توصیه رهبر انقلاب برای "بگو مگوهای" پس از انتخابات "2خرداد"
خبرنامه دانشجویان ایران: 24 خرداد عرصه حضور 32 میلیون ایرانی بود که با حضور در پای صندوق های رای علاوه بر لبیک به رهبر انقلاب، "نه!" بزرگی به جبهه استکبار گفتند.

به گزارش بی باک به نقل از خبرنامه دانشجویان، انتخاب آقای حسن روحانی با 18 میلیون رای به عنوان ریاست جمهوری و نیز تبریک های پی در پی از جانب سایر نامزدهای انتخاباتی بر خلاف سال 88 که با فتنه گری های پیروزی 40 میلیونی ایرانیان به کام مردم تلخ شد، بیش از پیش بر حلاوت و شیرینی حماسه سیاسی افزود.

اما آنچه به نظر نگران کننده می آید رفتارهایی است که از جانب حامیان سایر کاندیداها و رسانه های متبوعشان است، که به بگو مگو های درون گفتمانی و مقصر یابی شبیه است.

مشابه سازی با شخصیت های کم بصیرت از سویی و حمله های خارج از دایره تفوا و اخلاق از سوی دیگر به بگو مگو های زننده ای تبدیل شده است.

جالب آن است که تمام دوستان از سر دلسوزی و حب به گفتمان انقلاب اسلامی و اصولگرایی انتقاد ها و مواردی توهین ها را نثار هم می کنند تا بازنده را پیدا کنند. حال آنکه بازنده اصلی به هر نحوی به فراموشی سپرده شده است. کسانی بازنده هستند که داعیه تقلب در سال 88 داشتند و امروز علاوه بر حضور در انتخابات لب به اعتراف می گشایند که انتخابات در ایران دموکرات ترین  است.

از آنجا که وعظ و توصیه دوستان به هیچ نحوی افاقه نکرد بر آن برآمدیم تا با انتشار سخنان رهبر انقلاب در سال 76 و باز خوانی آن از این بگو مگوهای دشمن شاد کن جلوگیری کنیم.

آنچه بعد از 2 خرداد 76 اتفاق افتاد شباهت خاصی با این ایام دارد. بعد از آن انتخابات جربانهایی که در آن زمان خود را مقید و دلسوز نسبت به نظام می دانستند انگشت ها را به سمت هم دیگر نشانه گرفتند و کمتر از 3 سال بعد قوه مقننه را هم دو دستی به کسانی تقدیم کردند که الان حلقوم هایشان را در VOA و BBC خراش می دهند.

مطالب زیر متن بیانات رهبر معظم انقلاب پس از حماسه آفرینی 2خرداد در تاریخ 7 خرداد  76 در جمع نمایندگان دوره پنجم مجلس شورای اسلامی است.
 

۱۳۷۶/۰۳/۰۷بيانات در ديدار نمايندگان مجلس

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

 

 
برادران و خواهران عزيز؛ نمايندگان محترم ملت عظيم‌الشّأن ايران! خيلى خوش‌آمديد. خوشحاليم كه به فضل پروردگار، مجلسى به تمام معنا مردمى - كه آيينه‌اى از افكار و سلايق و گرايشها و خواستهاى ملت ايران است - داريم.
 
همان‌گونه كه رئيس محترم مجلس، جناب آقاى ناطق نورى اشاره كردند، من هم تصديق مى‌كنم كه مجلس در زمينه وظايف خود، چه رسيدگى به طرحها و لوايح و تهيه قانونهاى لازم براى اداره كشور، چه در زمينه مسائل كلّى كشور، مسائل سياسى، موضعگيريهاى بين‌المللى و جهانى، و چه در ساير مسؤوليتهاى بزرگى كه بر دوش آن است، فعال است.
 
من از يكايك شما عزيزان، مخصوصاً از شخص جناب آقاى ناطق نورى، مدير و رئيس محترم مجلس تشكّر مى‌كنم. اميدوارم كه هميشه همين طور باشيد، در همين جهت حركت كنيد و مسؤوليتهاى عظيمِ متوجّه به مجلس شوراى اسلامى را به چشم اعتبار نگاه كنيد؛ هم همكارى با دولت، هم نظارت بر امور كشور، هم تهيه قوانين كه براى اداره كشور، ابزارهاى لازم در دست دولت است و نيز بقيه‌ى چيزهايى كه بر عهده شماست.
 
