منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 1201
بازدید کل : 101082
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
بازخوانی مواضع مجید انصاری در جریان فتنه به بهانه اعلام حضور در انتخابات
اين همان جمهوري اسلامي3 سال قبل نیست که به خاطر فجايعش! مي‌خواستيد آرزوي مرگ كنيد

 

 

یک عضو مجمع روحانیون مبارز از حضور اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: «جلسات شورای مرکزی روحانیون مبارز به طور منظم هر دو هفته یک بار به ریاست آقای خاتمی تشکیل می‌شود» 



ادامه مطلب

برچسب ها : مواضع مجید انصاری, جریان فتنه, حضور در انتخابات, مجمع روحانیون مبارز, فتنه ۸۸, ,
توسط : ولایتمداران |

یک مبلغ بهائی: من خدای شما هستم و تا الان غایب بودم!

این به اصطلاح کارشناس و مبلغ فرقه ضاله بهائی در ادامه با مطرح ساختن این مطلب که آیین بهائی ، کاملترین دینی است که در آن ، خداوند قابل دیدن است ، اظهار داشت :" خوشا به حال بهائیان که خداشون را دیدند و قیافه خدا را تونستن ببینن و عکسش را بیاندازند "!


ادامه مطلب

برچسب ها : مبلغ بهائی, آیین بهائی, خداوند قابل دیدن, بهائیت, ,
توسط : ولایتمداران |

اظهارت ناشیانه و قابل تامل معاون اول رئیس جمهور

محمدرضا رحیمی در حالی تحریمها را بسیار سخت و جدی ترسیم می کند که بزرگان نظام و بویژه حضرت امام خامنه ای بارها از ناچیز و پوچ بودن این نوع اقدامات خصمانه غرب سخن به میان آورده اند.


ادامه مطلب

برچسب ها : اظهارت ناشیانه, معاون اول, رئیس جمهور, محمدرضا رحیمی, تحریمهای بسیار سخت, ,
توسط : ولایتمداران |
ناگفته‌های میرباقری و شریعتمداری پیرامون قطعنامه ۵۹۸

 

سومین همایش دبیرخانه دائمی قطع نامه 598 که امسال با نام "جنگ و دفاع در اندیشه های امام خمینی(ره) با تاکید بر نهضت بیداری اسلامی" فعالیت خود را آغاز کرده بود، روز گذشته در سالن همایش های سازمان تبلیغات قم با حضور و استقبال فراوان محققین و علاقه مندان برگزار گردید.



ادامه مطلب

برچسب ها : ناگفته‌های میرباقری, شریعتمداری, قطعنامه ۵۹۸, ,
توسط : ولایتمداران |

آیا خط لوله جدید امارات از اهمیت استراتژیک تنگه هرمز کاسته است؟

"هرمـــز" تنگه ای که دور نمی خورد!‎

ارسلان ظاهری بیرگانی: خبر افتتاح خط لوله ۳۷۰ کیلومتری انتقال نفت «حبشان-فجیره» توسط وزیر انرژی شیخ نشین امارات متحده عربی و انعکاس گسترده آن توسط رسانه‌های غربی و حامیان منطقه‌ایشان که با هدف کم اهمیت جلوه دادن «تنگه استراتژیک هرمز و نقش حیاتی آن در تامین امنیت انرژی جهان» صورت پذیرفت، بهانه‌ای شد تا بار دیگر با اتکا به آمار و ارقام، اهمیت بیش از پیش این تنگه 38.9 کیلومتری مورد بررسی قرار گیرد، و این سوال بار دیگر مطرح شود که اساسا خط لوله‎های اینچنینی توان انتقال نفتی که روزانه از این تنگه استراتژیک منتقل می‌‎شود را دارا هستند؟



ادامه مطلب

برچسب ها : خط لوله امارات, اهمیت تنگه هرمز, ارسلان ظاهری بیرگانی, ,
توسط : ولایتمداران |

چه فرقي بين حكومت ديني و حكومت‏هاي غير ديني و لائيك وجود دارد؟

حكومت ديني در ضمن پاره‏اي شباهت‏ها، از چند جهت با نظام‏هاي غيرديني و لائيك (laic) تفاوت دارد. پاره‏اي از اين تفاوت‏ها عبارت‏است از: 1. تفاوت در اهداف: رژيم‏هاي نامبتني بر دين - اعم از مردم‏سالار (Democratic)، فردسالار (Monarchy) و اليگارشي (Oligarchy) - به يك معنا دولت‏هاي حداقلي (Minimal) هستند. اين معنا از حداقلي بودن غير از اصطلاح رايج در علوم سياسي است كه دولت‏هاي ليبرال دموكراتيك را حداقلي و نظام‏هاي سوسياليستي و فاشيستي و... را حداكثري مي‏خوانند. در اين اصطلاح همه آن رژيم‏ها حداقلي شناخته مي‏شوند؛ زيرا حداقلي بودن در اينجا به معناي توجه انحصاري به دنيا است كه ويژگي همه حكومت‏هاي غيرديني است.


