منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 202
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 202
بازدید ماه : 1356
بازدید کل : 101237
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
معاون عقیدتی سیاسی ارتش تشريح كرد
مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران
معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه 88 گفت: «اگر مواضع به‌جاي رهبری نبود، بسیاری از فتنه‌گران در جریان فتنه 88 اعدام می شدند.»

به گزارش گرداب، حجت الاسلام و المسلمين قاسم علی نوچمنی، معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به موفقیت های وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه دشمنان گفت: «ما امروزه شاهدیم که ماموران اطلاعاتی کشورمان به سیستم های امنیتی دشمن و برجسته ترین سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی جهان نفوذ کرده و گروهک هایی مانند ریگی را که دشمنان به آن امید بسته بودند، متلاشی کرده است.»



ادامه مطلب

برچسب ها : مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران, فتنه88, رهبر معظم, ولی فقیه, بیداری اسلامی, رژیم صهیونیستی, آل سعود, ,
توسط : ولایتمداران |
شهدای مبارزه با نفاق مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: «شهدای مبارزه با نفاق مظلومترین شهدای انقلاب اسلامی هستند.»
به گزارش گرداب به نقل از واحد مرکزی خبر، سردار محمدرضا نقدی در همایش ملی بصیرت و گرامیداشت شهید عبدالحمید دیالمه در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی افزود: «شهدای مبارزه با نفاق از طرفی در جبهه های جنگ علیه باطل جانانه می جنگیدند، اما منافقین کوردل در اوج قساوت، آنان را به شهادت رساندند.»


ادامه مطلب

برچسب ها : شهدای مبارزه با نفاق, مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی, شهدای فتنه, بیداری اسلامی, گروهک منافقین, تروریست, دموکراسی, ,
توسط : ولایتمداران |
"قرارگاه اصلی فرهنگی کشور" و مهم‌ترین مأموریت آن

 

سال 1358 عبدالکریم سروش در مصاحبه‌ای تلویزیونی از شهید مطهری راجع به انقلاب اسلامی و ماهیت آن سوال می‌کند که شهید مطهری در جواب او می‌فرماید: «هر طغیانی علیه نظم موجود انقلاب است و این اختصاص به‏ نظم سیاسی ندارد ممکن است انقلابی ادبی باشد، یعنی نویسندگان و شعرا علیه نظم ادبی موجود عصیان بکنند و آن نظم را در هم بریزند و سبک و متد دیگری به وجود بیاورند... ممکن است انقلابی هنری باشد، همان‌گونه که ممکن است انقلابی صنعتی و یا علمی باشد، رنسانس نمونه یک انقلاب فکری، فرهنگی و علمی است، از این‌ها گذشته ممکن است انقلابی مذهبی باشد البته انقلاب مذهبی را اگر تنها از جنبه مذهبی بودن مورد توجه قرار دهیم، از آن به انقلابی علیه نظام‏ مذهبی حاکم تعبیر می‌‏شود، یعنی اینکه عده‌ای روشی در پرستش‌ها، نیایش‌ها، قربانی کردن‌ها و عبادت‌ها دارند و بعد می‌آیند و آن را عوض می‌کنند مذهبی‏ را بر می‌دارند و مذهب دیگری را بجای آن می‌نشانند، بدون آنکه در سایر نهادهای اجتماعی تغییر و تبدیلی پیدا بشود، ولی اگر از انقلاب مذهبی‏ انقلابی نظیر نهضت صدر اسلام مورد نظرمان باشد در آن صورت مفهوم عوض‏ می‌‏شود، انقلاب صدر اسلام در همان حال که انقلابی مذهبی بود، انقلابی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی ادبی هم بود، خود قرآن اساس مبدأ یک ادبیات‏ جدید شد، این انقلاب فرهنگ تازه‌ای نیز به جهان عرضه کرد و بنیان‌گذار تمدن‏ جدیدی در جهان شد...»



