منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 159
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 1313
بازدید کل : 101194
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

بازداشت تعدادي از دست اندركاران قرارداد كرسنت

با دستگيري 6 مدير سابق و فعلي نفتي و بازجويي 48 ساعته از آن ها، پرونده تخلفات در كرسنت وارد فاز جديدي شده است.
به گزارش «نداي انقلاب»، يكي از معاونان سابق وزير نفت، نماينده سابق ايران در يكي از نهادهاي بين المللي انرژي و چند تن از مديران كل اين وزارتخانه با دستور دادستان تهران بازداشت و پس از بازجويي هاي اوليه با قرار وثيقه آزاد شده اند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازداشت تعدادي از دست اندركاران قرارداد كرسنت, دستگيري 6 مدير سابق و فعلي نفتي, بازجويي 48 ساعته, پرونده تخلفات در كرسنت, ,
توسط : ولایتمداران |
حجت الاسلام و المسلمین مجید رضایی دوانی در گفتگو با رجانیوز:
برای‌حل‌معضل‌معوقات‌بانکی جلوی‌توصیه‏ها و تسهیلات‌بی‏ضابطه را بگيريد

 

معوقات بانکی و پدیده نکول بنا به گفته مسئولین، بخش قابل توجهی از مفاسد اقتصادی کشور را تشکیل می‏دهد. اصل مسئله معوقات البته تنها محدود به کشور ما نیست. کشورهای مختلف با مشکل عدم بازگشت تسهیلات بانکی دست و پنجه نرم می‏کنند و البته هر کدام می‏کوشند برای این مشکل، راه حلی دست و پا نمایند.



ادامه مطلب

برچسب ها : حل‌معضل‌معوقات‌بانکی, جلوگیری ‌توصیه‏ها و تسهیلات‌بی‏ضابطه, حجت الاسلام و المسلمین مجید رضایی دوانی, ,
توسط : ولایتمداران |
حالا كه قرار است ادغام شود، وزارت جهاد سازندگي احيا شود

 

بحث ادغام وزارتخانه‌ها طبق قانون برنامه پنجم توسعه و اقدامات اخیر دولت و مجلس در راستای تشکیل وزارتخانه امور زیربنایی، فرصت مناسبی برای احیای وزارت جهاد سازندگی به عنوان "نهال‌ اصیل‌ و ارزشمند انقلاب" حداقل با نامگذاری وزارت امور زیربنایی به وزارت جهادسازندگی است تا آن روحیه جهادی دوباره به وزارتخانه‌های اقتصادی کشور متجلی شود. 



ادامه مطلب

برچسب ها : حالا كه قرار است ادغام شود, وزارت جهاد سازندگي احيا شود, بحث ادغام وزارتخانه‌ها, ,
توسط : ولایتمداران |

از فضاسازی درباره تورم 70 درصدی تا تحسین صندوق بین المللی پول

تقدیر صندوق‎‎جهانی‎پول ازموفقیت ایران‎درکنترل تورم هدفمندی یارانه‌ها

 

درحالی که برخی از نمایندگان اقتصاد خوانده مجلس، از ماه‌ها قبل از اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه‌ها، با فضاسازی رسانه‌ای از افزایش سرسام آور تورم و همچنین افزایش شدید قیمت کالاهای مصرفی مردم در جامعه خبر می‌دادند، یک مرجع رسمی بین‌المللی از موفقیت دولت ایران در کنترل تبعات ناشی از اجرای این طرح به ویژه در زمینه تورم خبر داده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : از فضاسازی درباره تورم 70 درصدی تا تحسین صندوق بین المللی پول, تقدیر صندوق‎‎جهانی‎پول ازموفقیت ایران‎درکنترل تورم هدفمندی یارانه‌ها, ,
توسط : ولایتمداران |
بی‌نظمی در جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها از نتایج سحر فشل کردن وزارت‌خانه‎های اقتصادی
 

 

اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از 28 آذر ماه سال گذشته در حالی به‌طور رسمی کلید خورد که در طی ماه‌های قبل از آن از لحاظ آماده‌سازی روانی جامعه و متقاعد کردن مردم و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در مورد ضرورت این تحول فعالیت زیادی شده بود و یک شب قبل از آغاز رسمی اجرای قانون نیز احمدی‌نژاد با حضور در مصاحبه تلویزیونی توانست با ارائه آمار و ارقام و حتی توصیه‌های اخلاقی بخش عمده‌ای از جامعه را برای همراهی متقاعد کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بی‌نظمی در جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها از نتایج سحر فشل کردن وزارت‌خانه‎های اقتصادی, ,
توسط : ولایتمداران |
در حاشيه اظهار نگراني‌هاي جديد هاشمي رفسنجاني
پول بيخودي مصرف كردن و فريبكاري شاخصه كدام دوره در افكار عمومي است؟
 

 

گرانی‌های شدید و سرسام‌آور، افزایش فاصله طبقاتي و بی‌توجهی به خواسته‌های اقشار متوسط و ضعیف، موجب بروز اعتراض‌هاي مردمی با منشأ مشکلات معیشتی پس از انقلاب اسلامی در اوایل دهه 70 و در دولت آقاي هاشمي رفسنجاني بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : در حاشيه اظهار نگراني‌هاي جديد هاشمي رفسنجاني, گرانی‌های شدید و سرسام‌آور, افزایش فاصله طبقاتي, بی‌توجهی به خواسته‌های اقشار متوسط و ضعیف, اعتراض‌هاي مردمی با منشأ مشکلات معیشتی, ,
توسط : ولایتمداران |
سايت‌توكلي بالاخره با بستني‌كاله تورم 70درصدي را ثابت كرد!

 

سايت متعلق به احمد توكلي كه در تلاش براي توجيه پيش‌بيني التهاب آفرين و غيرواقعي اين نماينده مجلس با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كند، در خبري با كنار هم قرار دادن دو عكس از يك بستني كاله ثابت كرد كه تورم 70 درصد افزايش يافته است.



ادامه مطلب

برچسب ها : سايت‌توكلي بالاخره با بستني‌كاله تورم 70درصدي را ثابت كرد!, ,
توسط : ولایتمداران |
سایه فروپاشی بالای سر اتحادیه اروپا
شکاف فقیرـ غنی مردم را به خیابان‌های اروپا کشاند
 

 

شکاف اجتماعی ـ طبقاتی ریشه‌دار در اروپا در روزها و ماه‌های گذشته و پس از بروز اعتراضات مردمی و اسلام‌خواهانه در منطقه خاورمیانه سبب شده است تا موجی جدید از اعتراضات و آشوب‌های مردمی دامن قطب ضعیف اروپا را فرابگیرد به نحوی که اسپانیا، پرتغال و یونان شاهد اعتراضاتی جدی و تحولخواهانه در این منطقه از اروپا بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : شکاف فقیرـ غنی مردم را به خیابان‌های اروپا کشاند, سایه فروپاشی بالای سر اتحادیه اروپا, ,
توسط : ولایتمداران |
آتش‌سوزی در بزرگترین پتروشیمی ایران

 

یک حادثه و آتش سوزی نه چندان گسترده در یکی از واحدهای فرآیندی مجتمع پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) منجر به کشته شدن دستکم دو نفر از کارکنان این مجموعه شده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : آتش‌سوزی در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) بزرگترین پتروشیمی ایران, ,
توسط : ولایتمداران |

آتش سوزی در جنگلهای خوزستان

 

گرم تر شدن هوا در استان خوزستان آتش گرفتن جنگلها و مراتع را در استان به خصوص در مناطق بکر همانند جنگلهای بلوط رقم زد.

 
سال قبل یکی از معضلات جدی سازمان منابع طبیعی استان آتش گرفتن جنگل های استان بود که کاهش بارش باران و خشک شدن مراتع و در کنار آن گرمای شدید که حتی در مقاطعی به بالای 50 درجه هم رسید باعث شد استان خوزستان بیشترین آمار آتش سوزی ها در تاریخ خود را تجربه کند.