ادامه مطلب

برچسب ها : حكومت ديني, حكومت غير ديني, لائيك, ,
توسط : ولایتمداران |

آيا حكومت ديني يعني حكومت روحانيان؟

حكومت ديني نه به معناي حكومت روحانيان در تمام سطوح حكومتي است و نه به معناي حكومتي جدا از حضور عالمان دين است. آنچه مسلم است اين كه حكومت ديني هم در قوانين و هنجارها و ارزش ها با ديگر حكومت ها, تفاوت هاي بارزي دارد و هم از نظر كارگزاران و مجريان شرايط و ويژگي هاي خاصي را معتبر شمرده است. دو اصل ياد شده لزوماا وجود عالمان ديني را در بخشي از اركان نظام مي طلبد; مثلاا در رائس حكومت ديني بايد شخصي باشد كه افزون بر شرايط عام و عقلايي مربوط به زمامداري (مانند سياستمداري، هوشمندي، شجاعت و توان مديريت كلان اجتماعي) بايد شرايط ديگري مانند عدالت، تقوا و اجتهاد را نيز دارا باشد.


ادامه مطلب

برچسب ها : حكومت ديني, حكومت روحانيان, ,
توسط : ولایتمداران |

آيا رهبري در ايران كه دائمي است به جز چند استثناء مثل از دست دادن صلاحيت كه در آن زمان رهبر تغيير مي كند، تعارضي با جمهوريت ندارد؟

اينکه رهبري در ايران دائمي است به هيچ وجه صحيح نمي باشد ؛ بلکه آنچه در قانون اساسي بر اساس انديشه سياسي اسلام مشخص گرديده ، تصدي مسئوليت رهبري توسط فقيه جامع الشرايط منتخب نمايندگان مردم تا زماني است که داراي شرايط و صلاحيت هاي لازم باشد و اين موضوع نه تنها يک استثناء بلکه يک اصل مهم و داراي پشتوانه مستحکم ديني و عقلي مي باشد . که در عين حال هيچ گونه تضادي با جمهوريت ندارد . توضيح اينکه ؛ هر چند يکي از ويژگي هاي نظام جمهوري محدود بودن زمان تصدي مسئوليت هاي اجرائي يا قانونگذاري براي رئيس جمهور و ... ، در جهت جلوگيري از مفاسد قدرت و همچنين استفاده از نيروهاي جديد و کارآمد تر است ، اما با نگاهي دقيق به مباني و فلسفه ولايت فقيه ، شرايط و صلاحيت هاي لازمه ، مسئله مشروعيت و نظارت مستمر خبرگان بر وي و بالآخره نحوه برکناري وي ، همگي بيانگر اعمال ويژگي ها نظام جمهوري آنهم به صورت کاملاً دقيقتر و موثرتر پيرامون ولي فقيه مي باشد . 



ادامه مطلب

برچسب ها : تعارض رهبري با جمهوريت, ولايت فقيه, ,
توسط : ولایتمداران |
وقتی هاشمی رفسنجانی در مذمت تندروی سخن می‌گوید

 

«اگر ما مردم را صاحبان اصلي نظام و انقلاب و موفقيت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان مي‌دانيم، نبايد اجازه دهيم عده‌اي تندرو نظام را از پشتوانه مردمي‌اش خالي و به جاي آنان تصميم بگيرند.» اينها بخشي از اظهارات اخير هاشمي رفسنجاني در ديدار با فعالان سياسي استان قزوين است.



