كشورهاي غربي نيز براي محكوم كردن رفتار مقامات ايران با مخالفان بازداشت شده نمي توانند چيزي كمتر از آنچه برخي روحانيون معترض ايراني گفته اند، بر زبان آورند. چگونه مي توانيم چشمان خود را بر روي واقعيت‌هايي كه توسط روحانيون ايران با چنان شهامتي محكوم شده است، ببنديم؟»
 
 
 
منتظری رهبری سبزها را برعهده بگیرد
 
12 شهریور:
 
* حسین بشیریه از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با نشریه اینترنتی لوگوس، گفت: "تاكنون موسوى، كروبى و خاتمى اين حركت را با احتياط رهبرى كرده اند اما برخى مراجع و به خصوص آيت ا... منتظرى با انتقادهاى تندترى عملا حكومت فعلى را فاقد مشروعيت دانسته و شورش عليه آن را موجه اعلام كرده است. معمولا در تداوم حركت هاى اعتراضى، افراد و ديدگاه هاى قاطع و راديكال ترى جاى رهبران محتاط و ميانه رو را خواهند گرفت. در آن صورت ايدئولوژى و شعارهاى اين جنبش نيز به جاى اعتراض به نتايج انتخابات به اعتراض و زير سئوال بردن كليت ساختار حكومت بدل خواهد شد." وی در پایان تاکید کرد: "با توجه به شرايط فعلى من فكر مى كنم كه مطرح شدن و ارتقاء يك روحانى دگر انديش مثل آيت الله منتظرى به عنوان رهبر اين جنبش مى تواند از نظر بسيج سياسى مردم و تغيير توازن بين نيروها و بازيگران سياسى نقش بسيار مهمى ايفا كند."
 
 
نقش تويتر در هماهنگي حوادث پس از انتخابات ایران بي‌نظير بود
 
14 شهريور 88:
 
* كريستين‌ساينس مانيتور: «پخش فيلمي از آخرين لحظات زندگي و مرگ ندا آقا سلطان دليل معرفي شدن سايت توییتر براي دريافت جايزه صلح نوبل است.» این روزنامه در ادامه تصریح کرد: «نقش تويتر در هماهنگي حوادث پس از انتخابات ایران بي‌نظير بود، به طوري كه از نقش يك شبكه فراتر رفت و فرصت‌هاي فراواني را در اختيار معترضان قرار داد و آن‌ها به‌راحتي مي‌توانستند هماهنگ شوند.»
 
 
در ایران شبیه دیکتاتوری دینی دیده می شود
 
15 شهريور 88:
 
* روزنامه عربستانی الوطن: فائزه هاشمی گفت: "دیگر اسمی از جمهوریت باقی نمانده است و تنها چیزی که در ایران امروز دیده می‌شود، حکومت اسلامی است که شبیه به دیکتاتوری دینی است."
 
* سایت آمریکایی سیاستمداران جهانی: مهدي رضوي از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در نامه ای به باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نوشت: «در حال حاضر، اعضاي پادگان اشرف همراه و هماهنگ با معترضان در ايران هستند و شما هم بهتر است كه از اعضاي پادگان اشرف حمايت كنيد.»
 
 
افزایش فعالیت بهاییان بعد از آشوبهای انتخاباتی
 
16 شهريور 88:
 
* تابناک: « برخی از مبلغان فرقه ضاله بهاییت با استفاده از فضای پدید آمده از آشوب‌های پس از انتخابات، تبلیغات ضد دینی خود را افزایش داده‌اند.»
 
 
تقدیر از منتظری به علت دفاع از بهاییان
 
 
 
17 شهريور 88:
 
* ماشاا... آجودانی در گفتگو با تلوزیون فارسی بی بی سی، گفت: «روحانی برجسته ای مثل ایت ا... منتظری در تمام این سالها از حقوق ملت ایران دفاع کرد و حتی از حقوق بهاییان، به عنوان حقوق شهروندی آنها دفاع کرد. بنابراین چهره ای مثل آیت ا... منتظری می تواند پشتیبان ارزشمندی برای ملت ایران باشد.»
 
* پناه فرهاد بهمن از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با تلوزیون فارسی بی بی سی، گفت: «اهمیت همگامی آقای هاشمی رفسنجانی با معترضان نتیجه انتخابات، سمتش در مجلس خبرگان رهبری است. او ریاست نهادی را عهده دار است که از روحانیون و علمای مذهبی تشکیل شده و وظیفه اش نظارت بر کار رهبر ایران و امکان عزل و برکناری اوست. اما در خارج از مجلس خبرگان این آیت ا... حسینعلی منتظری است که پررنگ ترین موضع گیری ها را در جاده حوادث احیر داشته است ... آیت ا... یوسف صانعی مرجع تقلید دیگری است که در 3 ماه اخیر حکومت را هدف تندترین انتقادات قرار داده است.»
 
 
سروش: زوال دیکتاتوری دینی را جشن خواهیم گرفت!
 
19 شهريور 88:
 
* عبدالکریم سروش در نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: "ما نسل کامکاری هستیم. ما زوال استبداد دینی را جشن خواهیم گرفت. جامعه ای اخلاقی و حکومتی فرا دینی، طالع تابناک مردم سبز ماست."
 
