منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 256
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 256
بازدید ماه : 1410
بازدید کل : 101291
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

اسامی شهدای کربلا از یاران حسین علیه السلام طبق روایاتی که نگارنده از لابلای کتب تاریخ به دست آورده‏ام از بنی هاشم و غیر بنی هاشم بدین شرح ذکر شده است:



ادامه مطلب

برچسب ها : اسامی شهدای کربلا, ,
توسط : ولایتمداران |

 

تاكنون در خصوص علل و عوامل قيام عاشورا نظرات متعددي ابراز شده است.

منبع:روزنامه - کیهانتاريخ شمسی نشر 23/10/1386

 

 

 

 

 

 

 

بهترين نظر در اين خصوص، نظر باني قيام عاشورا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.در مقاله زير نويسنده كوشيده است علل و عوامل قيام عاشورا را از زبان حضرت سيدالشهداء بيان نمايد.

ضمن گراميداشت نام و ياد شهداي كربلا و فرستادن درود فراوان بر روح سترگ حضرت امام حسين(ع) مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم:


 

نويسنده:حامد علي اكبرزاده



ادامه مطلب

برچسب ها : علل قيام عاشورا از زبان امام حسين(ع), شكل گيري نهضت, دوره معاويه, فساد علني دستگاه حكومت يزيد, خليفه فاسق, شايسته رهبري, ايستادگي در برابر ظالم, ذلت و فرمانبرداري, اصلاح امور, احياي سنت, احياي احكام الهي, گرايش به حق, ,
توسط : ولایتمداران |
بسم رب الحسین  
مشهور است که ولادت آن حضرت در مدینه در سوم ماه شعبان سال سوم هجری بوده است . گرچه در باب روز ولادت ایشان اختلاف نظر بسیار است.
 
    شیخ طوسی ( رحمة الله) و دیگران به سند معتبر از امام رضا علیه السلام نقل کرده اند که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد، حضرت رسول صلی الله علیه و آله ، اسما بنت امیس را فرمود: بیاور فرزند مرا اسما! اسما گفت: آن حضرت را در جامه ی سفیدی پیچیده به خدمت حضرت رسالت صلی الله علیه و آله بردم. حضرت او را گرفت و در دامن نهاد و در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفت. پس جبرئیل نازل شد و گفت: حق تعالی تو را سلام می رساندو می فرماید که چون علی علیه السلام نسبت به تو به منزله ی هارون است نسبت به موسی، پس اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی ست او را حسین نام کن.


ادامه مطلب

برچسب ها : خلاصه ای از زندگی نامه امام حسین علیه السلام, شخصیت اخلاقی, از مدینه به جانب مکه معظمه, نامه های کوفیان, ماجرای مسلم بن عقیل, از مکه معظمه به سمت کربلا, تاسوعا, عاشورا, ,
توسط : ولایتمداران |

راوی در سنه چهل و نهم هجرت ،‌هنگام شهادت امام حسن مجتبی ،‌دیگر رویای صادقه پیامبر صدق به تمامی تعبیر یافته بود و منبر رسول خدا ، یعنی كرسی خلافت انسان كامل ، اریكه ای بود كه بوزینگان بر آن بالا و پایین می رفتند . روز بعثت به شام هزار ماهه سلطنت بنی امیه پایان می گرفت و غشوه تاریك شب ، پهنه ای بود تا نور اختران امامت را ظاهر كند ، و این است رسم جهان : روز به شب می رسد و شب به روز. آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند ! بخوان قل اعوذ برب الفلق ، كه این سرخی ازخون فرزند رسول خدا ، حسین بن علی رنگ گرفته است و امام حسن مجتبی نیز با زهری به شهادت رسید كه از انبان دغل بازی معاویة بن ابوسفیان بیرون آمده بود ، اگر چه به دست « جعده » دختر « اشعث بی قیس » آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند وآه از دهر آنگاه كه بر مراد سِفلگان می چرخد !