ادامه مطلب

برچسب ها : هاشمی رفسنجانی, مذمت تندروی, اظهارات دوپهلو, ,
توسط : ولایتمداران |

آيا غيرمعصوم مي تواند حجت بين خدا و انسان باشد؟

بنا بر رواياتي كه از معصومان(ع) نقل شده است، پس از غيبت حضرت صاحب(عج) يك سلسله دانشمندان وانديشمندان ديني با شرايط مشخص و ويژه‏اي كه در جاي خود مطرح گشته است حجت ميان ما و خدايند. از جملهآن روايات اين حديث شريف است كه حضرت ولي‏عصر(عج) در پاسخ اسحق بن يعقوب فرمود: اما الحوادثالواقعة فارجعوا فيها الي رواة احاديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجة‏اللّه‏ ؛ در رخدادها و حوادث به راويان حديث ما رجوع كنيد،زيرا آنان حجت من بر شمايند و من حجت خدايم{M، (شيخ صدوق، اكمال‏الدين، ج 2، ص 484). محقق همداني - كه آثار و تحقيقات فقهي‏اش در دوره اخير محور عالي‏ترين مباحث اجتهادي حوزه قرار داشتهاست - در تحليل اين حديث مي‏نويسد: «تأمل در اين روايت، آشكار مي‏سازد. فقيهي كه روايات ائمه(ع) را اخذ وهضم كرده است، در جايگاه ايشان قرار دارد و شيعه در مسائلي كه به ائمه مراجعه مي‏كرد، موظف است به چنينفقهايي مراجعه نمايد تا در عصر غيبت، متحير و سرگردان نباشد. امام(ع) با اين توقيع خواسته‏اند حجت را بر شيعيانتمام كنند تا هيچ كس به بهانه غيبت امام معصوم از دستورات الهي تحطي نكند»، (حاج آقا رضا همداني، مصباح الفقيه، كتابالخمس، ص 161 به نقل از سروش، محمد، دين و دولت در انديشه اسلامي، مركز انتشارات دفتر تبليغات اسلامي قم، چاپ اول، 1378، ص 284 و285). بنابراين حضرت امام خميني كه از لحاظ فقهي و ساير شرايط در مرتبه‏اي رفيع قرار داشتند، مصداق بارزي ازحجت ميان ما و خداوند متعال در عصر غيبت بودند.


ادامه مطلب

برچسب ها : غير معصوم, حجت خدا, ,
توسط : ولایتمداران |

شرايط ولايت فقيه چيست؟ آيا علاوه بر اجتهاد، مرجعيت نيز از شرايط ولي فقيه است؟

عمده‏ترين شرايط ولايت فقيه عبارت است از: 1. فقاهت يا اجتهاد مطلق؛ يعنى، از نظر علمى در حدى باشد كه در تمام مسائل بتواند احكام الهى را با مراجعه به ادله تفصيلى (كتاب، سنت، عقل و اجماع) كشف و استنباط كند. 2. عدالت و تقوا؛ 3. شجاعت , قدرت مديريت، تدبير، و توان اداره كلان جامعه؛ با توجه به شرايط بالا، روشن مى‏شود كه مرجعيت، شرط لازم رهبرى و ولايت فقيه نيست. اصطلاح «مرجعيت» -كه به مراتب كمال علمى، اخلاقى و اجتماعى فقيه اطلاق مى‏شود ظاهراً براى كسانى است كه عنوان بزرگ‏ترين و مشهورترين مجتهد يك كشور (و حتى يك شهر) را دارا باشد. به عبارت ديگر دانشمندترين همه علماى هر ناحيه، عنوان مرجع تقليد را دارد و آن، عبارت از كسى است كه محل مراجعه مقلّدان و داراى رساله مدوّن عملى، براى استفاده مريدان خويش است.حائرى، عبدالهادى، تشيع و مشروطيت در ايران، صص 81 - 85. در مورد جايگاه مرجعيت و رابطه آن با ولايت فقيه، نكات ذيل داراى اهميت است:


ادامه مطلب

برچسب ها : شرايط ولايت فقيه, ,
توسط : ولایتمداران |
كسي كه اشتباه مي‏كند و معصوم نيست، چگونه مي‏تواند ولايت داشته باشد؟
ولايت مراتبي دارد و بسياري از مراتب آن هيچ ارتباطي با عصمت ندارد؛ مثل ولايت پدر بر فرزند، شوهر بر زن، قيّم بر صغير و.... قرآن مجيد مواردي از ولايت را ذكر مي‏كند كه لزوماً مشروط به عصمت نيست؛ مثلاً مي‏فرمايد: (وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ) توبه (9)، آيه 71. «برخي از مؤمنان بر ديگري ولايت دارند» يا (إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ الَّذِينَ آوَوْا وَ نَصَرُوا أُولئِكَ بَعْضُهُمْ أَوْلِياءُ بَعْضٍ) انفال (8)، آيه 72. «همانا كساني كه ايمان آورده و هجرت كردند و با مال و جانشان در راه خدا جهاد نمودند و كساني كه آنان را پناه داده و ياري كردند، برخي بر بعضي ديگر ولايت دارند». از سوي ديگر يكي از اقسام ولايت «زعامت و رهبري سياسي» است. اكنون اين سؤال پديد مي‏آيد كه آيا اين مرتبه از ولايت، عصمت مي‏خواهد؟ پاسخ آن است كه وجود عصمت براي رهبر و پيشواي سياسي، بسيار خوب و مفيد است و با وجود شخص معصوم، هيچ فرد ديگري، حق حكم‏راني و ولايت ندارد.