 
تقدیر ضدانقلاب از اقدامات حسن خمینی
 
24 شهريور 88:
 
* مسعود آذر از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با تلوزیون فارسی بی بی سی گفت: «حضور نیافتن حسن خمینی در مراسم تحلیف محمود احمدی نژاد و دیدار با علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی پس از آزادی از زندان، نمونه هایی از موضع گیری های صریح و روشن در مقابل اقدامات حاکمیت پس از انتخابات است.»
 
 
ارزیابی مثبت جورج سوروس از دیدار با خاتمی
 
30 شهريور 88:
 
* ایرنا: «جورج سوروس رييس هيات مديره موسسه جامعه باز، در مراسمي كه به مناسبت هشتمين سالگرد حوادث يازدهم سپتامبر در نيويورك برگزار شد، ضمن تاكيد بر لزوم تقويت رويكردهاي روادارانه در جهان اسلام، ديدار خود با محمد خاتمي در سال 2006 را در همين راستا ارزيابي كرد.»
 
 
عذرخواهی مخملباف از اوباما از طرف مردم ایران!
 
 
26 مهر 88:
 
* محسن مخملباف در نامه ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور آمریکا، نوشت: "آقای اوبامای عزیز! ... ما ایرانی ها نشان داده ایم آنچه را طی 56 سال به سبب كودتای آمریكایی ها بر ما گذشت نتوانسته ایم به راحتی فراموش كنیم چرا كه در این 56 سال لااقل سه نسل از ایرانی ها به جای تجربه دمكراسی و آزادی در گیر تبعات استبدادی آن كودتا در دوران شاه و عكس العمل به آن كودتا در پس از انقلاب بوده اند. اما اكنون پس از تجربه ای دردناك و در عین حال آموزنده به آن جا رسیده ایم كه بتوانیم شما را ببخشیم. از سویی درك می كنیم كه حمله به سفارت امریكا و گروگانگیری كارمندان آن از سوی جوانان انقلابی ما ملت شما را عمیقا رنجانده است و فراموش كردن آن برای شما بسیار دشوار است، به سهم خود از شما عذر می خواهیم و امیدواریم كه ما را ببخشید. ما پیشنهاد می كنیم ایرانی ها و امریكایی ها به جای تصحیح گذشته، روابط امروزمان را به خاطره آینده تصحیح كنیم. ما به شما پیشنهاد می كنیم روز 13 آبان را به عنوان روز دوستی ملت های ایران و آمریكا اعلام كنیم."
 
 
ریگی: مجبور شدیم برای حقوق خود دست به اسلحه ببریم!
 
28 مهر 88:
 
* عبدالمالك ريگي سرکرده گروهك تروريستي جندا الشیطان در جنوب شرق کشور در گفت وگو با تلويزيون فارسي بي‌بي‌سي اظهار داشت: «ما مشكلات مردم بلوچستان و احقاق حقوق ملي و مذهبي مردم اين منطقه از كشور ايران را ازدولت آن خواستار شده ايم ولي دولت در مقابل اين خواست و حق قانوني وانساني ما تنها راهي را كه درمقابل اين خواسته ما انتخاب كرد اين بود كه از همان ابتدا به دستگيري و اعدام جوانان و سركوب مردم بلوچستان دست زد. بنابراين اين عمل رژيم بود كه ما را به چنين مرحله اي رساند‏.‏ ما مجبور شديم براي احقاق حقوق خود و همچنين محقق شدن خواسته هاي خودمان به چنين عملياتهايي (ترور و انفجار) متوسل بشويم.» 
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: «اين عمليات صرفاً یک انتقام‌گيري نبوده، بلكه يك جنگ و مبارزه تازه است كه از همين‌جا شروع شده است‏.‏» مجری بي‌بي‌سي پرسيد‏:‏ «شما الآن داريد ادعا مي كنيد كه خواهان حق و حقوق مردم بلوچ هستيد‏.‏ اين درحالي است كه براثر عمليات‌هاي شما، شماري از غيرنظاميان حتي افراد بلوچي هم كشته شده اند‏.‏ دراين باره چه نظري داريد؟» ريگي گفت‏:‏ «ما براي تمام عمليات‌هاي خود برنامه ريزي كرده ايم. از جمله براي عمليات ديروز و اينطوري نيست كه اجازه بدهيم افراد بي گناه كشته بشوند‏.‏ بنابراين برنامه ما طوري نبوده كه براثر آن افرادي بي گناه كشته بشوند‏.‏ به همين دليل فكرنمي كنم كه كه افراد بي گناهي كشته شده باشند‏.‏ ازنظرما تمام آن كساني كه در اينگونه مجالس گرد آمده اند كساني هستند كه با وجود اينكه داراي لباس بلوچي و گويش بلوچي بوده اند، تمام آنها مزدور رژيم بوده اند و عوامل رژيم به حساب مي آيند‏.‏ زيرا مجري برنامه هاي رژيم بوده اند‏.‏ بنابراين اگر مشاهده مي كنيد كه در بين اين كشته شدگان يك سرداريا يك فرد بلوچي كشته شده از نظرما اين نماينده قوم بلوچ نبوده است‏.‏»
 