ادامه مطلب

برچسب ها : آتش سوزی در جنگلهای خوزستان, ,
توسط : ولایتمداران |
جهاد اقتصادي در حوزه مبادلات و نقش اتحادیه پایاپای آسیایی در تحقق آن
آچمز شدن تحريم‌هاي مالي عليه ايران با استفاده از ريال و حذف ارزهاي واسط دلار و يورو
 

 

محسن کریمی ـ کارشناس ارشد شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران (ایتان): در شرايطي كه اقتصاد كشور در مسير رشد و توسعه قرار گرفته و هر سال به حجم مبادلات و تجارت خارجي كشور افزوده مي‌شود، اعمال تحريم‌هاي گوناگون بين‌المللي از سوي برخي قدرت‌هاي جهاني با هدف ايجاد محدوديت‌هاي جدي در مبادلات پولی خارجي كشور شده است. با توجه به اينكه شبكه بانكي بين‌المللي مجراي اصلي و گلوگاه گريزناپذير جريان تجارت بين‌المللي محسوب می‌شود، اعمال تحريم‌هاي اقتصادي با استفاده از ابزارهاي بانكي به منظور كنترل و محدود نمودن مبادلات تجاري هر كشوري از سوی قدرت‌های بزرگ مي‌تواند كاملاً مؤثر و كارآمد باشد همچنان‌كه بررسي مبادلات بانكي كشور نشان مي‌دهد اين امر در مورد ايران مصداق کامل دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : جهاد اقتصادي در حوزه مبادلات و نقش اتحادیه پایاپای آسیایی در تحقق آن, ,
توسط : ولایتمداران |
براساس مصوبه ‌مجمع تشخيص مصلحت نظام؛
وزارت اطلاعات در پرونده‌هاي فساد مالي كلان ضابط قوه قضائيه محسوب مي‌شود

در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، مصوبه مجلس در خصوص ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد كه مورد ايراد شوراي نگهبان قرار گرفته بود، بررسي و درباره ماده 4 اين قانون تصميم‌گيري شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : وزارت اطلاعات در پرونده‌هاي فساد مالي كلان ضابط قوه قضائيه محسوب مي‌شود, ,
توسط : ولایتمداران |

دادستان كل كشور: مشكلات جريان انحرافي فراتر از فساد اقتصادي است

سخنگوي دستگاه قضايي با اشاره به اينكه انحراف معمولاً در يك نقطه متوقف نمي شود و شاخه هاي ديگري را دربر مي گيرد تأكيد كرد كه مفاسد اقتصادي جريان انحرافي هم مطرح است و اين پرونده در حال رسيدگي است.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در نشستي خبري به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : دادستان كل كشور, مشكلات جريان انحرافي, فساد اقتصادي, حجت الاسلام غلامحسين محسني, ديه كامل 90 ميليون تومان, كودك آزاري, عدالت قضايي, دستگيري مفسدان اقتصادي, معوقات بانكي, پريوش سطوتي, فائزه هاشمي, ادعاهاي واهي پيرامون زندانها, ,
توسط : ولایتمداران |



ادامه مطلب

برچسب ها : عکس, احمدی نژاد در پالایشگاه آبادان, ,
توسط : ولایتمداران |
رويكرد غالب گفت‌وگوي تلويزيوني يكشنبه شب رئيس‌جمهور با مردم؛
پرهيز از ورود به حاشيه‌ها و موارد اختلافي و بيان اظهارات دلگرم‌كننده منوط به پايبندي عملي
 

 

رئيس‌جمهور كه پس از نشست خبري 15 فروردين خود با رسانه‌هاي داخلي و خارجي در معرض پرسش و پاسخ رسانه‌اي قرار نگرفته بود، به برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما آمد و در مدت حدود 80 دقيقه به سؤال‌هاي متنوع در مورد آثار اجراي هدفمندي يارانه‌ها، ساير برنامه‌هاي دولت در سال جاري، تحولات منطقه و هسته‌اي و برخي حاشيه‌هاي ايجاد شده پاسخ داد.