بحمداللَّه به خاطر همين وضع خوبى كه در مجلس هست و همين مديريّت قوى و سالمى كه وجود دارد، مجلس مايه آرامش براى مردم است؛ مايه تشتّت آراءِ مردم و مايه تشنّج نيست. نطقها، حرفها، گفته‌‌ها و موضعگيريها در مجلس، مى‌تواند در مردم آرامش ايجاد كند - كه بحمداللَّه امروز اين طور است - و مى‌تواند در مردم ايجاد اضطراب كند، كه بحمداللَّه اين گونه نيست. به هر حال، اين از افتخارات ماست.
 
يكى از بزرگترين افتخارات انقلاب ما، مردمى بودن و مردمى ماندن است. اين، نعمت بزرگى است كه بايد آن را پاس داشت و قدر دانست. در دنيا، بسيارى از دولتهايى كه به وسيله انقلابها، يا به وسيله كودتاها، يا به طرق گوناگون ديگر روى كار مى‌آيند، نمى‌توانند حمايت مردمى را براى خودشان حفظ كنند. حتّى ديده شده است، دولتهايى كه با كمك مردم بر سرِ كار آمده‌اند، بعد بلافاصله با يك حركت تند و انقلابى اعلام كرده‌اند كه مثلاً تا فلان مدّت، انتخاباتى انجام نخواهد گرفت، يا وعده داده‌اند، ولى به وعده خود عمل نكرده‌اند. جمهورى اسلامى، در اوّلين سال پيروزى انقلاب - سال پنجاه و هشت - پنج انتخابات برگزار كرد و تا امروز هم مرتّب ادامه داشته است.
 
حضور مردم، نعمت بزرگى است. اين نعمت كه بحمداللَّه در همين روزها يك تجربه و آزمايش شيرين و پرشكوه ديگر از آن مشاهده شد و صحنه بسيار زيبايى را آفريد كه در دنيا و در تاريخ مايه افتخار ملت ايران و جمهورى اسلامى و انقلاب شد - انتخابات رياست جمهورى - جاى شكرگزارى دارد. انتخابات - از جمله انتخابات اخير - همه از بركات مردمى بودن و همين نعمت بزرگ خداست. عزيزان من! در برابر نعمت بايد شكر كرد.
 
آنچه مهم است، اين است كه كسى كه از سوى پروردگار عالم نعمت مى‌گيرد، در مقابل آن چه روشى از خود نشان خواهد داد. در سوره حمد مى‌خوانيد كه «صراط الّذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم و لا الضّالّين».(1) يعنى كسانى كه نعمت هم مى‌گيرند، ممكن است «مغضوب عليهم» شوند؛ مثل بنى‌اسرائيل. بارهاى خداى متعال به بنى‌اسرائيل فرمود: «اذكروا نعمتى الّتى انعمت عليكم».(2) آنها مورد نعمت خدا قرار گرفته بودند. در سوره حمد، «مغضوب عليهم» به بنى اسرائيل تعبير شده است. بنابراين، نعمت را كه گرفتيم، بايد مواظب باشيم كه بعد از تسلّم نعمت، شكرگزار آن باشيم تا جزو «مغضوب عليهم» و يا «ضالّين» نشويم. راهش هم اين است كه شكر كنيم.
 
عزيزان من! حقيقت شكر اين است كه انسان نعمت را از خدا بداند. نه اين كه به زبان بگويد؛ با همه وجود باور كند كه آنچه از نعمت در اختيار اوست، از سوى خداست. اين طور نباشد كه خيال كند، اوست كه اين نعمت را براى خود فراهم كرده است. اين، جلب غضب و حرمان از نعمت الهى را فراهم خواهد كرد كه «انما اوتيته على علم».(3) اگر بگويم كه خودم اين داناييها و اين تمكّنها را به دست آورده‌ام، غلط است. قرآن اين‌طور مى‌فرمايد كه «ما اصابك من حسنة فمن اللَّه(4)»؛ هر حادثه‌ى نيكو كه به شما مى‌رسد، از خداست. «ما بكم من نعمة فمن‌اللَّه(5)»؛ هر نعمتى كه داريد، از سوى خداست. در دعا هم به ما ياد داده‌اند كه به خداى متعال عرض كنيم: «ما بنا من نعمة فمنك وحدك لاشريك لك لا اله الّا انت»؛(6) هر نعمتى كه ما در اختيار داريم، از توست. حدّاكثر اين است كه ما بتوانيم خود را قابل نعمت و حافظ نعمت خدا كنيم.
 