 
نوری زاده: برای دستیابی به اهدافمان، استفاده از موسوی و کروبی ضروری است/ اطرافیان موسوی و کروبی ولایت فقیه را نمی خواهند اما نمی توانند اعلام کنند
 
 
3 آبان 88:
 

* علیرضا نوری زاده از عناصر اپوزیسیون در گفتگو با شکبه تلوزیونی کانال 1 گفت: "هدف مخالفان جمهوری اسلامی از پشتیبانی همه جانبه از مو
سوی و کروبی استفاده از آنها برای سرنگونی نظام اسلامی است. من کلیت نظام جمهوری اسلامی را نفی می کنم اما در عین حال شاهد جنبشی هستم که در 30 سال گذشته وجود نداشته است، جنبش سبزی که همه نوع افکار و اندی
شه ای در آن وجود دارد از کسی که به رژیم سلطنتی اعتقاد دارد تا کسانی که خواهان جمهوری اند از مارکسیست وچپی تا خلقی و حتی کسانی که به شکلی به نوعی جمهوری اسلامی اعتقاد دارند همه درآن هستند. من از جنبشی سخن می گویم که روز قدس شعار می داد نه غزه ، نه لبنان، جانم فدای ایران، این شعار در مخالفت با اهداف انقلاب اسلامی بسیار با معناست. اینکه در این جنبش شعار جمهوری ایرانی مطرح می شود خیلی طبیعی است چرا که عده ای به این شعار اعتقاد دارند و البته عده ای دیگر هم ممکن است به مشروطه معتقد باشند واصولا جمهوری را قبول نداشته باشند."
 
 نوری زاده با تاکید بر این که در مرحله فعلی برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده از کروبی و موسوی ضروری است، گفت: "کروبی در برهه ای از تاریخ مبارزات ملت ایران نقشی پیدا کرده که هنوز ادامه دارد ولی دلیلی ندارد که این نقش دو ماه دیگر هم ادامه داشته باشد چرا که جنبش ها هم شعارهایشان را خلق می کنند و هم رهبران شان را بنابراین تا این لحظه کروبی و موسوی هنوز اعتبار دارند. دراین مرحله فعلا نکته ای که کروبی و موسوی بر آن تکیه دارند یعنی برگزاری انتخابات آزاد مد نظر ماست اگر آنها توانستند ما را به این نقطه برسانند ما پس ازانتخابات آزاد می توانیم یک گام به سوی هدف نهایی یعنی براندازی جمهوری اسلامی وسرنگونی حکومت متکی به دین، جلوتر برویم." وی تاکید کرد: "من از ته دلِ بعضی افرادی که اطراف کروبی و موسوی هستند، خبر دارم و با بعضی از آنها نیز گفتگو کرده ام وتکلیف خودم را با انها روشن کرده ام زیرا آنها نیز ولایت فقیه را نمی خواهند. من صادقانه میگویم با کسانی در حاشیه آقای موسوی وکروبی صحبت کردم که مانند ما با ولایت فقیه مخالفند ولی فعلا نمی توانند آن را فریاد بزنند. وقتی شما ولایت فقیه را از جمهوری اسلامی بگیرید در واقع اسلامی بودنش قلابی می شود واز بین می رود همانطور که پاکستان و موریتانی هم اسم حکومتشان جمهوری اسلامی است ولی هیچ کدام از قوانین اسلامی در آنها اجرا نمی شود بنابراین جوهر نظام، دیگر اسلامی نخواهد بود."
 
 
امریکا برای بی ثباتی ایران، هزینه های میلیاردی تصویب می کند
 
11 آبان 88:
 
* میدل‌ایست آنلاین در گزارشی به بررسی رویکردهای اوباما و بوش در قبال ایران و همچنین نوع تعامل ایران با روسیه و چین پرداخت و تأکید کرد: «امريكا با تصويب هزينه هاي ميلياردي براي ايجاد بي ثباتي درايران، همزمان خواهان مذاكره با ايران نیز هست و در صحنه ديپلماتيك روند گفتگو و عادي سازي را ادامه مي دهد.»
 
 
فرزند کروبی: مسئولیت جان کروبی به عهده مقامات حکومتی است!/ تبریک مسعود رجوی به پیاده نظام فتنه در داخل کشور
 
13 آبان 88:
 
* محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در گفت‌ و گو با رادیو فردا، گفت: «آقای کروبی مطابق با وعده‌ای که به مردم داده بود، در راهپیمایی روز ۱۳ آبان حضور یافت و به سمت میدان هفت تیر حرکت کرد، اما متاسفانه نیروی انتظامی و بخش‌هایی از نیروهایی که در آنجا حضور داشتند مانع رفتن وی به میدان هفت تیر شدند و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت و بر اثر تماس با گاز اشک‌آور مهدی کروبی تاحدودی دچار ناراحتی پوستی شد.» وی هم چنین اعلام کرد که کروبی آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای است و ابائی از دستگیری و موارد دیگر نخواهد داشت. وی در پایان تاکید کرد: «حادثه امروز از نظر ما تلاش از جهت ترور آقای کروبی بود و هر گونه مسئولیت این امر به عهده مقامات حکومتی است.»
 
