دو خاطره از رييس دفتر رهبر انقلاب؛ روزي كه امام گريه كرد

 

حجت الاسلام و المسلمين محمد محمدي گلپايگاني از خاطرات خود از دوران رژيم طاغوت مي گويد؛ از روزي كه امام خميني گريه كرد و از روزي كه طنين صداي' خلصنا من شاه، يا رب' در شهر پيچيد.

به گزارش ايرنا، تصدي رياست دفتر رهبر معظم انقلاب كار پر مشغله اي است كه مجالي باقي نمي گذارد تا خبرنگاران با فراغ بال با حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني گفت و گو و از خاطرات دوران مبارزه با رژيم طاغوت بشنوند. اما برگزاري مراسم بزرگداشت روز نيروي هوايي و حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري در اين مراسم فرصتي را فراهم كرد تا در حاشيه اين مراسم و در زماني كوتاه به گفت و گو با ايشان بنشينيم و از خاطرات دوران مبارزه بشنويم.

رييس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت:از شروع نهضت اسلامي در سال 1341 با آن همراه بودم و عليه رژيم طاغوت مبارزه مي كردم اما اوج فعاليت من در سال 1356 و هم زمان با اوج گرفتن حركت انقلابي مردم بود.

با وجود اينكه هيچ وقت دستگير نشدم اما همواره مورد تعقيب بودم كه با زرنگي توانستم فرار كنم.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني يكي از خاطرات تلخ خود از دوران مبارزات انقلابي را مربوط به سال 1342 و هجوم وحشيانه ماموران شاه به مدرسه فيضيه مي داند.

وي اظهار داشت:در سال 1342و زماني كه ماموران به فيضيه ريختند و آن جنايتها را مرتكب شدند طلبه اي جوان در قم بودم و ديدم كه چه كردند.

فرداي فاجعه، حضرت امام خميني (ره) به فيضيه آمدند و از نزديك جنايتهاي ماموران شاه را مشاهده كردند. عمامه ها روي زمين ريخته بود؛ كفش ها گوشه كنار پراكنده شده؛ و لباس هاي پاره پاره در صحن فيضيه پخش شده بود. در اين زمان، امام با مشاهده اين فجايع به گريه افتادند و سپس آن نطق تاريخي را در محكوميت اين فاجعه ايراد كردند.

رييس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: موج جديد انقلاب از سال 1356 شروع شد كه در اين مقطع زماني فعاليت من نيز گسترده تر شد. در آن زمان كارهاي زيادي را انجام داديم كه از جمله آنها تصرف مقر ساواك بود.

حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني همچنين با اصرار خبرنگار ايرنا به ذكر خاطره اي ديگر پرداخت و گفت: در دوران مبارزه با رژيم طاغوت براي همراه كردن مردم با موج انقلاب به شهرهاي مختلف سفر مي كرديم؛ كه در يكي از اين سفرها كه در واقع آخرين ماه رمضان در دوران طاغوت بود و در شب بيست و يكم اين ماه شريف و در شب قدر، زماني كه قرار شد دعاي جوشن كبير در مسجد اين شهر خوانده شود پيشنهاد دادم به جاي ذكر 'خلصنا من النار يا رب'، خوانده شود 'خلصنا من شاه، يا رب' كه اين ابتكار، موثر واقع شد و اين ذكر در تمام شهر پيچيد و كسي هم نمي توانست جلوي آن را بگيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دو خاطره از رييس دفتر رهبر انقلاب؛ روزي كه امام گريه كرد, رييس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت:از شروع نهضت اسلامي در سال 1341 با آن همراه بودم و عليه رژيم طاغوت مبارزه مي كردم اما اوج فعاليت من در سال 1356 و هم زمان با اوج گرفتن حركت انقلابي مردم بود, , ,