اين شكر، چيز خيلى مهمى است. احساس اين كه نعمت از خداست، مشكلات را برطرف مى‌كند، غرور و تفرعن و تفاخرِ به خاطر نعمت را از انسان مى‌گيرد و انسان احساس مى‌كند كه هيچكاره است و آنچه كه هست، متعلّق به ذات مقدّس پروردگار است. او داده است، از او بايد خواست، از او بايد طلبيد، از او بايد تداوم را توقّع كرد، به او بايد پناه برد، به او بايد متوسّل شد و پيش او بايد تضرّع كرد. اين راه درست است.
 
خداى متعال به فضلش، نعمت را بر مردم ما تمام كرده است. من اصرار دارم تكرار كنم كه آنچه در اين انتخابات سى‌ميليونى براى ملت ايران پيش آمد، ستاره درخشانى بر پيشانى ملت ايران شد. شما در كدام‌يك از دمكراسيهاى دنيا اين را سراغ داريد كه هشتاد و هشت درصد از حائزان شرايط در انتخابات - طبق آمارى كه به ما داده‌اند - پاى صندوقهاى رأى حاضر شوند؟ اين كسانى كه در دنيا دم از حقوق مردم و دمكراسى و آزادى مى‌زنند و آن را به رخ اين و آن مى‌كشند و همه را متّهم مى‌كنند و هر كسى را كه با آنها همسو نباشد و به آنها انتقاد داشته باشد، به خودرأيى متّهم مى‌كنند، مگر در انتخاباتشان چقدر از مردم شركت مى‌كنند؟
 
من گفتم، آمار مقايسه‌اى آوردند و انتخابات ما را با انتخابات دو دوره رياست جمهورى امريكا و نيز با انتخابات انگليس و ديگر كشورهاى اروپايى مقايسه كردند، ديدم كه هيچكدام اين طورى نيست. نه اين كه به اين اندازه نيست، نزديك به اين هم نيست؛ يعنى چهل و نه درصد، پنجاه درصد، پنجاه و چهار درصد، شصت درصد بودند. اينها كجا، و هشتاد و هشت درصد يا هشت و نه درصد در كشور ما كجا؟ عدّه زيادى از كسانى كه مى‌توانستند در اين انتخابات شركت كنند، شركت كردند و رأى دادند. همه هم به كورى چشم دشمنان به نظام رأى دادند.
 
البته در تبليغات رسانه‌اى، دشمنان سعى كردند كه شايد بتوانند همين پيروزى را هم طبق معمولشان - كه هر خيرى هم در ايران اسلامى باشد، از آن يك عيب درست مى‌كنند - اين را عيبى درست كنند و بگويند بله؛ مردم اعتراض و انتقاد داشتند. بحمداللَّه در مصاحبه ديروزِ رئيس‌جمهور منتخبِ محترم، جواب دندان‌شكنى به همه اينها داده شد. در عين حال، اينها كه دست بردار نيستند؛ اما من براى مردم خودمان عرض مى‌كنم كه اين رسانه‌هاى جهانى را بشناسيد - اگر چه بحمداللَّه مى‌شناسيد - اين تحليلگران به اصطلاح سياسى دنيا را كه مى‌نشينند براى تمام مسائل سياسىِ دنيا تكليف معيّن مى‌كنند، اظهار نظر و فتوا صادر مى‌كنند، بشناسيد و ببينيد كه اينها چگونه‌اند.
 
گفتند كه اين انتخابات، اعتراض است! چه اعتراضى؟! اكثريت بيست ميليونى مردم، به چه كسى رأى دادند؟ شعارهاى رئيس جمهور منتخب مگر چيست؟ شعارهاى رئيس جمهور منتخب، نظم و قانون و رفع تبعيض و گسترش عدالت اجتماعى و به طرف اهداف اسلامى و انقلابى رفتن و پيروى از وصاياى امام بزرگوار است. آيا اينها مخالفت با نظام اسلامى است؟! اينها شعارهاى نظام اسلامى است. مردم اينها را دوست مى‌دارند. دشمن منتظر نشسته است كه ببيند در جمهورى اسلامى چه حادثه كوچكى ممكن است اتّفاق بيفتد، تا بشود با صد من سريشم، چيز بدى را به آن چسباند و براى مردم ما تلخ كرد و چهره ملت ايران را در دنيا مشوّه نمود.
 