* مسعود رجوی، رییس گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، با صدور بیانیه ای اعلام داشت: «در روز قدس مردم ايران به ميدان آمدند و گفتند و به روشنى گفتند "نه غزه، نه لبنان- جانم فداى ايران" يعنى كه دجاليت و صدور تروريسم و ارتجاع و نعره هاى "قدس از طريق كربلا" به پشيزى نمی ارزد و ديگر اثر ندارد. چنين بود كه روز قدس بر سر رژيم خراب شد ... »
 
 
بوش: اصلاح طلبان خط مقدم امریکا هستند و چشم امیدشان به ماست
 
 
22 آبان: 
 
* فاکس نیوز: جرج بوش رییس جمهور سابق آمریکا كه براي افتتاح «بنياد بوش» به دانشگاه دالاس در ایالت تگزاس رفته بود، در يك سخنراني خود اصلاح طلبان ايران را خط مقدم آمريكا خواند و افزود: «آنها با چالش هاي فراواني روبرو هستند و چشم اميدشان به ماست.» بوش تاکید کرد: «من و همسرم لورا در طول دوران رياست جمهوري ام با فعالان دموكراسي، مدافعان آزادي مذاهب و خانواده زندانيان سياسي ديدار كرديم. بنياد بوش به اين راه ادامه خواهد داد. من از تمام فعالان سياسي در سراسر جهان حمايت خواهم كرد.»
 
 
 
 
 
افشای درخواست کمک سبزها از امریکا
 
3 آذر 88:
 
* هفته نامه آمريكايي تايم: «پس از گذشته چند ماه از انتخابات ریاست جمهوری ، اکنون جنبش سبز اپوزیسیون ایران، خواستار کمک از سوی دولت آمریکا شد. دولت اوباما چند در خواست از سوی کانال های مختلف دریافت کرده که در آنها از آمریکا خواسته شده تا موضع قاطعانه تری نسبت به مسئله نقض حقوق بشر در ایران اتخاذ شود. اپوزیسیون از آمریکا خواسته تا از عملیات نظامی اجتناب ورزیده و تحریمات شدیدتر و سریعتری علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و منافع آن اعمال کند.
 
واشنگتن تلاش می کند که راهی برای همکاری با نظام ایران پیدا کند اما در همین حال اپوزیسیون را تضعیف ننماید. امروز دولت آمریکا پاسخ به این مسئله که چگونه این کار را باید انجام داد را از این گروه دریافت کرده است. صریح ترین و علنی ترین سخنان مربوط به محسن مخملباف کارگردان ایرانی است که در حال حاضر خارج از ایران زندگی می کند. هفته گذشته وی به واشنگتن سفر کرده و در آنجا اعلام نمود که از طرف معترضین سخن می گوید.  روز پنجشنبه نیز وی به آمریکایی ها گفت: "عملیات نظامی فقط باعث تقویت نظام ایران و محمود احمدی نژاد می شود. دیالوگ بدون تردید بهتر از جنگ است." مخملباف و اپوزیسیون از آمریکا می خواهند که توجه خود را معطوف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نماید. بنا به ارزیابی های آنها نقش سپاه بیش از پیش در امور اجرایی اقتصاد و سیاست کشور افزایش یافته و نقشی حیاتی در حمایت از نظام ایفا می کند.»
 
وزیر خارجه فرانسه: آنان که در ایران تظاهرات کردند بدانند تنها نیستند/ وقتی رهنورد از سوی امریکایی ها مورد تقدیر ویژه قرار گرفت
 
9 آذر:
 
 * مجله آمريكايي فارين پالسي، زهرا رهنورد را به عنوان سومين متفكر برتر جهان در سال 2009 انتخاب كرد. در اين ميان بيل كلينتون جايگاه ششم، ديويد پترائوس جايگاه هشتم، ديك چني جايگاه سيزدهم، فريد زكريا جايگاه سي‌ و هفتم، جورج سوروس جايگاه سي ‌و هشتم، هنري كيسينجر جايگاه پنجاه و پنجم، فرانسيس فوكوياما جايگاه شصت ‌و پنجم و ريچارد هاس جايگاه هفتاد و پنجم را از دیدگاه مسئولین این نشریه آمریکایی به خود اختصاص دادند. اين مجله حضور رهنورد در عرصه رقابت‌هاي انتخاباتي و حمايت و پشتيباني از ميرحسين موسوي و سازماندهي طرفداران همسرش از طريق راهپيمايي‌ها، فيس بوك، توييتر و پيام‌هاي متني را از دلايل انتخاب وي عنوان كرده است. این مجله هم چنین در مقاله‌ای با عنوان "جنگ نرم ایران" تأکید کرد: «شباهت‌های زیادی میان مدل انقلاب‌های رنگین اوکراین و اروپای شرقی با حوادث پس از انتخابات ایران وجود دارد و باید بدون اتلاف وقت از هم‌اکنون باید برای انتخابات آینده، مخالفان جمهوری اسلامی را به چهره‌های بین‌المللی تبدیل کرد و به آن‌ها مجاری و کانال‌هایی داد.»
 
