بهانه شبه‌روشنفکران برای وطن فروشی

کیهان: جمعي از نويسندگان متعلق به قبيله شبه روشنفکري در توجيه اينکه چرا در برابر فاجعه ضدانساني حمله آمريکا عليه غيرنظاميان ايراني در 12 تير سال 67 سکوت اختيار نمودند، وجود سانسور را بهانه کردند!

جمعي از اعضاي کانون منحله نويسندگان در گفت وگو با خبرگزاري فارس و در پاسخ به اينکه چرا در مقابل حمله نظامي آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران سکوت کردند، پاسخ هاي قابل توجهي دادند. ازجمله اين افراد جواد مجابي نويسنده و شاعر است که در گفت وگو با فارس گفته که‌ وقتي فرد آزاد نباشد و درباره مطلبي که مي‌نويسد احساس آزادي نکند پس در برابر بسياري از مسائل سکوت مي‌کند و بسياري از حرف‌هايي هم که بايد زده شود را نمي‌زند. 
 
محمود دولت آبادي هم بسته بودن دست نويسندگان به خاطر مميزي را عامل ننوشتن درباره اين مسئله دانست.
 
ليلي فرهادپور هم در توجيه اين سکوت معتقد است که اگر درباره اين مسائل بنويسيم انگ حکومتي بودن مي‌خوريم! 
 
اميرحسن چهلتن هم اظهار داشت: پرداختن به موضوعات اجتماعي و انساني مانند فاجعه 12 تير براي شرايط عادي است، وقتي شرايط ما عادي نيست و کتاب‌ها ساليان دراز در اداره کتاب خاک مي‌خورند پس نمي‌توان انتظار تبلور مواردي را در ادبيات داشت که بايستي باشند. 
 
در اين حال، علي دهباشي به اين سکوت اعتراف کرد و گفت: اين حادثه دردناک از سوي مدعيان حقوق بشر انجام شد و جامعه نويسندگان و روشنفکران در برابر اين موضوع سکوت پيشه کردند. 
 
وي با اشاره به اينکه فجايع و حقايق زيادي پيرامون ما اتفاق مي‌افتد و غفلت و کوتاهي صورت مي‌گيرد، تصريح کرد: در کشورهاي اروپايي وقتي دو نفر در کوچه‌اي مي‌ميرند از سوي جريانات موافق و مخالف مورد توجه قرار مي‌گيرد ولي جامعه روشنفکري ما در برابر قتل عام توسط ارتش آمريکا که ارتباطي به ايران و موافق يا مخالف بودن با دولت ايران ندارد و مسئله اي‌انساني و ملي است، سکوت کرده‌اند و يادشان رفته اين سرنشينان هم مذهب و هم خانواده ما بودند. 
 
اين عذر بدتر از گناه در شرايطي اتفاق مي‌افتد که اين طيف از نويسندگان همواره در مقاطع مختلف، ازجمله در دوران جنگ تحميلي، هيچ گاه حاضر به صدور بيانيه يا نوشتن در دفاع از مردم کشورشان نشده اند. جاي سئوال است که اگر مميزي عامل سکوت اين عده در عدم همراهي با منافع ملي کشورمان بوده، چطور توانسته اند کتاب‌ها و نوشته‌هايي را در حکايت حديث نفس خود و حتي گاهي عليه نظام نوشته و منتشر کنند؟
 
و نکته ديگر! نويسندگان مدعي روشنفکري، در گفت وگو با رسانه هاي بيگانه همواره به تهمت‌زني عليه نظام ديني پرداخته‌اند اما يک بار نسبت به نظام سلطه جهاني و تروريسم دولتي و گروهک هاي تجزيه طلب و ملحد موضع گيري نکرده اند. با اين حال همواره نيز مدعي نبود آزادي مي‌شوند!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : بهانه شبه‌ روشنفکران, وطن فروشی شبه‌ روشنفکران, حمله نظامي آمريکا, هواپيماي مسافربري ايران, ,