شايد مهم‌ترين ويژگي گفت‌وگوي تلويزيوني يكشنبه شب احمدي‌نژاد پرهيز از ورود به مباحث حاشيه‌اي بود، به‌طوري كه وي ترجيح داد علي‌رغم برخي گمانه‌زني‌ها به حاشيه‌هايي كه عمدتاً در اثر رفتار او و برخي تصميمات ايجاد شده بود، ورود حاشيه‌اي نكند و با مواجهه‌اي اصولي و تنش‌زدا از كنار آن‌ها بگذرد.

همچنين احمدي‌نژاد كه در اثر اتفاقات اخير مورد انتقاد جمع زيادي از دلسوزان انقلاب اسلامي قرار گرفته و آن‌ها ضرور ولايت‌پذيري در عمل را يادآوري كرده بودند، پس از اظهارات يكشنبه هفته قبل خود در جلسه هيئت دولت در مورد نقش و جايگاه ولايت فقيه، شب گذشته نيز بدون پرسش مجري به‌عنوان كلام آخر و در حالي كه به ‌نظر مي‌رسيد خود را براي بحث تفصيلي در اين زمينه آماده كرده است، نكات ارزشمند و دلگرم كننده‌اي را در جهت رفع اتهام بيان كرد كه پايبندي عملي به آن‌ها مورد انتظار مردم است.



ادامه مطلب

برچسب ها : پرهيز از ورود به حاشيه‌ها و موارد اختلافي و بيان اظهارات دلگرم‌كننده منوط به پايبندي عملي, نشست خبري, گفت‌وگوي تلويزيوني يكشنبه شب احمدي‌نژاد, ,
توسط : ولایتمداران |
گزارش رجانیوز از مشکلات مسجدسلیمان
نخستین شهر مدرن خاورمیانه در حسرت ساده ترین امکانات زندگی

 

نخستين خط آهن خاورميانه، نخستين كارخانه برق خاورميانه، نخستين بيمارستان و مسكن مدرن خاورميانه، فوران چاه شماره يك خاورميانه و...؛ مسجدسليمان با نفت متولد شد، اما در گذر زمان اکنون مسجدسليمان كه روزگاری نخستين نشانه‌های شهرنشينی در كشور در آن ظهور يافت، از در اختيار داشتن كمترين امكانات يك زندگی ساده شهری بی نصيب مانده و بسياری از ساكنان آن در آرزوی مهاجرت از اين شهر رويايی هستند.



ادامه مطلب

برچسب ها : گزارش رجانیوز از مشکلات مسجدسلیمان, نخستین شهر مدرن خاورمیانه, فوران چاه شماره يك خاورميانه , نخستين خط آهن خاورميانه, نخستين بيمارستان, نخستين كارخانه برق خاورميانه, ,
توسط : ولایتمداران |
واكنش گمرك به خبر تعيين تعرفه مشروبات الكلي

 

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ورود محصولات غیر شرعی به کشور ممنوع است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روز گذشته خبری با عنوان « تعیین تعرفه واردات مشروبات الکلی به ایران» بر روی برخی از سایت های خبری قرار گرفت که با مراجعه به لینک مربوط به تعرفه های مشمول مشروبات الکلی در وب سایت گمرک ایران معلوم شد این موضوع که « این کالا جزء محصولات غیر شرعی بوده و ورود آن ممنوع است » به صورت مشخص درج شده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : واكنش گمرك به خبر تعيين تعرفه مشروبات الكلي, ,
توسط : ولایتمداران |

تعطیلی بزرگترین پتروشیمی خصوصی ایران

یک مقام مسئول در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح دلایل توقف تولید محصولات در بزرگترین پتروشیمی خصوصی ایران از راه اندازی فاز نخست خط لوله اتیلن غرب برای تامین کمبود خوراک در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (ماهشهر) خبر داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تعطیلی بزرگترین پتروشیمی خصوصی ایران, پتروشیمی امیرکبیر, ,
توسط : ولایتمداران |

بررسی منطق‏محاسبه‏نرخ‏سود در گروه‏اقتصادی رجا

گروه اقتصادی رجانیوز طی سلسله گزارش‏هایی به موضوع بانکداری و مشکل نرخ سود در نظام بانکداری می‏پردازد.

