دختری که شاهد قتل‌عام خانواده‌اش بود

 

هدی غالیه دختر بچه 10ساله سال2006 که همه خانواده خود را در حمله ناوهای جنگی رژیم صهیونیستی از دست داده بود حال در آستانه ورود به دانشگاه تصمیم دارد حقوق بخواند تا وکیل بشود و قاتلان پدر و مادر و برادرانش را قصاص کند.

به گزارش خبرنگار فارس در نوار غزه، "هدی غالیه" تنها بازمانده خانواده هشت نفر غالیه ساکن در ساحل بیت لاهیا واقع در نوار غزه است که خانواده وی در سال 2006 در پی حمله جنایتکارانه ناوه های جنگی صهیونیستی به شهادت رسیدند. تصویر دردناک گریه های غالیه بر روی اجساد خانواده اش به طور گسترده ای در رسانه های جهان منتشر شد و محکومیت های جهانی علیه رژیم صهیونیستی را در پی داشت.
 
هدی غالیه پس از این جنایت مهیب گفته بود: "هرگز قاتلان خانواده ام را نمی بخشم."
 
این دختر بچه فلسطینی که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، در حالی که اشک راه سخن را برایش بسته بود، می گفت: "من می خواهم در امنیت و بدون هیچ ترس و واهمه ای زندگی کنم. من هیچ وقت قاتلان خانواده ام را نمی بخشم." او در جواب خبرنگاران که از او پرسیدند، شب اول را بدون خانواده چطور گذراندی؟ تنها گریست و با گریه خود، تمام حاضران را متاثر کرد."
 
اکنون هدی غالیه 17 ساله است نتایج نهایی مرحله متوسطه در نوار غزه و کرانه باختری به تازگی اعلام شده که طی آن هدی با معدل 9/17 درصد موفق شد این مرحله را به پایان برساند.
 
"اسماعیل هنیه" نخست وزیر منتخب فلسطین در نوار غزه نیز پس از موفقیت هدی غالیه دختر بچه یتیم فلسطینی در امتحانات نهایی مرحله متوسطه به او بورسیه تحصیلی در تمام دوران دانشگاه اعطا کرد.
 
هدی با وجود اینکه بیش از شش سال است به تنهایی سختی ها و دشواری های زندگی را به دوش می کشد اسوه پایداری و استقامت است .
 
 
 
وقتی به سراغش رفتیم با تبریک به مناسبت موفقیت تحصیلی لبخندی بر چهره اش نشست اما بلافاصله اشک در چشمانش حلقه زد و گفت: چرا اسرائیل خانواده ام را از من گرفت تا در شادی من شریک نباشند و پدرم در کنارم نباشد تا همچون دوران کودکی که از انجام کاری خوب مرا در آغوش می گرفت، از موفقیت من خوشحال شود.
 
اما هدی همچون کوه استوار و امیدوار ادامه داد: موفقیت خود را پیروزی بر جنایات اشغالگران علیه ملت فلسطین می دانم.
 
وی ادامه داد: موفقیتم را به همه کودکان فلسطینی که خانواده خود را به دست اسرائیل از دست داده اند و همچنین به همه کسانی که از ستم ظالمان رنج می برند تقدیم می کنم.
 
هدی که در خانه ای محقر در شمال نوار غزه به سر می برد می گوید که می خواهد با بورس تحصیلی دولت غزه در رشته حقوق دانشگاه غزه تحصیل کند.
 
این دختر فلسطینی ادامه داد: من می خواهم در رشته حقوق درس بخوانم تا حقم را از جنایتکاران جنگی صهیونیست و به ویژه قاتلان خانواده ام بگیرم من هیچ گاه جنایت اسرائیل را از یاد نمی برم و صحنه به شهادت رسیدن پدر، مادر و برادرانم در جلوی چشمانم از ذهنم بیرون نمی رود.
 
"محمد العلمی"، فعال حقوق بشر و وکیل فلسطینی در این باره گفت: تصمیم هدی غالیه برای تحصیل در رشته حقوق و پیگرد جنایتکاران اسرائیلی که خانواده وی را کشتند قابل تحسین است. این جنایت با گذر زمان محو نمی شود و هدی حق دارد که عاملان کشتار خانواده اش را تحت پیگرد قرار بدهد و خواستار محاکمه آنها شود.
 
العلمی درباره قضیه خانواده غالیه گفت که این موضوع را به دادگاه های رژیم صهیونیستی انتقال داده اند تا عاملان این جنایت را قصاص کنند اما در این میان دشواری هایی وجود دارد که مهم ترین آن رساندن شاهدان به دادگاه است چرا که مسائل امنیتی مانع آن می شود و رژیم صهیونیستی به عنوان عامل این جنایت حاضر به ملاقات با شاهدان و گفت‌وگو با وابستگان قربانیان این حادثه نیست و در ضمن هدی با توجه به وضعیت مالی خود قادر به گرفتن وکیل برای پیگیری کار خود نیست اگر چه دو روز پس از وقوع حادثه در یازدهم ژوئن سال 2006 به دادگاه های رژیم صهیونیستی شکایت شد و این پرونده در کنار دیگر جنایات این رژیم علیه نوار غزه انباشته شد اما به هیچ وجه مورد پیگیری و رسیدگی قرار نگرفت.
 
وکیل فلسطینی تاکید کرد، دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی نیز شفاف و عادلانه عمل نمی کند و هرگز آن نظامی را که این جنایت مرتکب شد مجازات نمی کند بلکه برای ارتکاب جنایات جنگی خود علیه غیرنظامیان توجیهاتی غیرمنطقی می آورد.
 
العلمی همچنین ابراز امیدواری کرد که مراکز حقوق بشری کمک اطلاعاتی به هدی ارائه دهند و وی را در موضوع خانواده اش یا هر اطلاعات دیگری که به آن نیاز دارد یاری دهند.
 
"جمال الخطیب" روانشناس فلسطینی نیز درباره صحبت های هدی که گفته است "صحنه شهادت خانواده اش را از یاد نمی برد" تاکید کرد، متاسفانه کودکان برعکس بزرگسالان تصاویر کشتار و نابودی تا زمانی که زنده هستند از ذهنشان خارج نمی شود به ویژه که اگر حادثه دردناک مربوط به نزدیکان و اعضای خانواده اش باشد.
 
حالت ترس و وحشتی که هدی از لحظه بمباران اسرائیل در ذهن دارد تاثیرات منفی بر روحیه وی گذاشته است و موجب افسردگی و اضطراب وی تا بزرگسالی می شود و این حالات در بین همه کودکانی که با شرایط ترسناک و خونین زندگی کرده‌اند یکسان است و درباره هدی شرایط دشوارتر بوده چرا که هیچ یک از اعضای خانواده اش در زمان حادثه زنده نماندند تا تسلی خاطر یکدیگر باشند.
 
دکتر خطیب گفت: هدی از طریق دوستان و جامعه تا حدی توانسته است که روحیه خود را تا حدی بازیابد و موفقیت وی در امتحانات دوره متوسطه این را ثابت می کند.
 
اما هدی همچنان به جلسات مشاوره و روان درمانی برای دور کردن تبعات شوک روحی که به او وارد شد، نیاز دارد. اگر هدی برای رسیدن به آینده ای که می خواهد وکیل بشود تلاش کند مطمئنا روحیه بهتری خواهد یافت اما در هر صورت حتی با ادامه تحصیلات و تشکیل خانواده فراموش کردن حادثه برایش غیرممکن است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : دختر شاهد قتل‌ عام, هدی غالیه, نوار غزه, ساحل بیت لاهیا, ,