ادامه مطلب

برچسب ها : اقسام ولايت, زعامت, رهبري سياسي, عصمت, حكم‏راني و ولايت, مرجعيت كامل ديني, عدالت و فقاهت, ,
توسط : ولایتمداران |
 
چرا جامعه به رهبر نیاز دارد؟
 
وجود رهبر در جامعه‌، یك امر ضروری است‌، كه هم قرآن كریم اهمیت آن را بیان فرموده است‌، و هم امامان معصوم‌: و هم عقل به بودن رهبر حكممی‌كند، و هم این كه همة مردم مسلمان و غیر مسلمان خواستار آن هستند.اگر جامعه رهبر نداشته باشد، حكومت ندارد، واگر حكومت نداشته باشد، نظم وامنیت نخواهد بود; هرج و مرج جامعه را فرا خواهد گرفت‌; كسی نیست كه مردم را در مقابل دشمنان بسیج كند تا در برابر بیگانگان دفاع كنند; فعالیت‌های اقتصادی‌، فرهنگی‌، سیاسی و... كم رونق می‌گردد; قتل و غارت و درگیری زیاد می‌شود; تعلیم و تربیت از بین ما می‌رود; و هزاران مشكلدیگر به وجود می‌آید. و خلاصه این كه‌، در جامعة بهم ریخته‌، كسی نمی‌تواند در صلح و صفا و امنیت زندگی كند; زیرا جامعه همیشه در آشفتگی و نگرانی به سر می‌برد. در داستان بنی اسرائیل می‌خوانیم هنگامی كه بر اثر هرج و مرج داخلی و نداشتن رهبری قوی‌، جامعه‌، گرفتار شكست شد، و دشمنان بر آنان مسلط شدند. قرآن كریم‌، در این باره می‌فرماید: "أَلَم‌ْ تَرَ إِلَی الْمَلاَ?ًِ مِن بَنِی‌َّ إِسْرَ ََّءِیل‌َ مِن بَعْدِ مُوسَی‌ََّ إِذْ قَالُواْ لِنَبِی‌ٍّ لَّهُم‌ُ ابْعَث‌ْ لَنَا مَلِكًا نُّقَـَتِل‌ْ فِی سَبِیل‌ِ اللَّه‌ِ; (بقره‌،246) آیا مشاهده نكردی جمعی از بنی اسرائیل را بعد از موسی كه بهپیامبر خود گفتند: زمامدار (و فرماندهی‌) برای ما انتخاب كن‌! تا (زیر فرمان او) در راه خدا پیكار كنیم‌." این آیه شریفه تصریح دارد كه‌، بدون حكومت و وجود رهبر، رسیدن به آزادی و آرامش اجتماعی ممكن نیست‌. امام علی‌می‌فرماید: "مردم به هر حال نیازمند به امیر و زمامداری هستند، خواه نیكوكار باشد یا بدكار! تا مؤمنان در سایة حكومتتش به كار خویش مشغول باشند، و كافران نیز بهره‌مند شوند، و مردم در دوران حكومت او، زندگی را حتی داشته باشند، به وسیلة او اموال بیت المال گردآوری شود و به كمك او با دشمنان مبارزه كنند، جاده ها امن گردد، وحق ضعیفان از زورمندان گرفته شود، مردم نیكوكار در رفاه و از دست بدكاران درامان باشند."(بحار الانوار، مجلسی‌;، ج 33، ص 358، مؤسسة الوفأ) در جای دیگر می‌فرماید: "رهبر ظالم و ستم‌گر بهتر است از فتنه (هرج و مرج و نبود رهبر)كه پیوسته در جامعه وجود داشته باشد."(غرر الحكم و درر الحكم‌، محمد تهیمی آمدی‌، ج‌، ص‌، انتشارات دفتر تبلیغات‌.)