به گزارش رجانیوز در دومین قسمت از سلسله مطالب مربوط به نرخ سود به قلم حسین صالحی این گونه می‏خوانیم:«ایراد عمده‏ای که منتقدین به نظام بانکداری به اصطلاح اسلامی فعلی وارد می‏آورند آن است که اولا منطق عقود اسلامی به کار رفته در نظام مالی فعلی، قلب شده است و شیوه عملی شدن این عقود با چارچوب منطقی آن فاصله زیادی دارد و ثانیا فرآیندها و ساختارهای نظام بانکی فعلی همان ساختارها و فرآیندهای نظام مبتنی بر نرخ بهره است.»



ادامه مطلب

برچسب ها : محاسبه‏نرخ‏سود, قرض الحسنه, ,
توسط : ولایتمداران |
كدام‌برداشت از برنامه‌پنجم در ادغام‌وزارتخانه‏ها درست است؟
 

 

 اظهارنظرهای متفاوت در مورد اختیار داشتن يا نداشتن دولت در ادغام وزارتخانه‏ها بیش از همه به متن قانون برنامه پنجم که در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، بازمی‏گردد. آنجا که قانون‏گذار در ماده 53 آورده است: «دولت مكلف است يك يا چند وزارتخانه را به نحوي در وزارتخانه‌هاي ديگر ادغام نمايد كه تا پايان سال دوم برنامه تعداد وزارتخانه‌ها از بيست و يك وزارتخانه به هفده وزارتخانه كاهش يابد.» در ذیل این ماده همچنین این گونه شده:«وظايف و اختيارات وزارتخانه‌هاي جديد با پيشنهاد دولت به تصويب مجلس شوراي اسلامي مي‌رسد.»



ادامه مطلب

برچسب ها : كدام‌برداشت از برنامه‌پنجم در ادغام‌وزارتخانه‏ها درست است؟, ,
توسط : ولایتمداران |
ابهام در اجرای شتابزده ادغام وزارتخانه‎ها
فشل كردن پر ابهام وزارت‌خانه‌هاي اقتصادي در سال جهاد اقتصادي
 

 

خبر ادغام چهار وزارت‌خانه در چهار وزارت‌خانه ديگر بر اساس مصوبه دولت روز گذشته در حالي از سوي پايگاه اطلاع‌رساني دولت منتشر شد كه بر خلاف تيتر اين خبر كه جزئيات ادغام وزارت‌خانه‌ها بود، در متن خبر صرفاً به كليات ادغام‌ها اشاره شده و در مورد جزئيات آن، موردي نيامده بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : ابهام در اجرای شتابزده ادغام وزارتخانه‎ها, فشل كردن پر ابهام وزارت‌خانه‌هاي اقتصادي در سال جهاد اقتصادي, ,
توسط : ولایتمداران |

كشورهاي صنعتي روي موج توسعه رآكتورهاي اتمي

بيش از دو سوم رآكتورهاي هسته اي جهان در 8 كشور صنعتي قرار دارد

آمار آژانس بين المللي انرژي اتمي حاكي از آن است كه از 442 رآكتور هسته اي فعال يا در حال احداث در جهان، 315 رآكتور در 8 كشور صنعتي قرار دارد. آمريكا، فرانسه، ژاپن، روسيه، انگليس، كانادا، آلمان و چين به ترتيب داراي104، 58، 54، 32، 19، 18، 17 و 13 رآكتور هستند. كشورهاي كره جنوبي، هند، اوكراين، سوئد، اسپانيا، بلژيك، جمهوي چك، تايوان، سوئيس، فنلاند، اسلواكي و مجارستان نيز مجموعاً از 94 رآكتور اتمي برخوردار هستند.



