حرف رأي مردم چه بود؟

 علي شيرازي

يازدهمين انتخابات رياست جمهوري در روز جمعه 24 خرداد ماه 92 با شور و شعف وصف ناپذيري برگزار گرديد و ملت ايران با حضور 72.7 درصدي خود حماسه‌اي بزرگ را رقم زد. 36704156 نفر در اين انتخابات راي دادند و آقاي حسن روحاني از ميان شش نامزد انتخابات،‌ با 18513326 راي به عنوان هفتمين رئيس جمهور اسلامي ايران انتخاب گرديد.

راي مردم در اين انتخابات نيز چونان سي و چهار انتخابات پيشين حرف‌هاي مهمي داشت که در ذيل به آن اشاره مي‌کنيم:

1. مقام معظم رهبري سال 1392 را سال حماسه سياسي ناميدند و ملت ايران حقا و انصافا با حضور گسترده و با شکوه خود حماسه‌اي بزرگ آفريدند.

2. اين حماسه بزرگ، بار ديگر نشان داد که ملت ايران هرگز تسليم تهديد و تحريم و فشارها نمي‌شود و اين بار نيز چونان ساير انتخابات‌هاي ده گانه رياست جمهوري، حضورش را در صحنه نشان داد و پشت استکبار را به خاک رساند.

3. مقام معظم رهبري در تاريخ 20/6/1388 فرمودند: ان‌شاءا... خواهيد ديد در انتخابات آينده همين مردم با وجود همين بازيگري‌اي که مخالفان و دشمنان و غافلان و بي خبران داخلي کردند، يک حضور مستحکم خواهند داشت.حماسه 24 خرداد يک بار ديگر نشان داد که شناخت امام خامنه‌اي عزيز از مردم ايران،عميق و ستودني است.

4. انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري و برگزيده شدن آقاي روحاني به عنوان رئيس جمهور ‌نشان داد که نظام جمهوري اسلامي ايران سالم‌ترين و زيباترين انتخابات و مردم سالاري را دارد و هرگز در راي مردم دست نمي‌برد.

5. حماسه 24 خرداد و سلامت انتخابات، يک بار ديگر شبهه‌هاي برخاسته از فتنه 88 را در ذهن‌ها پاک کرد و دروغ همه عاملان استکبار جهاني در فتنه مذکور را برملا نمود.

6.حضور گسترده ملت ثابت کرد که مردم عزيزمان به نظام جمهوري اسلامي پايبندند و به درخواست رهبرشان لبيک مي‌گويند و با همت مخلصانه خويش بار ديگر به نظام راي مثبت دادند.

7. اين انتخابات نشان داد که وحدت، عامل فتح و پيروزي است و تفرقه مي‌تواند از دستيابي نامزد اصولگرايان به کرسي رياست جمهوري جلوگيري کند.

8. انتخابات دوره يازدهم نشان داد که ملت ايران با کسي عقد اخوت نبسته اند، اگر آقاي احمدي‌نژاد هم، که ادعاي اصولگرايي نمي‌کرد، خطا کند، تخطي او به پاي همه اصول گرايان نوشته مي‌شود و خطاي رئيس جمهور مي‌تواند ضربه‌اي بزرگ براي نظام باشد.

9. حماسه 24 خرداد ماه فريادگر دقت همه اصول گرايان و اصلاح طلبان و مستقلان بود؛ که در حرف‌ها دقت کنند،‌ دروغ پردازي ننمايند، ‌به مردم و اعتماد آنان توجه کنند و براي آن‌ها ارزش قائل شوند؛ مشکلات آنان را حل کنند و بدانند که در صورت بي توجهي به مردم در آينده از سبد راي مردم حذف مي‌شوند.

10. انتخاب آقاي حسن روحاني از ميان شش نامزد مطرح که پنج نفرشان غير روحاني بودند، نشانگر اعتماد ملت ايران به روحانيت است.

11. مقام معظم رهبري پس از انتخاب آقاي حسن روحاني به عنوان رئيس قوه مجريه، در پيامي آوردند: اکنون که حماسه سياسي به سرانجام رسيده،‌هيجان و التهاب روزهاي رقابت، بايد جاي خود را به همکاري و رفاقت داده و طرفداران نامزدهاي رقيب در آزمون بردباري و متانت، جايگاه شايسته را به دست آورند.

تبعيت از اين فرمان نيز بر همه ملت ايران واجب است و تمامي اصول گرايان بايد در اين عرصه الگويي سترگ باشند و با درايت و متانت و بردباري زمينه عزت ايران اسلامي را هموارتر سازند.

12. راي ملت ايران در اين حماسه،‌ عزت ايران اسلامي را به همراه دارد. چون راي‌ها، راي به نظام بود و اين نگاه، شکستي بزرگ را براي دشمنان ما فراهم مي‌سازد؛ پس پيروز ميدان،‌ همه ملت ايرانند و کسي نبايد احساس شکست داشته باشد. پيروزي بر آمده از انتخابات 24 خرداد ماه 1392، ‌پيروزي تمام دلسوزان کشور و حاميان روحانيت است و بايد با متانت تلاش کنيم اين شيريني در کام ملت ايران تلخ نگردد.

13. حماسه 24 خرداد ماه در حقيقت شکست تمام مستکبران و دشمنان ملت ايران و زورگويان جهان بود؛ همان‌ها که خواب حضورنيافتن مردم به پاي صندوق‌هاي راي را مي‌ديدند و به دنبال برپايي فتنه‌اي جديد براي تلخ کردن کام ملت ايران بودند.

حماسه فوق،‌ همه طرح‌هاي دشمنان را نقش بر آب کرد و بار ديگر ملت ايران را به قله پيروزي رساند.

14. رعايت قانون و اخلاق انتخاباتي از سوي رقبا و حتي نامزدهاي تاييد صلاحيت نشده، مي‌تواند عزتي سرشار از اميد را در ميان جامعه شکل بخشد و دشمن را مايوس سازد.

15. به عنوان آخرين حرف راي مردم بايد تذکر دهم که مردم ايران پشتيبان ولي فقيه اند و حضورشان نيز برگرفته از دعوت امام خامنه‌اي عزيز براي خلق حماسه سياسي است. آن‌ها از رئيس جمهور و کابينه او انتظار دارند که با تبعيت از ولايت، حافظ ارزش‌هاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي باشند. بي توجهي به اين سير تعريف شده در قانون اساسي، آنان را از چشم ملت مي‌اندازد و مردم در انتخابات‌هاي بعدي به آنان راي نمي‌دهند.مردم کشوري آرام و به دور از اختلاف و تفرقه مي‌خواهند. تنها با حرکت در زير چتر ولايت است که اختلاف کم و وحدت پايدار مي‌گردد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : حرف رأي مردم, علي شيرازي, ,