ادامه مطلب

برچسب ها : جامعه, رهبر, ,
توسط : ولایتمداران |
 
آیا حکومت دینی فقط با حکومت روحانیون و فقیهان امکان دارد؟
 
 
حكومت دینی در اصل با رهبری معصومان(ع) انجام می‏گیرد كه نقطه آغازین آن«امامت و رهبری» پیامبر عظیم‏الشأن اسلام و سپس ائمه اهل بیت (ع) است. در عصر غیبت نیز «ولی فقیه»؛ یعنی، كسی كه جامع شرایط فتوا و رهبری جامعه است، از جانب معصومان به رهبری امت اسلامی نصب گردیده است و با وجود شرایط لازم، بر او است كه به نیابت از ائمه اطهار(ع) «زعامت و رهبری» امت را به دست گیرد. بنابراین در عصر غیبت، حكومت دینی بدون «ولایت فقیه» معنا ندارد. سرّ آن نیز با كاویدن ویژگی‏های حكومت دینی و شرایط لازم حاكمان در اسلام، روشن می‏شود. به عبارت دیگر همه امور در حكومت دینی، باید بر اساس احكام و قوانین الهی تنظیم شود. بنابراین حضور رهبری دانا و توانا در تشخیص احكام الهی و قادر به انطباق آن بر نیازمندی‏های زمان و متعهد و پای‏بند به هنجارهای دینی، كاملاً روشن و بدیهی است. از این رو در روایتی از امیر مؤمنان(ع) آمده است:«شایسته زمامداری كسی است كه بر آن تواناتر و نسبت به احكام الهی در آن داناتر باشد» «ان احق الناس بهذاالامر اقویهم علیه و اعلمهم بامرالله فیه»، نهج‏البلاغه، خطبه 173.؛ برای آگاهی بیشتر ر.ك: معرفت، محمدهادی، ولایت فقیه، ص 165. نیز از امام حسین(ع) روایتشده است كه: «سر رشته امور باید به دست عالمانی ربانی باشد كه نسبت به احكام و حلال و حرام خدا وفادار و امین می‏باشند». «مجاری الامور و الاحكام علی ایدی العلماء بالله الامناء علی حلال الله و حرامه»، مستدرك الوسائل، ج 17، ص 315، باب 11.


ادامه مطلب

برچسب ها : حکومت دینی, حکومت روحانیون, فقیهان, ,
توسط : ولایتمداران |
 
اگر اکثریت مردم حکومت ولایت فقیه را نخواهند تکلیف حاکمان چیست؟
 
 
 
 
برای پاسخ به این سؤال در ابتدا لازم است متذكر شویم كه معتقدیم این نظام باید بر ارادة تشریعی الهی استوار باشد و رضایت خداوند و اذن او در امور مختلف لازم است، رأی مردم جایگاه خود را دارد... اگر اسلام چیزی را نهی كرده باشد، حقنداریم با رأی و انتخاب آن را مجاز بشماریم و اعتبار رأی مردم تا وقتی است كه با دین تنافی نداشته باشد[1] اما احتمال عدم مقبولیت نظام اسلامی از سوی مردم، به دو صورت متصور است: فرض اول؛ مردم به هیچ روی حكومتی دینی را نپذیرند؛ در این صورت اگر فرض كنیم امام معصوم ـ علیهم السلام ـ دارای شرایط حاكمیت، در جامعه باشد، به اعتقاد ما او از جانب خدا حاكم و والی است، ولی حكومت دینی تحقق نخواهد یافت زیرا شرط تحقق حكومت دینی پذیرش مردم است. نمونه بسیار روشن این فرض، 25 سال خانه‎نشینی حضرت علی ـ علیه‎ السلام ـ است. ایشان از سوی خدا به ولایت منصوب شده بودند،ولی حاكمیت بالفعل نداشتند زیرا مردم با آن حضرت بیعت نكردند.[2]


ادامه مطلب

برچسب ها : حکومت ولایت فقیه, تکلیف حاکمان, شبهه ولایت فقیه, ,
توسط : ولایتمداران |
شبهه دور در مجلس خبرگان و رهبری از نگاهی دیگر
 