ادامه مطلب

برچسب ها : كشورهاي صنعتي روي موج توسعه رآكتورهاي اتمي, بيش از دو سوم رآكتورهاي هسته اي جهان در 8 كشور صنعتي قرار دارد, ,
توسط : ولایتمداران |
بیکارترین کشور اروپا کجاست؟

 

گزارش های رسیده نشان می دهد که نرخ بیکاری در اسپانیا به بالاترین حد خود در 14 سال اخیر رسیده است

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری ها، آمار رسمی منتشر شده نشان دهنده این است که نرخ بیکاری در این کشور به 21.3 درصد رسیده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : بیکارترین کشور اروپا کجاست؟, گزارش های رسیده نشان می دهد که نرخ بیکاری در اسپانیا به بالاترین حد خود در 14 سال اخیر رسیده است, ,
توسط : ولایتمداران |
در نشست بررسي راهكارهاي تحقق جهاد اقتصادي عنوان شد:(+ویدئو)
جهاد اقتصادی یعنی جهاد با ایسم‏ها و مکاتب جهانی/ قانون پولی و بانکداری بدون ربا امروز پاسخگو نیستند

 

حجج اسلام علي‌اصغر هاودي‌نيا مؤلف «قرض‌الحسنه و آثار اقتصادي آن» و سيدعباس موسويان؛ مؤلف «پس‌انداز و سرمايه‌گذاري در اقتصاد اسلامي» و «بانكداري بدون ربا از نظريه تا عمل» طی میزگردی گرد هم آمدند تا از چيستي جهاد اقتصادي و راهكارهاي تحقق آن سخن بگویند؛ موضوعی که این روزها مورد توجه تخبگان کشور قرار دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : در نشست بررسي راهكارهاي تحقق جهاد اقتصادي عنوان شد:(+ویدئو), جهاد اقتصادی یعنی جهاد با ایسم‏ها و مکاتب جهانی/ قانون پولی و بانکداری بدون ربا امروز پاسخگو نیستند, ,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور هزاران نفر از کارگران:
مصرف كالاي داخلي؛ جزيي از جهاد اقتصادي/ مبارزه كارگر ايراني با كساني كه سقوط اقتصادي كشور را مي‌خواهند

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از کارگران سراسرکشور،«پیشرفت» را سرنوشت روشن و قطعی ملت ایران خواندند و با اشاره به جایگاه و شأن بسیار مهم «کارگر» در اسلام و منطق عقلایی افزودند: پایبندی همه «بخشهای دولتی، غیردولتی و مردم» به الزامات سال جهاد اقتصادی، موجب جهش در ایران بزرگ و سرافراز خواهد شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر معظم انقلاب در دیدار پرشور هزاران نفر از کارگران:مصرف كالاي داخلي؛ جزيي از جهاد اقتصادي/ مبارزه كارگر ايراني با كساني كه سقوط اقتصادي كشور را مي‌خواهند, ,
توسط : ولایتمداران |
با ورود بانک مرکزی به سیاستگذاری عقود مشارکتی؛
دست بانک‏ها در‏ارائه تسهیلات‏گران‏قیمت و بی‏ضابطه بسته‏شد
 

 

گروه اقتصادی- آن روزها هم که هنوز بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی برای سال 90 رونمایی نشده بود، فریاد و قیل و قال برخی بانک‏ها قابل پیش‏‏بینی بود. سخن از تغییر و تحولاتی جدید در عقود بانکی و ساز و کارهای کنونی بانکداری بود که با طرح تحول در نظام بانکداری پیوند می‏خورد و بیش از همه ضابطه‏مند شدن عقود مشارکتی را مد نظر داشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : با ورود بانک مرکزی به سیاستگذاری عقود مشارکتی؛دست بانک‏ها در‏ارائه تسهیلات‏گران‏قیمت و بی‏ضابطه بسته‏شد, ,
توسط : ولایتمداران |
مباني، اصول و اهداف جهاد اقتصادي از منظر قرآن

 

جهاد اقتصادي شايد در ظاهر تنها يك نام براي سالي از سال هاي خورشيدي باشد كه از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) براي جهت گيري هاي كلان كشوري تعيين شده باشد، اما در يك نگاه عميقتر مي توان دريافت كه اين نام گذاري داراي مباني، اصول و اهداف فراتر از آن چيزي است كه در نگاه نخست به چشم مي آيد. انتخاب هريك از واژگان به دقت صورت گرفته است تا ضمن بيان نقشه راه، مباني هستي شناختي و انسان شناختي را نيز پوشش دهد و جهت گيري حركت هاي خرد و كلان كشوري و امت را به سوي فلسفه آفرينش سامان دهد.
نويسنده از اين زاويه به موضوع جهاد اقتصادي پرداخته است. تلاش نويسنده براين است تا در يك مطلب كوتاه، بخشي از ابعاد اين نام گذاري را تبيين و براساس آموزه هاي وحياني قرآن روشن نمايد. با هم اين مطلب را از نظر مي گذرانيم.