* تلوزیون فارسی بی بی سی فارسی: «نشریه فارین پالیسی زهرا رهنورد را به عنوان سومین متفکر برتر جهان در سال جاری میلادی برگزیده است. طبق گفته این نشریه، متهم کردن رییس جمهور ایران به دروغگویی، تبعیض جنسیتی، خیانت به انقلاب اسلامی توسط خانم رهنورد جان تازه ای به مخالفان دولت در ایران بخشید ... این انتخاب هیچ گونه امتیاز مالی برای انتخاب شدگان ندارد ولی احتمالا تاثیر روانی آن در میان طرفداران برگزیده شدگان به آنها قدرت نفوذ بیشتری می دهد.»
 
* برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه در گفتگو با روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس، گفت: "آنانی که در ایران دست به تظاهرات زدند، بدانند که تنها نیستند." وی تصریح کرد: "دولت ایران نه تنها به خواسته مردم توجه نمی‌کند بلکه به مواضع و خواسته‌های غرب نیز توجه ندارد." وی با اشاره به دستگیری کلوتید ریس تبعه بازداشت شده فرانسوی در ایران که در حال فیلمبرداری غیرقانونی از اغتشاشات و ارسال آن به رسانه‌های غربی بود، گفت: "ریس منتظر اعلام بی‌گناهی خود از سوی قوه قضاییه ایران است."
 
 
رجوی شعار سبزها را تایید میکند: مرگ بر اصل ولایت فقیه!
 
16 آذر 88:
 
* مسعود رجوی، سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین)، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «اين صداى رساى ملت ايران است كه اكنون عالمگير شده است: "مرگ بر اصل ولايت فقيه" ... اين نقطه عطفى در تاريخچه شش ماهه قيام بود كه از تعميق انقلاب دموكراتيك و جهش به‌جانب ارتش بزرگ آزادى مردم ايران خبر مى‌دهد. همان راهى كه مقاومت ايران و مجاهدان اشرف، بيش از 28سال است آن را كوبيده و درنورديدهاند. اكنون چشمانداز آن هم بسيار روشن است درقيام 16آذر 1388. درآستانه محرم و عاشوراى حسينى، يكبار ديگر مى‌خواهم به آنها كه شبانه بر فراز بامها عليه ...های حاكم بانگ الله اکبر سر مىدهند، تهنيت بگويم ... از همين حالا براى استفاده از فرصتهاى محرم، براى آزاد كردن مساجد و مراسم و گردهماييها از ستم  ... طراحى كنيد.»
 
* سوزان گلاسر دبیر اجرایی نشریه فارین پالسی در گفتگو با رادیو فردا، انتخاب زهرا رهنورد به عنوان سومین متفکر برتر در سال 2009 را نه به دلیل سوابق علمی بلکه به خاطر حضور موثر وی در کمپین انتخاباتی میرحسین موسوی عنوان کرد. وی گفت: «ما معتقدیم آنچه که امسال در ایران و در پی انتخابات رخ داد، توجه دنیا را کاملا به خود جلب کرده است. این رخداد حقیقتا یکی از مهم‌ترین اتفاقات خبری سال اخیر بوده است. از خیلی جهات ما فکر کردیم که خود کمپین انتخاباتی یکی از دلایلی بود که جنبش را در ایران به وجود آورد. اما یک جنبش منشا می‌خواهد و ما منشا این جنبش را در حرکت‌های انتخاباتی موسوی و کمپینش دیدیم. به همین دلیل ما زهرا رهنورد را به خاطر فعالیت‌هایش در این کمپین، در لیست صد نفره قرار دادیم. اما این به این معنی نیست که رهنورد تنها متفکر ایرانی در این جنبش است. این انتخاب برای این بود که بحث و تبادل نظر به بار بیاورد و مردم درباره این اتفاق در ایران، که از مهم‌ترین اتفاقات سال هست، بیشتر فکر کنند.»
 
تقدیر کم سابقه نوری زاده از فائزه هاشمی: تا زماني که موضع وي در جهت موج سبز است، از وي حمايت خواهم کرد
 
18 آذر 88:
 
* عليرضا نوري زاده از عناصر اپوزیسیون در تلوزیون روژهه لات وابسته به گروهک تروریسی پژاک، گفت: "نقش فائزه هاشمي در جريان سبز قابل ستايش است زیرا وي امروز اسطوره زنان ايران شده است. وی به عنوان يک زن از قدرتمندترين خانواده رجال سياسي جمهوري اسلامي، براي نخستين بار در روزنامه زن پيام فرح ديبا ملکه پيشين ايران را چاپ کرد و در سفري که به قاهره داشت بر مزار محمد رضا شاه فاتحه خواند." نوری زاده افزود: "حضور فائزه هاشمي به عنوان کادر رهبريت مخالفان از ابتداي اعتراضات مردمي عليه انتخاب محمود احمدي نژاد به خصوص در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد در روز16 آذر علي رغم آنهمه تهديد و فشار قابل تقدير است." وی تاکید کرد: " تا زماني که موضع وي در جهت منافع موج سبز است، از وي حمايت خواهم کرد." وی در پایان خطاب به هواداران میرحسین موسوی گفت: "يکبار ديگر از ملت ايران تشکر مي کنم که شعارهاي اينجانب را در صدر شعارهاي اعتراضي خود قرار دادند، و مرا سرافراز کردند."
 
