چرا ساكتين براي بازگرداندن فتنه گران به عرصه سياسي سنگ تمام مي گذارند؟
 

 

در حالي كه بيش از 3 سال از فتنه 88 مي گذرد و طي اين مدت بسياري از خواص بواسطه مواضع و عملكرد خود مورد طرد آحاد ملت قرار گرفته و عملا از معادلات سياسي كشور حذف شده اند، طي روزهاي اخير تعدادي از رسانه هاي اصلاح طلبان پرو‍ژه بازگشت بي سر و صداي فتنه گران به انتخابات رياست جمهوري سال آينده را كليد زده اند.
 
به گزارش رجانيوز، پس از جنجال سازي گسترده روزنامه اعتماد در حمايت از ناطق نوري به بهانه اعتراض مردم مشهد به سخنراني وي در شبهاي قدر كه توام با انتشار اخبار كذب عليه سردار حاج سعيد قاسمي بود، روز چهارشنبه روزنامه هاي آرمان روابط عمومي و آفتاب يزد به صورت كاملا اتفاقي و خودجوش! رپرتاژ ويژه اي در حمايت از هاشمي رفسنجاني انجام داده و حتي روزنامه آرمان به طور مستقيم موضوع كانديداتوري هاشمي در انتخابات رياست جمهوري آينده را مطرح ساخت.
 
برپايه اين گزارش، روزنامه آفتاب يزد نيز طي گفتگويي با برخي از چهره هاي غير خوشنام و حامي فتنه از "تلاش براي حذف هاشمي به روش ناجوانمردانه" خبر داد و با استناد به سخنان عسگراولادي كه چندي قبل اعلام كرده بود "اگر ما به وضعیت دنیای اسلام نگاه کنیم می بینیم که آنها چراغ برداشته و به دنبال افرادی مانند هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری می گردند" از انتقاد مردم از ساكتين و پشتيبنان معنوي فتنه ابراز ناخرسندي كرد.
 
اين در حالي است كه محمد رضا باهنر نيز كه به علت مواضع و عملكرد خود طي سالهاي اخير بويژه فتنه 88 در انتخابات اخير با ناکامی نسبی روبرو شد، در گفتگوي تفصيلي با يك روزنامه اصلاح طلب اعلام كرد "يك سال ديگر هم دولت احمدي ‍ن‍ژاد را تحمل مي كنيم" و مشخص نيست با توجه به تاكيدات مكرر رهبر معظم انقلاب مبني بر تعامل حداكثري ميان قوا، اين قبيل اظهارات آن هم از جانب نايب رييس مجلس نهم در گفتگو با يك رسانه حامي جريان فتنه، به چه منظور صورت مي گيرد؟
 
به نظر مي رسد با توجه به تجربه ائتلاف نانوشته ميان اصولگرایان متمایل به هاشمی رفسنجانی، اصلاح طلبان و برخي ساكتين فتنه كه طي آن مدیریت مجلس علی رغم انتقادات شدید مجددا تثبیت شد، پيگيري اين مدل مي تواند براي انتخابات رياست جمهوري پيش رو نيز نسخه كارآمدي براي جريان اصلاحات باشد كه اين روزها در منزوي ترين حالت خود طي سه دهه اخير به سر مي برند.
 
ائتلاف فتنه گران و ساكتين فتنه بر روي يك گزينه تكنوكرات يا دو وجهي كه بتواند اداره امور كشور را از دست نيروهاي انقلابي خارج كند، همه آن چيزي است كه در حال حاضر مدنظر جريان هاي مورد اشاره مي باشد و در اين ميان بازتوليد پرو‍ژه هاي سياسي مانند دولت وحدت ملي كه سال 87 عليه دولت نهم شكل گرفت، از راه هاي باقي مانده براي بازگشت بي سر و صداي فتنه گران به عرصه سياسي است. در سال 1387 هاشمی رفسنجانی از علی لاریجانی و حسن روحانی به عنوان گزینه های دولت وحدت ملی نام برده بود.
 
اين در حالي است كه توده هاي مردم بارها در مجامع عمومي و راهپيمايي گسترده خود از جمله 9 دي 88 بر مجازات سران فتنه و ديگر پياده نظام هاي آنها تاكيد كرده و علاوه بر آن، ساكتين فتنه 88 نيز طي سالهاي اخير نتوانسته اند در جمع هاي عمومي به راحتي حاضر شوند و همواره مورد اعتراض ملت قرار گرفته اند اما اين تحركات اخير چهره هاي شاخص اين جريان مردود، و ارسال پالس مثبت براي فراهم كردن زمينه حضور فتنه گران در انتخابات آينده نشان مي دهد ائتلاف نانوشته اي ميان رقباي ديروز و متحدين امروز بوجود آمده است تا به هر نحو ممكن، دولت آينده فاقد ويژگي هاي اساسي يك دولت اسلامی، گفتمان محور و انقلابي باشد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : ساكتين, بازگرداندن فتنه گران, عرصه سياسي, فتنه 88, اصلاح طلبان, كانديداتوري هاشمي, ,