ادامه مطلب

برچسب ها : هجرت حسین علیه السلام؛چرا و چگونه!, خلافت انسان كامل, پس از پنجاه سال, « مغیرة بن شعبه »‌, «سعید بن عاص » , «‌ولید » , « عمروبن سعید », خویها و خصلتهای مسلمانی, سیرتهای عصر جاهلی, ,
توسط : ولایتمداران |

مصاحبه‌ با دكتر كريم‌ مجتهدي‌، استاد فلسفه‌ دانشگاه‌ تهران‌

مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌ و از چه‌ زماني‌ در ادبيات‌ سياسي‌ ايران‌ رواج‌ يافته‌ است‌.
كلاً اصطلاح‌ انقلاب‌، چه‌ به‌ لحاظ‌ منطوِق و چه‌ به‌ لحاظ‌ مفهوم‌ و خاصّه‌ به‌ لحاظ‌ مصاديق‌ انضمامي‌ واقعي‌ كه‌ در تاريخ‌ داشته‌، قابل‌ تامل‌ و بررسي‌ است‌. در زبان‌ فارسي‌ و عربي‌ آن‌ از ريشه‌ «قَلَبَ» به‌ معناي‌ تغيير و تحول‌ است‌ و در زبانهاي‌ اروپائي‌ از ريشه‌ لاتيني‌ Revolutio گرفته‌ شده‌ كه‌ دائره‌ شمول‌ بسيار وسيعي‌ دارد كه‌ از كاربرد سياسي‌ و اجتماعي‌ آن‌ به‌ مراتب‌ تجاوز مي‌كند. اصطلاح‌ در علوم‌ مختلف‌ اعم‌ از هيات‌ و جغرافيا و غيره‌ به‌ كار برده‌ مي‌شود و حتي‌ در مورد تغيير و تحول‌ فصول‌ و شرايط‌ جوّي‌ و يا در مورد طوفان‌ها و طغيان‌هاي‌ طبيعي‌ به‌ كار مي‌رود.


ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌, حق‌طلبي‌ و عدالت‌‌خواهي‌, مراسم امضاي فرمان مشروطيت, ,
توسط : ولایتمداران |

 
 آنچه در ذیل مي‏خوانيد قسمتي از متن تنظيم شدة چهار جلسه گفت وگو با آخرين همسر رضاشاه است كه در سالهاي 1373 و 1374 ــ نخستين گفت وگو در 13 خرداد 1373 و مصاحبه‌‏هاي بعدي به ترتيب در 21 آبان و 2 آذر 1373 و 31 ارديبهشت 1374 چند ماه قبل از فوت او ــ در محل سكونت نامبرده انجام گرفته است.
 
خانم دولتشاهي با تشكر از سركار كه در اين گفت وگو شركت كرديد، لطفاً در مورد سوابق خانوادگي خودتان مطالبي كه به ياد داريد بيان كنيد.


ادامه مطلب

برچسب ها : مصاحبه با عصمت‌‏الملوك دولتشاهي, آخرين همسر رضاشاه, تاج‌‏الملوك همسر ديگر رضاخان, خاطرات ملكه پهلوي, ,
توسط : ولایتمداران |

 

رسميت يافتن قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران



ادامه مطلب

برچسب ها : تقويم انقلاب, استقرار نظام جمهوري اسلامي, قانون اساسي, ,
توسط : ولایتمداران |

«غدير» در زبان عربي به معني گودال و «خم» نام محلي نزديك منطقة «جحفه» است. كه در آن روزگار چشمه‌اي روان و درختاني كهنسال داشت.


 



ادامه مطلب

برچسب ها : غدیر خم, عید الله الاکبر, ولایت علی, حدیث غدیر, صحاح سته, علمای شیعه, ,
توسط : ولایتمداران |

در ميانه جنگ صفين هنگامي كه هاشم مرقال فرمانده شجاع لشكر امير مومنان(ع) به شهادت رسيد، پسر وي پرچم پدر را برداشت و وجدان و فطرت لشكر را خطاب قرار داد: «حتي اگر ثواب و عقاب و بهشت و دوزخي نبود، جنگيدن در كنار علي بر همراهي با معاويه پسر هند جگرخوار فضيلت داشت».


 



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت و امامت علی, سیاستمدار, ایران اسلامی, حکومت علوی, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 34 صفحه بعد