لنکرانی: خاتمی رئیس‌جمهور آمریکا را شهید خطاب کرد

فارس، کامران باقری‌لنکرانی وزیر سابق بهداشت که شب گذشته میهمان تلفنی برنامه "دیروز، امروز، فردا" بود، در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند "هر‌گاه ما جلوی دشمن عقب‌نشینی کردیم، آنها گستاخانه‌‌تر با ما برخورد کردند و در قضیه هسته‌ای آنقدر عقب آمدیم که من ناچار شدم وارد شوم..." آیا از این صحبت‌ها می‌توان برای شرایط امروز رمزگشایی کرد، افزود: اتفاق عجیبی که در فضای رسانه‌ای رخ می‌دهد، آدرس‌های غلطی است که این روزها برخی از تحلیلگران ترویج می‌کنند.

وزیر سابق بهداشت با بیان اینکه عده‌ای این تحلیل را ارائه می‌دهند که اگر ما امروز در برخی از عرصه‌ها مثل عرصه اقتصادی دچار مشکلاتی هستیم، به دلیل نداشتن تعامل لازم با غرب تعامل است، تصریح کرد: آنها ‌تعبیرشان از تعامل این است که باید به غربی‌ها امتیاز داد.

وی بر همین اساس به وقایعی که در سه دهه گذشته اتفاق افتاد، اشاره کرد که شکست و بطلان این مطلب را به خوبی اثبات می‌کند.

لنکرانی با تأکید بر اینکه قطعنامه 598 در سال 66 زمانی تصویب شد که جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه در میدان‌ جنگ، صحنه‌های مختلف پیروزی را رقم می‌زد، افزود: این قطعنامه در شرایط برتری ما تصویب شد، قبل از آن تمام قطعنامه‌های سازمان ملل به نوعی تحکیم وضعیت صدام و امتیاز دادن به وی بود.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: زمانی که برای اولین بار اقتدار جمهوری اسلامی ایران را دیدند، عقب‌نشینی کرده و این صحبت را مطرح کردند که متجاوز باید معلوم و مجازات شود؛ حتی در آن قطعنامه وجود دارد که دیگران به طرفین دعوا کمک نکنند هرچند خود این مسئله را زیر پا گذاشته و در سال آخر جنگ مستقیم به حمایت از صدام وارد میدان شدند.

وی با تأکید بر اینکه این آدرس غلطی است که خیال کنیم قطعنامه 598 مرهون کنش تحقیرآمیز ما در برابر غرب بوده است، اظهار داشت: مثلا در وقایعی که در سال‌های پس از جنگ رخ داد، عده‌ای آدرس‌های غلط داده و بیان می‌کنند به دلیل تعاملی که با غرب داشتیم، توانستیم مشکلات را حل کنیم؛ خود اینکه مشکلات کشور حل شد یا نشد و از تورم 50 درصدی سال 75 که از کجا آمد، می‌گذریم اما یادمان نرود یک مورد نادر در تاریخ بود که رئیس یک دولت را دادگاه میکونوس محکوم و برای وی قرار تعقیب بین‌المللی صادر کرد و این موضوع در زمانی که صحبت از تعامل بود، رخ داد.

لنکرانی ادامه داد: در همان زمانی که رئیس وقت دولت به تملق درباره تفکر لیبرالیستی ضعیف و سخیفی که خودشان هم ادعای مبانی قوی برای آن نداشتند، صحبت از شهید بودن رئیس‌جمهور آمریکا می‌کرد، آنها محور شرارت را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند.

وزیر سابق بهداشت با تأکید بر اینکه این واقعیاتی است که تامل در آن می‌تواند برای امروز بسیار کارساز باشد، یادآور شد:‌ این تصور غلطی است که کسی گمان کند اگر در برابر غرب کوتاه بیاییم، غربی‌ها در برابر ما کوتاه می‌آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماهیت نظام سلطه غربی یک ماهیت تمامیت‌خواه است و در برابر این تمامیت‌خواهی هیچ چیز جز مقاومت متعهدانه و مومنانه نمی‌تواند پاسخ‌گو باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : لنکرانی, خاتمی, رئیس‌جمهور آمریکا, ,