خدا را شكر مى‌كنيم كه « ربنا ما بنا من نعمة فمنك لااله‌الّاانت وحدك لا شريك لك». تو جواب دشمنان ملت ايران را دادى. تو دلها را به سوى صندوقهاى رأى و به سوى شركت در اين آزمايش بزرگ هدايت كردى. تو مردم را نسبت به اين نظام الهى، اين قدر با محبّت و حنون و وفادار قرار دادى. اينها از توست، از ما نيست. ما مغرور نمى‌شويم. بحمداللَّه آزمايش بسيار خوب و شيرينى بود. همان طور كه عرض كرديم، در اين آزمايش بازنده‌اى هم وجود ندارد؛ همه برنده‌اند. من اصرار دارم كه اين تعبيرات به كار نرود. متأسفانه بعضى از مطبوعات هنوز نتوانسته‌اند تمرين كنند كه اين قدر خود را تحت تأثير تعبيرات غلط فرهنگى غربى قرار ندهند. شركت در ميدان انجام وظيفه، بازنده‌اى ندارد؛ همه برنده‌اند.
 
من در همين‌جا به مردم گفتم كه هر كسى پاى صندوق رأى برود و از روى احساس مسؤوليت و طبق تشخيص خود رأى را بيندازد، بايد احساس كند كه تكليف خود را انجام داده است. الان هم قضيه همين است. آقايان نامزدهاى مختلف كه در صحنه انتخابات وارد شدند و نيز طرفداران آنها، بايد خوشحال باشند. از خداوند متعال شاكر باشيد كه به شما توفيق داد تا در اين صحنه وارد شويد؛ اين عرصه را براى حضور ملت عظيم‌الشّأن ايران هموار كنيد و آنان را در اين آزمايشى كه اين‌قدر شيرين آغاز گرديد و شيرين تمام شد، درگير نماييد. اين برايتان افتخار است و همه شما پيش خداى متعال مأجوريد.
 
همه كسانى كه به نحوى در اين انتخابات شركت كردند، دخالت كردند، تبليغات انجام دادند و از كسى كه مورد علاقه آنهاست و به نظرشان اصلح بوده است، حمايت كردند، پيش خداوند متعال مأجورند. همه ميليونها انسانى هم كه به پاى صندوقهاى رأى رفتند و از روى احساس مسؤوليت رأى خود را نوشتند، در آن سهيم و شريكند. اين، شرط اصلى قضيه است. «انّما يتقبل‌اللَّه من المتّقين»(7). اين، دستور قرآنى ماست.
 
همه كسانى كه از روى احساس مسؤوليت رأى نوشتند و در صندوق انداختند - چه آن رأيى كه آنها نوشتند و با اين رئيس جمهور منتخب محترمى كه بحمداللَّه امروز مشغول مقدّمات انجام تكليف و وظيفه بزرگ خود است، منطبق شد و چه منطبق نشد؛ فرقى نمى‌كند، همه در اين جهت يكسانند - بايد بدانند كه براى آنها حسنات الهى نوشته شد. اين آموزش قرآنى ماست كه هر كس براى خدا كار كند، خداى متعال اجر او را ضايع نمى‌كند؛ ولو مثقال ذرّه‌اى باشد. اين، صحنه امتحانى بود كه مردم وارد شدند.
 
البته پيروزى بزرگ، هم شكر دارد و هم پرهيز از خطر. بعد از همه پيروزيها، يك احتمال خطر وجود دارد. ملت ايران كه در اين حادثه پيروز شده است، بايد خدا را شكر كند. احتمال خطر چيست؟ احتمال خطر اين است كه يك وقت خداى نكرده بعضى از افراد، كوتاهيهايى در رفتارشان نشان دهند، نسبت به ديگران بگومگوهايى بين مردم انجام گيرد. هم شما آقايان و خانمهاى محترمى كه نمايندگان مردميد و جزو برگزيدگان ملت هستيد، نگذاريد، و هم آحاد مردم نگذارند كه دشمن خوشحال شود.
 
