حضرت علامه مصباح یزدی:
طبعا اولیای خدا از فرزندانی خرسند و شاد می شوند که بندگان شایسته خدا باشند و الا آن ها از هر فرزندی دلخوش نمی شوند. / اگر در خانواده تضاد باشد نور دیگر نمی تابد
علامه مصباح یزدی با بیان این که عبادالرحمن گروه ممتاز و نخبه ای از مؤمنان هستند، اظهار داشت: خدای متعال به عده ای از بندگان شایسته اش لقبی خاص عطا کرده است و آن ها را با نام بندگان ویژه رحمان معرفی می‌کند.

 
به گزارش سرویس دین و اندیشه بی باک، حضرت علامه مصباح یزدی، رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در دوره بصیرت افزایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه که یکشنبه یازدهم تیرماه جاری در مجتمع فرهنگی محمد رسول الله(ص) مشهد برگزار شد، گفت: خدای متعال به عده ای از بندگان شایسته اش لقبی خاص عطا کرده است و آنها را با نام بندگان ویژه رحمان معرفی می‌کند و این لقب عبدالرحمان الهام بخش مطالب مهمی برای ما است و البته کسانی هستند که داخل در عبادالرحمن هستند و باید توجه داشته باشیم که این اوصاف بسیار حساب شده و خاصی برای گروه ممتاز و نخبه ای از مؤمنان است.

 

 
وی افزود: ما در اوصاف پیامبران عظیم الهی راجع به برخی از بزرگان شان این نکته را در می یابیم که اهتمام خاصی به خانواده داشتند و در دعاهای شان هنگامی که خدای متعال به آن ها عنایتی می کرد، از خداوند می خواستند که برای فرزندانشان هم این عنایت استمرار یابد.

 
علامه مصباح یزدی با یادآوری این که خدای متعال حضرت ابراهیم(ع) را به امتحان های سختی امتحان کرد که هیچ یک از انبیاء را این گونه امتحان نکرد، اشاره کرد: خداوند پس از گذراندن این امتحان ها هدیه ای به او داد و آن لقب امام بود و این مقام بعد از مقام نبوت حضرت ابراهیم بود.

 
وی با بیان این که خداوند حضرت ابراهیم را به عنوان دوست بسیار صمیمی خودش انتخاب و به او لقب خلیل الله را عطا نموده است، یادآور شد: هنگامی که حضرت ابراهیم این مقام را دریافت کرد، از خداوند خواست که این مقام را در اولادش نیز قرار دهد و در روایات ما وجود دارد که وجود پیغمبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) از اولاد ابراهیم هستند، البته این مقام امامت به معنای جانشینی پیغمبر نیست.

 
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: تعبیر «خدایا از همسران و فرزندان ما نور چشم برای ما قرار ده» تعبیر ویژه ای است و بدین معناست که نسل ما را طوری قرار ده که موجب روشنی چشم ما باشند، طبعا اولیای خدا از فرزندانی خرسند و شاد می شوند که بندگان شایسته خدا باشند و الا آن ها از هر فرزندی دلخوش نمی شوند.

 
وی با تأکید بر این که طلاب باید به گروه عباد الرحمن بپیوندند، اظهار داشت: هنگامی که مؤمنی به دیدن دوستش می رود خداوند فرشته ای را می فرستد تا ببیند که آن فرد با دوستش چه کاری دارد، آن فرشته نیز سؤال می کند که آیا احتیاجی به او داری و کمکی از او می خواهی؟می گوید نه، خدای متعال می فرماید به این بنده من بگو «آمدی دیدن برادر دینی ات و در واقع به دیدن من آمدی و پذیرایی از تو بر عهده من است».

 
علامه مصباح یزدی در پایان اظهار داشت: اگر در خانواده تضاد باشد نور دیگر نمی تابد و اگر هم بتابد آن نور هضم و حذف می شود، امروز در دنیا این آفت عمومیت دارد که جوان ها با پدر و مادرشان سازگار نیستند و این فرهنگ بسیار شیطانی و خبیثی است و فرزندان از کوچکی به دنبال لذت های شخصی خود هستند و حضورشان در خانواده کم می شود و امیدواریم این موج فاسد به کشور ما نرسد، لذا مؤمنان هنگامی که متوجه این مسائل می شوند بیان می کنند «خدایا به ما فرزندانی بده که نور چشم ما باشند»

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : علامه مصباح, اولیای خدا, بندگان شایسته خدا, عبادالرحمن, ,