واکنش امام خمینی به درخواست منتظری برای حمله به آمریکا چه بود؟

با حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی و شهادت هموطنانمان در 12 تیر 67 حضرت امام خمینی (ره) واکنش قابل تاملی...

به گزارش صابرنیوز، با حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربر ایرانی و شهادت هموطنانمان در 12 تیر 67 حضرت امام خمینی (ره) واکنش قابل تاملی نسبت به این مسئله دادند.

 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، روز سه شنبه گذشته بخش تقطیع شده ای از پیام امام خمینی در قالب خاطرات هاشمی رفسنجانی از سوی سایت وی منتشر شد.
 
در این سالها آقای منتظری در نامه خود به حضرت امام خمینی(ره) خواستار حمله به منافع آمریکا می شود. در بخشی از این نامه آمده است: «این جنایت دلخراش بار دیگر چهره ضد انسانی و منافقانه دولت آمریکا را برای جهانیان روشن نمود .... امید وافر دارم که اگر مقام معظم رهبری مصلحت دیدند و دستور اقدام دادند، توده‌های میلیونی مسلمانان جهان، امکانات مادی و معنوی فوق العاده خود را برای جنگ و مبارزه با دشمن اصلی اسلام و قرآن و ملت‌های مظلوم در اختیار قرار خواهند داد.»
 
متن کامل پاسخ امام خمینی(ره) به شرح زیر است:
 
بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏
جناب آيت اللَّه آقاى منتظرى- دامت افاضاته‏

پيام جنابعالى تسكينى بود بر آلام تمامى كسانى كه از شيطان بزرگ، امريكاى حيله‏گر ضربه خورده‏اند. مردم آزاده جهان هميشه از ابرقدرتها خصوصاً امريكاى جنايتكار صدمه ديده‏اند و تا عزم خود را براى رويارويى با كفر و شرك جهانى و امريكاى سلطه‏گر جزم ننمايند، هر روز شاهد جنايتى تازه خواهند بود.

مردم شريف ايران بايد توجه كنند كه امروز، روز مبارزه و جنگيدن با تمام شياطينى است كه حقوق حقه تمامى پابرهنگان جهان را صرف عيش و نوش و تهيه سلاح هايى مى‏نمايند كه براى هميشه حاكم دنياى گرسنگان باشند.

جنگ امروز ما، جنگ با عراق و اسرائيل نيست؛ جنگ ما، جنگ با عربستان و شيوخ خليج فارس نيست؛ جنگ ما، جنگ با مصر و اردن و مراكش نيست؛ جنگ ما، جنگ با ابرقدرتهاى شرق و غرب نيست؛ جنگ ما، جنگ مكتب ماست عليه تمامى ظلم و جور؛ جنگ ما جنگ اسلام است عليه تمامى نابرابريهاى دنياى سرمايه دارى و كمونيزم؛ جنگ ما جنگ پابرهنگى عليه خوشگذرانيهاى مرفهين و حاكمان بى ‏درد كشورهاى اسلامى است. اين جنگ سلاح نمى‏شناسد، اين جنگ محصور در مرز و بوم نيست، اين جنگ، خانه و كاشانه و شكست و تلخى كمبود و فقر و گرسنگى نمى‏داند. اين جنگ، جنگ اعتقاد است، جنگ ارزشهاى اعتقادى- انقلابى عليه دنياى كثيف زور و پول و خوشگذرانى است. جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت عليه نامردمي هاست.

رزمندگان ما در دنياى پاكِ اعتقاد و در جهان ايمان تنفس مى‏كنند و مسلمين جهان هم كه مى‏دانند جنگ بين استكبار و اسلام است، جهانخواران را آرام نخواهند گذاشت و ضربه‏هاى خود را بر همه كاخ‏نشينان وارد مى‏كنند.

جنابعالى كه يكى از ذخاير اين انقلاب مى‏باشيد، با پشتيبانى از آقاى هاشمى وقت خود را مصروف در ساختن دنيا [يى‏] از كرامت و بزرگوارى نماييد. و مردم شريف ايران نيز بداند كه اين روزها دستهاى ناپاك شرق و غرب براى هدم اسلام و مسلمين در يكديگر گره خورده است، بايد نگذاريم كه تلاش فرزندان انقلابى‏مان در جبهه‏ ها از بين برود. براى برپايى احكام اسلام عزيز دست اتحاد به يكديگر داده، محكم و استوار تا پيروزى اسلام حركت كنيم.

مسئولين نظام بايد تمامى همّ خود را در خدمت جنگ صرف كنند. اين روزها بايد تلاش كنيم تا تحولى عظيم در تمامى مسائلى كه مربوط به جنگ است به وجود آوريم.

بايد همه براى جنگى تمام عيار عليه امريكا و اذنابش به سوى جبهه رو كنيم. امروز ترديد به هر شكلى خيانت به اسلام است، غفلت از مسائل جنگ، خيانت به رسول اللَّه- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- است. اين جانب جان ناقابل خود را به رزمندگان صحنه‏ هاى نبرد، تقديم مى‏ نمايم.

انفجار هواپيماى مسافربرى، زنگ خطرى است براى تمامى مسافرتهاى هوايى. بايد با تمام وجود تلاش كنيم تا چنين صحنه‏ هاى دردناكى پيش نيايد.

اين جانب به تمامى بستگان اين فاجعه تسليت عرض نموده و خود را در غم و اندوه از دست دادن عزيزانشان شريك مى ‏دانم. من به جنابعالى و تمام كسانى كه براى رسيدن به هدف مقدس پيروزى اسلام تلاش مى‏نماييد، دعا مى‏كنم. و السلام عليكم و رحمة اللَّه.
13/ 4/ 67
روح اللَّه الموسوي الخمينى‏


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : واکنش امام خمینی, واکنش به درخواست منتظری, درخواست حمله به آمریکا, درخواست منتظری, ,