دشمن منتظر است كه بين شما بگومگو باشد. دشمن منتظر است كه صفوف متّحد شما به هم بخورد. دشمن منتظر است كه نمايش رأى سى ميليونى را - كه نمايش اتّحاد ملت ايران در دفاع از نظام اسلامى است - به يك دعوا و تنازع و تنافس و بگومگو تبديل كند و اين شيرينى را از شما بگيرد. نگذاريد. اين‌جا، جاى هوشيارى شماست. همه نامزدها متعلّق به نظام اسلامى هستند؛ همه از نظام اسلامى دفاع كردند؛ همه براى نظام اسلامى و براى خطوط اصلى آن و آنچه كه جزو بيّنات انقلاب است، شعار دادند. بنابراين، حركت متّحدى به نفع نظام اسلامى اتّفاق افتاده است. بايد هوشيار بود؛ بخصوص شما نمايندگان مردم بايستى متوجّه باشيد. هم در مجلس و هم در حوزه انتخابيّه كه مى‌رويد، به خاطر موفّقيت سى ميليونى، به مردم تبريك بگوييد. اين، بزرگترين مسأله است.
 

از ماهها قبل، بعضى از بزرگان و عزيزان و برجستگان كشور، مكرّر به من مى‌گفتند كه اگر شما به شخص خاصى براى رياست جمهورى نظر داريد، آن را به ما بگوييد تا ما اوضاع و احوال را هموار كنيم و مردم را هدايت نماييم كه همان انجام گيرد. من به آنها گفتم آنچه من از خدا خواسته‌ام، سى ميليون رأى است. در طول اين چند ماه قبل از انتخابات، هر چه اصرار شد، آقايان محترم مسؤولان برجسته كشور و ديگران، غير از همين حرف، چيزى از من نشنيدند. گفتم در اين انتخابات، من آراءِ مردم را از خداى متعال خواسته‌ام؛ آن براى ما و كشور مهمّ است. بالاخره هر كس كه در رأس دولت و قوّه مجريّه قرار گيرد، كارى مى‌كند، پيشرفتهايى دارد، مشكلاتى دارد. هيچ كس مطلق نيست، هيچ كس كامل نيست؛ تفاضلها هم خيلى زياد نيست. آنچه براى من مهمّ است، اين قضيه است كه همه ملت احساس كنند كه در اين آزمايش شريكند. بحمداللَّه خداوند متعال اين دعا را مستجاب كرد، اين آرزو را برآورده نمود و اين هديه را به ملت ايران داد. ما اگر تا آخر عمرمان هم شكر كنيم، كم است.
 
بعد از گذشت هجده، نوزده سال از پيروزى انقلاب، بعد از نُه سال از رحلت امام بزرگوار - كه دشمن تصوّر مى‌كرد يك ماه هم اين نظام باقى نخواهد ماند - مردم در انتخابات رياست جمهورى شركت مى‌كنند و با حضور خود كه يادآور روزهاى پرشور و هيجان اوّل پيروزى است، چنين انتخابات شيرينى را سازماندهى مى‌كنند. اين، نعمت بزرگى است كه بايد آن را شكرگزارى كرد.
 
اميدواريم كه خداوند متعال به همه ما توفيق دهد، تا شكر كنيم، نعمتهايش را بشناسيم، راه شكرگزارى را پيدا كنم و بفهميم كه آنچه تكليف ماست، اين است. مسؤوليتهايى كه من و شما داريم، امانتهايى در دست ماست. «وتلك الايام نداولها بين الناس»(8). خداى متعال، اين امانتها را دست به دست مى‌كند و چند روزى به ما فرصت مى‌دهد كه اين امانتها را نگهداريم. اين امانتها را خوب نگهداريم و با وظيفه‌ى الهى خوب رفتار كنيم و بيش از همه چيز، خدا را در نظر داشته باشيم. اين مهمّ است.
 
اميدواريم كه ان‌شاءاللَّه وجود مقدّس ولىّ‌عصر ارواحنافداه از ملت ايران راضى باشد، كه حتماً راضى است. ادعيّه زاكيّه آن بزرگوار، شامل حال ملت ايران باشد. اين ملت عزيز و عظيم، در همه ميدانها موفّق باشد. خداوند روح مطهّر امام بزرگوار را شاد كند، كه آنچه ما از اين خيرات و بركات داريم، به بركت آن وجود پرفيض، آن استثناى زمان، آن نادره دهر و يگانه تاريخ اسلام است. خداى متعال ما را مفتخر كرد كه در زمان او واقع شويم و او را ببينيم و از او بشنويم و از بركات وجودش بهره‌مند گرديم.
 

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : توصیه رهبر انقلاب, بگو مگوهای انتخابات, انتخابات 2 خرداد, ,