روش منطقی و قابل دفاع در مورد تعیین رهبری و ولی فقیه مراجعه به آراء و نظر خبرگان است. اما پیرامون مجلس خبرگان و رابط آن با ولی فقیه و رهبری مسائلی وجود دارد كه از جمله آنها اشكال دور است كه درباره رابطه بین مجلس خبرگان و رهبری مطرح شده و گفته می شود از یك طرف مجلس خبرگان رهبر را تعیین می كند در حالی كه اعتبار خود این خبرگان و كار آنها به رهبر باز می گردد و این دور است و دور باطل است . توضیح این كه: كسانی كه می خواهند برای مجلس خبرگان نامزد و در نهایت انتخاب شوند باید صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان بررسی و تأیید شود. بنابراین اعضای مجلس خبرگان در واقع اعتبار خود را از شورای نگهبان كسب می كنند و اگر شورای نگهبان صلاحیت آنها را تأیید نكند هر چه هم تعداد آرای آنان در صندوق های رأی زیاد باشد موجب اعتبار و عضویت آنان درمجلس خبرگان نمی شود. از طرف دیگر، اعضای شورای نگهبان نیز اعتبارشان را از ناحیه رهبر كسب كرده اند زیرا براساس قانون اساسی، انتخاب فقهای شورای نگهبان بر عهده رهبر و ولی فقیه است. پس اگر نظرات شورای نگهبان اعتبار دارد و نافذ است به دلیل آن است كه منتخب رهبر هستند. با این حساب می توانیم بگوییم اگر اعتبار اعضای شورای نگهبان نیز به امضای رهبر است بنابراین، اعتبار مجلس خبرگان در حقیقت با یك واسطه بستگی به امضای رهبر دارد و این رهبر و ولی فقیه است كه به مجلس خبرگان و كار آن اعتبار می بخشد:
ولی فقیه اعتبار می بخشد به شورای نگهبان و شورای نگهبان اعتبار می بخشد به مجلس خبرگان.
از این طرف نیز كار مجلس خبرگان عبارت از انتخاب و تعیین رهبری و ولی فقیه است و با امضا و رأی مجلس خبرگان است كه ولایت فقیه و رهبری اعتبار پیدا كرده و حق حاكمیت پیدا می كند و بدین ترتیب دور فلسفی پیش آید:
ولی فقیه اعتبار می بخشد به شورای نگهبان و شورای نگهبان اعتبار می بخشد به مجلس خبرگان و مجلس خبرگان اعتبار می بخشد به ولی فقیه ....


ادامه مطلب

برچسب ها : شبهه دور, مجلس خبرگان, رهبری, ,
توسط : ولایتمداران |

شبه دور در بحث ولایت فقیه

پیش از پاسخ به این پرسش، باید گفت كه اگر در طرح این اشكال و شبهه، بنا بر تخلف فقهای شورای نگهبان در عدم رعایت قانون و اعمال نظر و سلیقه شخصی، برای تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان باشد، قطعاً دور وجود خواهد داشت، بلكه اگر بنا بر این گذاشته شود كه نهاد رسیدگی كننده به صلاحیت ‏ها از قانون تخلف می‏كند، با این نگاه، تأیید صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، به هر نهاد یا ارگان دیگری هم كه واگذار شود، دور وجود خواهدداشت. بیش‏تر مطرح كنندگان شبهه دور، بنا را بر تخلف فقهای شورای نگهبان گذاشته، وجود دور را مطرح می‏كنند،[1]


ادامه مطلب

برچسب ها : شبه دور, ولایت فقیه, ,
توسط : ولایتمداران |

شبه:ولايت فقيه پايه دينی ندارد؟

محسن كديور: ولايت فقيه در هيچ آيه و روايتي بكار نرفته است.مضمون ولايـــــــت فقيه در حوزه امور عمومي نيز در كتاب و سنت به چشم نمي خورد. ولايت فقيه در هيچ يك از آثار كلامي و عر فاني بكار نرفته است.؟!!!!!
۱۳۸۱



ادامه مطلب

برچسب ها : شبه ولايت فقيه, ,
توسط : ولایتمداران |
متن کامل سخنرانی خواندنی عضو جبهه پایداری در مشهد:
وابستگی پدر - فرزندی باعث شد برخی جلوی ولایت بایستند/ برای شعبه آکسفورد دانشگاه آزاد چه توجیهی دارند؟
 

 

واکنش فعالان سیاسی به برخورد دستگاه قضایی با فعالان ارزشی عرصه رسانه در روزهای اخیر مجددا رنگ و بوی جدیدی گرفته و در جلسه روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه نیز از سوی خبرنگاران متعددی پیگیری شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : صادق محصولی, تولی و تبری, اهمیت ولایت, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 43 44 45 46 47 ... 50 صفحه بعد