چرا اوضاع ایران همانند مصر نمی‌شود؟/ ضرورت رجوع هاشمی به دفترچه خاطرات خود برای بازخوانی فتنه 88
 

با اوج گیری اعتراضات مردم مصر علیه حسنی مبارک، تحلیل های متفاوتی از علل شکل گیری اعتراضات و چرایی بی ثباتی در این کشور منتشر می شود.

به گزارش رجانیوز، در همین راستا سایت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز تحلیلی از وی درباره علت اعتراضات در مصر منتشر کرده است.

 

هاشمی رفسنجانی در این باره گفته است: عدم پختگی و عدم وجود مدیریتی مثل امام خمینی (ره) باعث مشکلات امروز مصر است. اگر امام خمینی در انقلاب ما وجود نداشتند، ما هم از ناحیه افراط کاری ها ضربات شدیدی می‌خوردیم. انقلاب ما به آسانی متلاشی می‌شد. فراموش نکنید که ما در تهران جنگ مسلحانه شدید داشتیم. مگر کم بود؟ ۵۰۰ هزار نفر ریخته بودند خیابان. ما در مجلس محاصره شده بودیم و صدای تیرها می‌شنیدیم. کردستان اون جوری شده بود. ترکمن صحرا اون جوری. خرمشهر اون جوری. آذربایجان با آن عظمتش آن مسائل پیش آمد. این شخصیت امام خمینی (ره) بود که این مشکلات را به تدریح و اساسی مهار کردند.

 اشاره هاشمی رفسنجانی اشاره درستی است. مدیریت همراه با معنویت امام خمینی (ره) که به عنوان ولی فقیه جامعه اسلامی امرشان بر همگان مطاع بود انقلاب را از خطرات گوناگون رهانید و اعتلای جمهوری اسلامی را فراهم آورد.

هنر بزرگ حضرت امام خمینی (ره) که وی را در میان تمامی علمای اسلامی پرفروغ تر کرد، آن بود که گوهر ولایت فقیه را از دریای فقه اسلامی صید کرد و به منصه ظهور و بروز گذاشت.

امام خمینی (ره) با نگاه عمیق و متعالی خود این موضوع را دریافته بود که پیروی از منویات ولی فقیه در هر برهه زمانی و در هرشرایطی متضمن پیشبرد اهداف انقلاب است و به همین دلیل همواره بر این موضوع تاکید داشتند.  

چه آنکه ایشان فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به ممکلت شما آسیبی نرسد.

اما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سهوا و یا عمدا به این موضوع اشاره نکرده است که مدیریت ولی فقیه در همه برهه های زمانی و خطراتی که ممکن است در مسیر انقلاب به وجود بیاید، چاره ساز و راهگشاست.

نمونه بارز آن نقش ولی فقیه در مدیریت فتنه سال 88 است. واقعه ای که برخی از شخصیت های نظام نیز با فتنه گران همراه شدند و به گفته منابع امنیتی، سرویس های جاسوسی چند کشور نیز مستقیما در آن دخالت داشتند تا یک بحران جدی دیگر گریبان گیر انقلاب اسلامی شود.

اما روشنگری های صورت گرفته توسط مقام معظم رهبری و صیانت ایشان از جمهوریت نظام، سبب شد خواسته های نامشروع اقلیت که بر اثر همان روشنگری ها هر روزه نیز از تعداشان کم می شد، بر اراده و خواست اکثریت جامعه فائق نیاید وگرنه قانون شکنی عده ای در آن سال ممکن بود همچون مصر به ضایع شدن رای اکثریت مردم وهرج و مرج و بی قانونی در کشور منجر شود.

صیانت ولی فقیه از جمهوریت نظام موضوعی است که بخش قابل توجهی از مخالفان نظام نیز پس از اعلام نتایج  انتخابات سال 92 آن را دریافتند.

هاشمی عادت خوبی دارد. هر روز خاطرات خود را در دفترچه شخصی اش می نویسد و بعدها تبدیل به کتاب می کند. خوب است این سیاستمدار  80 ساله با رجوع به دفترچه خاطرات خود، مواضع و عملکردش در فتنه 88 را بازخوانی کند. تاریخ مدرس خوبی برای انسانهاست.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : رجوع هاشمی به دفترچه, دفترچه خاطرات هاشمی, مشکلات امروز مصر, مدیریت فتنه سال 88, ,