اوباما: به عزت خاموش اصلاح طلبان حاضر در خیابان های تهران گواهی میدهیم
 
19 آذر 88:
 
* خبرگزاري فرانسه: «باراك اوباما رييس جمهوري آمريكا طي سخناني در مراسم دريافت جايزه صلح نوبل كه كاخ سفيد پيشاپيش گزيده آن را منتشر كرد، از تظاهركنندگان ايراني ستايش نمود و گفت: «آمريكا هميشه در كنار كساني كه به دنبال آزادي هستند خواهد ايستاد، از جمله در ايران، ميانمار و زيمبابوه‏.‏» اوباما تاکید کرد: «ما به عزت خاموش اصلاح طلباني همچون آنگ سانگ سو كي، شجاعت زيمبابوه اي هايي كه راي خود را در مقابل ضرب و جرح به صندوق انداختند و صدها هزار نفري كه ساكت در خيابان هاي تهران راهپيمايي كرده اند ، گواهي مي دهيم‏.‏ اين مسووليت تمام مردم و ملت هاي آزاد است كه براي اين جنبش ها روشن سازند كه اميد و تاريخ در كنار آنها است‏.‏»
 
 
 
 
موضع واحد سبزها و رسانه های غربی: توهین به امام، صحنه سازی بوده است!
 
22 آذر 88:
 
* روزنامه انگليسي گاردین با انتشار خبری كه به موضوع هتك حرمت به امام راحل اختصاص يافته بود، اين هتك حرمت را صحنه سازی دانست و مدعی شد که تصاویر مربوط به اهانت به تصویر امام(ره) ساختگی بوده و این تقلب از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است. گاردین به اظهارنظرهای میرحسین و کرویی و حمید انصاری مبنی بر ساختگی بودن فیلم جسارت به عکس امام(ره) اشاره کرد.
 
* عليرضا نوري زاده در گفتگو با صدای آمریکا با اشاره به فرار مجید توکیلی با لباس زنانه از دانشگاه امیرکبیر، گفت‏:‏ «پوشيدن لباس زنانه براي يك مرد عيب نيست، زيرا همه مي دانند كه مجيد توكلي سمبل مبارزات دانشجويان است‏! روز چهارشنبه گذشته روزنامه ايران عكسي از مجيد توكلي را چاپ كرد و نوشت كه وي با لباس زنانه در حال فرار از دانشگاه دستگير شد‏. اين عكس با فتو شاپ مونتاژ شده بود و اگر هم واقعي باشد، اشكالي ندارد. رژيم همين ترفند را در مورد ابوالحسن بني صدر هم به كار برد و در عكسي، وي را با لباس زنانه هنگام فرار از كشور نشان داد، در حالي كه بني صدر فقط سبيل خود را زده بود‏!‏»
 
* پایگاه اطلاع رسانی مجاهدین خلق (منافقین): «تنديس ندا (آقاسلطان) شهيد ملى قيام سراسرى مردم ايران كه با چشمان باز و با پيام روشن آزادى به دست دژخيمان ... در 30خرداد، به خاك افتاد از طرف مريم رجوى، به رئيس پارلمان ايتاليا آقاى فرانكو فينى اهدا شد.
فرانكو فينى، نیز از هديه رجوى بسيار تشكر كرد و شهادت ندا را واقعه يى اسفبار و دردناك كه جهانى را تكان داد، توصيف كرد و گفت: "پارلمان ايتاليا دركنار همه كسانى است كه براى آزادى ايران و دفاع از حقوق بشر مبارزه مىكنند."»
 
ذوق زدگی منافقین از افتضاح سبزها در روز عاشورا/ فرانسه: نگران سرکوب ها هستیم!
 
6 دی:
 
شبکه تلوزیونی مجاهدین خلق (منافقین): «جوانان شجاع در تهران، ساختمان مركز كل راهنمايى و رانندگى نيروى انتظامى رژيم در خيابان آزادى را درهم كوبيدند و تمامى شيشه هاى آنرا خرد كردند. جوانان هم‌چنين شمارى از مزدوران نيروى انتظامى را در اين منطقه خلع لباس كردند.
در خيابان خوش درگيري هاى سنگين جريان دارد و مردم چندين موتور ديگر از مأموران سركوبگر نيروى انتظامى را به آتش كشيدند. از ميدان وليعصر تا پشت دانشگاه صنعتى شريف، درگيرى ادامه دارد و مردم مىگويند شام غريبان را برايتان شام غريبان مىكنيم. تظاهر كنندگان شعار مىدهند "استقلال آزادى جمهورى ايرانى" هم چنین جوانان در سر خيابان وصال شيرازى در تهران يك لندكروز نيروى انتظامى را به آتش كشيدند. مردم در بسيارى از نقاط تهران سنگها و موزاييكهاى بالكن ها را مىشكستند و به سمت مزدوران بسيجى و مأموران سركوبگر نيروى انتظامى پرتاب مىكردند.»
 