ادامه مطلب

برچسب ها : مباني, اصول و اهداف جهاد اقتصادي از منظر قرآن, جهاد اقتصادي, اسوه سازي امت, نقشه راه, مباني هستي شناختي, مباني انسان شناختي, اصول جهاد اقتصادي, عدالت محوري, سالم سازي اقتصادي, برنامه ريزي و تقسيم كار, بهره گيري از همه ظرفيت ها, جهادي بودن حركت اقتصادي, , ,
توسط : ولایتمداران |
توطئه انگليس برای گنجاندن بانک ایران- اروپا در فهرست تحریم‌ها
 
منابع غربی می گویند دولت انگلیس تلاش های وسیعی را برای گنجانده شدن نام بانک ایران- اروپا (EIH بانک) در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا آغاز کرده است.

منابع غربی در دو روز گذشته به طور جداگانه گزارش هایی منتشر کرده اند که نشان می دهد دولت انگلیس مقام های آلمانی را برای تعطیل کردن شعبه بانک ایران- اروپا در هامبورگ تحت فشار شدیدی قرار داده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : منابع غربی می گویند دولت انگلیس تلاش های وسیعی را برای گنجانده شدن نام بانک ایران- اروپا (EIH بانک) در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا آغاز کرده است, ,
توسط : ولایتمداران |
سرگردانی نرخ رشد اقتصادی بین يك تا 5.5 درصد
 
محمد مهدي تهراني: گمانه‏زنی‏ها در مورد نرخ رشد اقتصادی که ماههاست از گردونه اعلام رسمی عقب مانده، در روزهای گذشته و خصوصا بعد از اعلام ارقامی از سوی صندوق بین المللی پول به دور تند خود نزدیک شد تا پای اظهار نظر رسمی مسئولین نیز به این میدان باز شود.

نرخ رشد اقتصادی از پاییز 87 مسکوت باقی ماند و این البته به اختلاف نظرهای وزارت صنایع با بانک مرکزی نسبت داده شد. بهمنی رییس بانک مرکزی از جمله کسانی بود که در این خصوص سخن گفت. او تصریح کرد:«به دليل برخي مغايرت محاسبه در وزارت صنايع و بانك مركزي، فعلا اين نرخ اعلام نمي‌شود؛ چرا كه هنوز نتايج نهايي توسط گروه‌هاي كارشناسي اين بانك مصوب نشده است.»



ادامه مطلب

برچسب ها : سرگردانی نرخ رشد اقتصادی بین يك تا 5, 5 درصد, ,
توسط : ولایتمداران |
 
وزارت نفت پروازهای داخلی را لغو كرد

 

داستان ارائه سوخت به شرکت های هواپیمایی ایرانی که از دی ماه سال گذشته و با بالارفتن قیمت بنزین هواپیماها از سوی وزارت نفت و اعتراض شرکت ها آغاز شده بود دقایقی پیش رنگ تازه ای تازه ای به خود گرفت .

به گزارش بولتن ، در شرایطی که قیمت بنزین ارائه شده به هواپیماها از دی ماه گذشته از نرخ 130 تومان به 400 تومان افزایش پیدا کرده بود اما با اعتراض شرکت های هواپیمایی به این قیمت به دلیل به صرفه نبودن آن و نداشتن توجیه اقتصادی رئیس جمهور طی دستوری به وزارت نفت تاکید کرد که از این پس تا تعیین تکلیف نهایی قیمت سوخت هواپیما ایرلاین های داخلی بتوانند به صورت اعتباری نرخ بنزین مورد استفاده را پرداخت کنند تا بدینوسیله بتوانند بخشی از موانع مالی خود را برطرف کنند .



ادامه مطلب

برچسب ها : وزارت نفت پروازهای داخلی را لغو كرد, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 5 6 7 8 9 ... 12 صفحه بعد