تحریف وقیحانه ماجرای کوی دانشگاه در رسانه ساکتین فتنه/ پیام فرمانده سپاه به وزارت کشور خاتمی در تیر78 چه بود؟

 

 

تسامح و تساهل دستگاه های مسئول با رسانه های وابسته به باندهای قدرت و ثروت، سبب شده تا این رسانه ها به نایب از صاحب منصبانشان، هیچ خط قرمزی برای اهانت به ارکان نظام جمهوری اسلامی نداشته باشند.

در حالي كه دنيا علي‌رغم گذشت چند روز از پايان برگزاري اجلاس سران غيرمتعهد در تهران هنوز در ابهت جايگاه تاثير گذار جمهوري اسلامي ايران و رهبري آن مانده است و تلاش بي‌وقفه رسانه‌اي‌شان نيز براي خدشه به اين جايگاه،‌ تاثيري نداشته است، اما يكي از رسانه‌هاي وابسته به ساكتين فتنه اقدام به انتشار اتهامي عليه نظام اسلامي كرد كه دشمنان انقلاب سال‌ها و به انحاء مختلف به بيان آن مي‌پرداختند.
 
اين رسانه كه مطالب خلاف قانون و منافع ملي‌اش بر خلاف مطالب وبلاگها و کامنت های وبلاگ های دانشجویان انقلابی، تنها از چشمان نهادهاي مسئول مخفي مانده است، در خلال مصاحبه‌اي كه با رئيس كميسيون اصل نود مجلس داشت، با يادآوري ماجراي كوي دانشگاه در سال 78 و بدون اشاره به عوامل اصلي ايجاد فتنه آن سال، پرسيد: " پس از وقایع ١٨ تیر گفته می‌شد که اگر دانشجویان به سمت محل اقامت رهبر ایران حرکت می‌کردند، نیروهای نظامی و امنیتی با شلیک گلوله مانع از پیشروی آنان می‌شدند."
 
پورمختاري در پاسخ به اين پرسش گفت: "ببینید بالاخره در این مسائلی که اتفاق می‌افتد یک خطوط قرمزی وجود دارد. بر اساس مقرراتی هم که هست ما نقاط حساسی داریم که باید دفاع شود، از جمله صدا و سیما، وزارتخانه‌ها و بیت رهبری ...." كه خبرنگار اين رسانه می‌پرسد: "مثلا اگر به سمت پاستور هم می‌رفتند، همین اتفاق می‌افتاد؟" آقای پورمختار پاسخ می‌دهد: "طبیعتا؛ فرقی نمی‌کرد. مامورین حفاظت وظیفه‌شان را انجام می‌دادند..."
 
 
اگرچه تلاش اين رسانه براي القاي تقابل ميان دانشجويان با رهبر خود با بيان اين پرسش‌هاي سفارشي كاملا مشهود است، اما نكته اصلي چرخش ماهوي اصل ماجراي فتنه سال 78 است كه بدون اشاره به دستوركار اصلي فتنه‌گران براي حمله به كانون اصلي نظام اسلامي، اذهان عمومي را از جهت اصلي فتنه منحرف كرده تا در وراي گل آلود كردن آب، بتوانند ماهي خود را براي 10 سال بعد صيد كنند.
 
 
در همين راستا سردار سرلشكر رحيم صفوي فرمانده سپاه پاسداران در سال 78، در خاطرات خود درباره نقش عناصري در دولت و مجلس اصلاحات در ماجراي فتنه سال 78 و برنامه ريزي آنها براي حمله به بيت رهبري گفته بود: " به‎نظر بنده برخي از عناصري كه در دولت و مجلس اصلاحات بوده‎اند از ماجراي 18 تيرماه حمايت مي‎كردند از اين اغتشاش‎گران به‎طور خاص عناصري در وزارت كشور و وزارت علوم افرادي بودند كه نمي‎خواهم اسم آنان را ببرم حتي در آن زمان آن‎ها حمله به‎سمت بيت رهبري را نيز مطرح كردند و ما پيغامي براي آن‎ها داديم كه خيلي شكننده بود. به هر جهت براي بنده به‎عنوان فرمانده كل سپاه براساس اطلاعاتي كه داشتيم برخي از مسئولين دولتي در آن زمان حامي اغتشاش بودند.
 
تقريبا پنج يا شش روز بود كه از فتنه 18 تير مي‎گذشت و ما در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي كه دكتر حسن روحاني دبيري آن را برعهده داشت اظهار داشتيم كه نيروي انتظامي ديگر خسته شده و نمي‎تواند ادامه دهد‏، چون پنج، شش روز است كه آن‎ها تهران را به آتش كشيده‎اند و بايد ديگر سپاه پاسداران و بسيج وارد عرصه شوند كه وزير كشور وقت مخالفت ميكرد. اين در صورتي بود كه امنيت تهران برعهده سپاه پاسداران است و حتي گفت‎وگوي تندي هم بين اينجانب و وزير كشور صورت گرفت كه در نهايت با مصوبه حضرت آقا سپاه و بسيج وارد عرصه شد و بدون تيراندازي و تلفات انساني ظرف چند ساعت ماجرا را تمام كرد. در خاطرم هست كه بعضي از استان‎ها در اعتراض به فتنه ضدانقلاب قصد راهپيمايي داشتند كه وزير كشور وقت به استانداري‎ها دستور داده بود كه اجازه راهپيمايي صادر نشود. وليكن بعدا اين راهپيمايي عظيم برگزار شد."

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : تحریف ماجرای کوی دانشگاه, رسانه ساکتین فتنه, پیام فرمانده سپاه, وزارت کشور خاتمی, 18تیر 78, تسامح و تساهل, باندهای قدرت و ثروت, ,