* دولت فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "به دنبال اصرار مخالفان بر ادامه اعتراض‌ها و همچنين تشديد سركوب ها، فرانسه خواستار يك راه حل سياسى در ايران است."
 
گستاخی مجدد اوباما: خشونت در ایران را محکوم می کنیم
 
7 دي 88:
 
* رادیو فردا: «اتحاديه اروپا و بريتانيا روز دوشنبه با انتشار اطلاعيه‌هاى جداگانه‌اى سركوب تظاهرات معترضان در ايران و استفاده وسيع از خشونت را محكوم كرده و خواستار احترام به حقوق آنها شدند و روسيه نيز خواستار خويشتندارى و اجتناب از تشديد درگيرى‌ها در ايران شد.»
 
 
* اوباما رییس جمهور آمریکا در نشست خبری خود اعلام کرد: "ايالات متحده، همراه با جامعۀ جهانى، خشونت و سركوب ظالمانۀ شهروندان ايران توسط دولت آن كشور را به شدت محكوم مى كند، خشونتى كه به دستگيرى ها، زخمى شدن ها و حتی مرگ ايرانيان انجاميده است. براى ماه ها، مردم ايران چيزى جز اعمال حقوق جهان شمول خود نخواسته اند و هر بار كه اين خواستۀ خود را بيان كرده اند، حتا در روزهاى مذهبی نيز، با مشت آهنين و بى رحمى روبرو شده اند، و هر بار جهان، با تحسين از شهامت و ارادۀ ايرانيان، نظاره گر اين رويدادها بوده است. نظاره گر مردمى كه بخشى از تمدن بزرگ و بردبار ايران به شمار مى روند. آنچه در ايران مى گذرد، امرى مربوط به ايالات متحده و يا كشور ديگرى نيست، بلكه به اشتياق ايرانيان براى عدالت و يك زندگى بهتر مربوط مى شود و تصميم رهبران ايران براى حكومت از طريق ايجاد وحشت و ستمگرى، به زدودن چنان اشتياقى در ميان مردم ايران موفق نخواهد شد." رییس جمهور آمریکا تاکید کرد: "همراه با ملت هاى آزاد جهان، ايالات متحده، در كنار كسانى قرار دارد كه در پى حقوق انسانى جهان شمول خود هستند. ما خواستار آزادى فورى تمامى كسانى هستيم كه ناعادلانه در ايران بازداشت شده اند. ما شاهد رويدادهاى شگفت آور و فوق العاده اى هستيم كه در ايران به وقوع پیوسته است."
 

 
بنی صدر: اعتراض ها اکنون کل نظام را هدف قرار داده است
 
9 دي 88:
 
* ابوالحسن بني‌صدر در گفتگو با شبكه راشاتودي با حمایت از آشوبگران روز عاشورا، گفت: "اين حركت هاي اعتراض آميز و آشوب طلبانه از ابتدا در اعتراض به نتايج انتخابات 22 خرداد بود اما اكنون كل نظام را هدف قرار داده است." بني صدر رمز اتحاد تمامي مخالفان را در ضديت با نظام اسلامي دانست و گفت: "تمامي مخالفان آماده تشكيل دادن حكومتي دموكرات در ايران هستند." وی در نهایت خود را يكي از اين افراد معرفی کرد.
 
 
* واشنگتن‌پست: «دولتمردان آمریکا یی به شدت نگران هستند که پشتیبانی مستقیم و آشکار از جنبش سبز باعث آسیب رسيدن به آن شود. اما اكنون كه اوباما به‌طور آشکار از این جنبش حمایت کرده و حمایت آشکار وی مورد انتقاد قرار گرفته است، وقت آن رسیده که آمریکا هر کاری که از دستش برمی آید، چه به‌طور آشکار و چه پنهان برای این کمک به این جريان انجام دهد. دولت اوباما و دیگر دولت های غربی باید سیاست های خود را هم راستا و موازی جريان سبز كنند و حرکات این جريان را به خوبی انعکاس و سیاست های خود را بر آن بيشتر متمرکز کنند.»
 
