تسویه حساب با دانشجویان انقلابی ادامه دارد
چه کسی برخلاف نظر رهبر انقلاب به توجیه دیدار با مبارک پرداخت

 

حملات برخی چهره های سیاسی به دانشجویان انقلابی با توسل به ماجرای سفارت انگلیس ادامه دارد و در این راستا نماینده علی لاریجانی در سامانه وحدت و رییس مرکز پژوهشهای مجلس نهم نیز با حمله به دانشجویان، مخالفان خود را تندرو نامید.

کاظم جلالی در گفتگو با ایسنا با تاكيد بر اين‌كه اعضاي اين فراكسيون برخي از رفتارهاي افراط‌‌ گرايانه و تندروي‌ها را به مصلحت نظام و كشور نمي‌داند، به ديدگاه رهبري درباره ورود دانشجويان به سفارت انگليس اشاره كرد و افزود: درك عميق رهبري و تنظيم رفتار سياسي بر اساس آن درك بسيار بالاتر از احساس‌گرايي، شعارگرايي و يدك كشيدن نام رهبري و اصولگرايي و فرار از عقلانيت و كار كارشناسي است.

وي گفت: در زماني كه دانشجويان به سفارت انگليس وارد شدند ما مي‌گفتيم كه ورود دانشجويان به اين سفارت اشتباه بود كه همين دوستان (تندروها) ما را به دليل اين اظهارات متهم به اصولگرا نبودن مي‌كردند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد توسل به اظهارات رهبر انقلاب در ماجرای سفارت انگلیس برای حمله به دانشجویان ارزشی، ترفند جدید سیاسونی است که طی سالهای گذشته با اشتباهات خود، همواره هزینه های متعدد و سنگینی را بر جریان انقلاب تحمیل کرده اند و در این میان دانشجویان جور کم کاری های این طیف همیشه مدعی را کشیده اند.

کاظم جلالی که ریاست فراکسیون رهروان ولایت در مجلس نهم را بر عهده دارد، در حالی مخالفان خود را "تندرو" نامیده است که مشخص نیست به چه علت سال 88 زمانی که همین دانشجویان تندرو! در اعتراض به دیدار علی لاریجانی با حسنی مبارک در فرودگاه تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند، به توجیه سفر خود و لاریجانی به مصر پرداخت؟



در آن برهه که هیات پارلمانی ایران همزمان با نخسین سالگرد کشتار مسلمانان غزه توسط اسراییل و حسنی مبارک به مصر رفته بود، جلالی نه تنها اعتراضی به دیدار رییس مجلس با مبارک نداشت، بلکه با حضور در فرودگاه به توجیه تمام قد سفر هیات پارلمانی ایران به مصر و دیدار با مبارک پرداخت و حتی آن را یک دستاورد بزرگ دانست! تا بدین وسیله انتقادات دانشجویان علیه رئیس هیات خاموش شود اما گذشت دو سال از آن برهه نشان داد دیدار لاریجانی با مبارک کاملا بدون هماهنگی رهبر معظم انقلاب بوده و اعتراض دانشجویان به این مساله کاملا درست و بجا بوده است.

آذر ماه 90 حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس هشتم، طی یادداشتی در روزنامه رسالت با اشاره به این مساله نوشت:

"در آخرين شب سفر مقام معظم رهبري به استان كرمانشاه، موضوعي را در مورد يكي از مصاحبه‌هاي بنده تذكر دادند كه من از آن به عنوان يك بنياد تحليلي راهگشا استفاده مي‌كنم. ايشان با يادآوري مصاحبه يك سال قبل اينجانب حين سفر دكتر لاريجاني به مصر، فرمودند: شما در آن مصاحبه گفته بوديد كه رئيس مجلس بدون اطلاع مقامات عالي نظام به مصر سفر نكرده است. مردم معمولا زماني‌كه اسم مقامات عالي مي‌آيد مي دانند كه منظور، من هستم ولي واقعا آن سفر با من هماهنگ نشده بود. اگر هماهنگ مي‌شد، با آن سفر و بويژه ديدار با مبارك مخالفت مي‌كردم. گفته بودم شرط ما براي برقراري رابطه با مصر اين است كه اعلام كنند «كمپ ديويد مرده است». هرچند كه وزير خارجه وقت آنها، چيزي شبيه به اين جمله را گفته بود ولي از آن نيز استفاده لازم به عمل نيامد. (نقل به مضمون)"



فلاحت پیشه ادامه داد: "در آن لحظه جناب آقاي حجازي از دفتر مقام معظم رهبري كه در جلسه حضور داشتند، فرمودند: حضرت آقا، آقاي لاريجاني موضوع را به بنده گفته بودند، من فراموش كرده بودم كه با شما هماهنگ كنم."

این نماینده سابق مجلس افزود: "در همان جلسه به دوستانم عرض كردم كه در اين موضوع به رهبر انقلاب اجحاف شده و شخصا خودم را مديون مي‌دانم كه در اولين تحليل مرتبط با موضوع، بخشي از اين اجحاف را جبران كنم. ضمن آنكه تحولات اخير مصر نشان داد كه همان‌گونه كه ايشان توجه داشته‌اند، بايد مسائل منطقه‌اي را به گونه‌اي عميق و ژرف پيگيري نمود."

با این اوصاف مشخص نیست آیا اقدام دانشجویان تسخیر کننده سفارت انگلیس که رهبر انقلاب از روحیه و نیت آنها نیز تقدیر کردند، اشتباه بزرگتری است یا رفتارهای برخی چهره های سیاسی که علیرغم نظر رهبر معظم انقلاب، به توجیه اشتباهات بزرگ خود و همفکران خود می پردازند؟

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب تا کنون بارها حمایت خود از دانشجویان انقلابی را اعلام کرده اند و اندکی تامل در مشی معظم له نیز نشان می دهد ایشان هیچ گاه راضی به سرکوب و برخوردهای سیاسی با دانشجویان آن هم توسط کسانی که در بزنگاه های سیاسی بارها مردود شده اند، نیستند. ایشان در نخستین روز سال 91 در حرم رضوی علیه السلام فرمودند:

«حالا این حرف من بهانه‏ ای نشود برای اینکه یک عده‏ای بروند جوانهای انقلابی را به عنوان جوانهای تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه جوانهای غیور کشور را، جوانهای مؤمن انقلابی کشور را فرزندان خودم میدانم و پشت سر آنها قرار می‏گیریم؛ من از جوانان انقلابی و مؤمن و غیور حمایت می‏کنم.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : خلاف نظر رهبر, توجیه دیدار با مبارک, سامانه وحدت, رفتارهاي افراط‌‌ گرايانه, تندروي‌ها, ماجرای سفارت انگلیس, فلاحت پیشه, ,