«فتنه آینده» ابعاد و ویژگی های آن موضوعی است که در سالگرد حماسه 9 دی ماه برخی چهره های سیاسی اصولگرا به اظهار نظر درباره آن پرداخته اند.
 

محمود عزیزی: 9دی ماه به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بدل شده است؛ فرصتی که نقش جدی در بازخوانی و تغییر در آرایش سیاسی کشور داشته و اولین سالگرد آن نشان داد که متوقف در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم نمی ماند.

«بصیرت» کلید واژه ای بود که رهبر معظم انقلاب در یک سال اخیر بر آن تاکید ویژه ای داشتند چرا که بدون آن توقف در رویدادهای شبهه گون نتیجه ای جز استهلاک نیروهای انقلاب نداشت.

همین کلید واژه بود که در اولین سالگرد 9دی سطح تحلیل ها درباره مسائل پیش رو را در حد چهره های شناخته شده یک جناح سیاسی که آزمون خود را در فتنه 88 پس داده اند و هنوز بر طبل لجاجت می کوبند محدود نکرد. تا جایی که آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی روز پنجشنبه در جمع مردم ارومیه تصریح کرد: اولین ومهمترین پیام حضور حماسی مردم ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه سال 88، مرگ بر آمریکاست.

«درونی» یا «بیرونی» بودن فتنه های پیش رو موضوعی است که بخشی از تحلیل ها در 9 دی را به خود مشغول کرد؛ نگرانی هایی که با نگاهی به آینده انحراف ها را صرفا محدود به جریان ها و چهره های آزمون پس داده نمی داند و واکاوی و مواجهه با انحراف هایی که منجر به فتنه های آتی می شود را تجویز می کند.


در میان اظهار نظرهایی که در چند روز اخیر مطرح شد رنگ و بوی «ادبیات دینی» وجهه پیش بینی ها درباره شکل فتنه های آتی است.

منتقدان دولت، فتنه بزرگتر را در بدنه دولتی جستجو می کنند و حامیان دولت، آن را در چهره های که به عقیده آنها در حوادث سال قبل پایشان«لق» شد می بینند.

در ادامه برخی اظهارنظرها درباره فتنه آینده را بخوانید.

جدول فتنه

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : فتنه های آینده درونی است یا بیرونی؟, منتقدان دولت, فتنه بزرگتر را در بدنه دولتی جستجو می کنند و حامیان دولت, آن را در چهره های که به عقیده آنها در حوادث سال قبل پایشان«لق» شد می بینند, ,