این روزنامه با تاکید بر اینکه باید جنگ حامیان موسوي که جنگ برای آزادی است مورد تقويت و كمك خارجي قرار بگيرد و ادامه داد: «لازم نیست این کشورهای غربی تعاملات دیپلماتیک خود را با ایران به‌طور کامل قطع کنند ولی باید طوری رفتار کنند که حاصلش این شود که ایران یک کشور دیکتاتور متزلزل در حال سقوط است و با رفتارشان این موضوع را القا کنند.» به نوشته اين روزنامه آمريكايي، اوباما، هنگامي كه با كنار گذاشتن متن از پيش آماده شده در جريان دريافت جايزه نوبل در ماه جاري ميلادي گفت اين مسئوليت همه مردم و ملت هاي آزاد است كه مشخص كنند كه ما هوادار تظاهركنندگان ايران هستيم؟ تا حدودي سياست آمريكا را به مسير درست بازگرداند‏.‏ وي روز دوشنبه پا را از اين حد نيز فراتر گذاشت و در بيانيه شديدي سركوب خشونت بار و ناعادلانه شهروندان بي‌گناه ايران را محكوم كرد و خواستار آزادي فوري همه كساني شد كه بدون رعايت عدالت بازداشت شده اند‏.‏ اين مي تواند به اين معني باشد كه دولت اوباما و ديگر دولت هاي غربي بايد سياست هاي خود را نسبت به ايران بيشتر از هر زمان ديگر به گونه اي متناسب و هماهنگ كنند كه نشان دهنده و انعكاس دهنده مركزيت جريان سبز در نبرد براي آزادي باشد‏.‏
 
 
این روزنامه از دولت های غيرغربي نیز خواست كه هر چه در توان دارند، برای کمک به این جريان فتنه به‌کار گیرند و نوشت: براي كمك به جريان سبز باز هم كارهاي بيشتري مي توان انجام داد‏.‏ براي مثال بايد به روسيه و كشورهاي غيرغربي براي محكوم كردن خشونت رژيم ايران فشار آورد و تحريم هاي سپاه پاسداران و شبكه گسترده تجاري و مالي آن بايد افزايش يابد‏.‏ اقدام در اين مورد نبايد با ماه ها بحث و چانه زني در شوراي امنيت سازمان ملل متحد به تاخير بيفتد‏. واشنگتن‌پست در ادامه نسخه‌نويسي در جهت تقويت جريان فتنه با استفاده از منابع خارجي افزود: همچنين باید تسهیلاتی برای کمک به افزایش توان ارتباطی و جلوگيري از سانسور برای این جريان تهیه شود و توان ارتباطی آنها افزایش یابد. در این زمینه باید از طریق "کنسرسیوم جهانی اینترنت آزاد" این جريان مورد حمایت بیشتری قرار گیرد، دست آنها را بیشتر باز بگذارد و تعامل این جريان را با جهان خارج بیش از پیش کرده و زمینه موفقیت آن‌ها را مهیا سازد»
 
 
روایتی دیگر از حمایت صهیونیست ها از موسوی
 
12 دي 88:
 
* حجت ‌وحيدي دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا در نشست خبری خود به يكي از تجمعات برگزار شده در پاريس در حمايت از ميرحسين موسوي، تاكيد كرد: "در اين تجمع حضور صهيونيست‌ها در حمايت از موسوي مثال‌زدني بود. كجاي انقلاب ما سراغ داريم كه سران صهيونيست از افراد داخلي حمايت كنند؟"
 
تشکیل اتاق فکر سبزها توسط ضدانقلاب های نشان دار
 
13 دی:
 
* عبدالکریم سروش، محسن کدیور، عطاء مهاجرانی، عبدالعلی بازرگان و اکبر گنجی طی بیانیه مشترکی ضمن حمایت کامل از رهبران جنبش سبز بویژه بیانیه هفدهم میرحسین موسوی، خواسته های جنبش سبز را به روایت خود برشمردند. تعدادی از این خواسته ها عبارتند از : "استعفای احمدی نژاد و برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری، آزادی تمام زندانیان سیاسی، رفع توقیف از همه مطبوعات، به رسمیت شناختن حق فعالیت احزاب مختلف، انحلال شورای عالی انقلاب فرهنگی و ..."
 
نشانه ای دیگر از نقش بهاییت در اغتشاش های بعد از انتخابات
 
14 دی:
 
* رادیو زمانه از بازداشت 13 تن از بهاییان در جمع اغتشاشگران روز عاشورا توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد.
 
تظاهرات 9 دی طرفداری از حکومت نیست چون دانش آموزان را آورده بودند!
 
15 دي 88:
 
* فاطمه حقیقت جو نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در گفتگو با سی ان ان گفت: «حكومت تلاش مي كند با دادن پول، افراد را بياورد. حكومت تلاش مي كند شبه نظاميان را به خيابان بياورد. حكومت دانش آموزان را به خيابان مي آورد. به اعتقاد من، اين تظاهرات (9 دی) در طرفداري از حكومت نيست. هم چنین فكر نمي كنم حكومت ايران، موضع منصفانه آقاي موسوي را بپذيرد، چون همان‌طور كه مي دانيد، آن‌ها فكر مي كنند كه مي توانند موضوع را كنترل كنند. راه حل آن‌ها، راه حل نادرستي است.»
 
بیانیه گروهک تروریستی ریگی خطاب به سبزها: مبارزه مسلحانه را شروع کنید 
 
16 دي 88:
 
* گروهک تروریستی جند ا... (جند الشیطان) زیر نظر عبدالمالک ریگی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "جنبش

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بازخوانی نقاط عطف, فتنه 88, بخش سوم, حمايت دشمن از سبزها, ,