ادامه مطلب

برچسب ها : "قرارگاه اصلی فرهنگی کشور" و مهم‌ترین مأموریت آن, عبدالکریم سروش, شهید مطهری, ,
توسط : ولایتمداران |
تحلیل صفارهرندی از همگرایی فتنه‌گران و نفوذی‌ها

 

محمدحسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي در تحليلي درباره نقاط اشتراك جريان انحرافي و فتنه 88 در پايگاه اطلاع‌رساني برهان گفت: برابر اين پرسش كه آينده‌ي اصلاحات و اصلاح طلبي چه خواهد شد؟ روشن است كه بايد ابتدا تبيين و تعريفي از اصلاح طلبي و ماهيّت آن داشته باشيم. زماني كه كارنامه‌ي اصلاحات مورد بررسي قرار مي‌گيرد يك مبدأ براي آن تعريف مي‌شود كه بروز عيني آن مبدأ بدون ترديد مقطع دوم خرداد سال 76 است. اما بايد گفت اين جريان خلع الساعه به وجود نيامده و به طور حتم يك عقبه‌ي مشخص، دارد. وقتي عقبه‌ي جريان مورد بررسي قرار مي‌گيرد بايد به تك تك عناصر تشكيل دهنده‌ي آن توجه داشت. به عبارتي اگر مجموعه‌ي اصلاحات يك گروه بود اين امكان وجود داشت كه آن‌ها را جرياني قلمداد كنيم كه از بيست سال پيش به وجود آمده و در مقطعي صرفاً با تغيير نام به اين نقطه رسيده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحلیل صفارهرندی از همگرایی فتنه‌گران و نفوذی‌ها, نقاط اشتراك جريان انحرافي و فتنه 88 , ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی خطبه‌های تاریخی 29 خرداد 88

 

... بنده زير بار بدعت‌هاي غيرقانوني نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوب هاي قانوني شكسته شد، در آينده هيچ انتخاباتي ديگر مصونيت نخواهد داشت. مردم اطمينان دارند؛ اما برخي از طرفداران نامزدها هم اطمينان داشته باشند كه جمهوري اسلامي اهل خيانت در آراء مردم نيست.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی خطبه‌های تاریخی 29 خرداد 88, متن كامل بيانات حضرت آيت الله خامنه اي, خطبه هاي نماز جمعه تهران, ,
توسط : ولایتمداران |
آيت‌الله‌ خامنه‌اي از مردان شماره يك تاريخ است

 

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به سالگرد نماز جمعه تاريخي رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88گفت: ايشان يكي از مردان شماره يك تاريخ است و ما هرچه از ايشان ديده‌ايم تقوا، آگاهي، اسلام‌شناسي و حفظ شرايط يك حاكم اسلامي بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : آيت‌الله‌ خامنه‌اي از مردان شماره يك تاريخ است, سالگرد نماز جمعه تاريخي رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد 88, ,
توسط : ولایتمداران |
تاثیر یک تفکر انحرافی بر یک جریان انحرافی
از ترویج آثار شریعتی تا برنامه‌ریزی برای ترور شهید مطهری

مهرنامه در شماره 11 خود با انتشار مطلبی با عنوان «چراغ رابطه چگونه خاموش شد» که در قالب پرونده «آیت الله مطهری و روشنفکران» ارائه شد، تلاش کرد تا تأثیر اندیشه دکتر شریعتی را بر گروه تروریستی فرقان انکار و تبرئه کند.

 
این نوشتار به همین بهانه و در سالگرد درگذشت دکتر شریعتی به تبارشناسی فکری قاتلان شهید مطهری و تأثیر اندیشه مرحوم شریعتی بر این گروه می‌پردازد؛


ادامه مطلب

برچسب ها : تاثیر یک تفکر انحرافی بر یک جریان انحرافی, از ترویج آثار شریعتی تا برنامه‌ریزی برای ترور شهید مطهری, گروه فرقان, ترور شهيد قرني, حاج مهدی عراقی, شهید سید محمد علی قاضی طباطبايی و آیت‌الله مفتح, اكبر گودرزي و مرحوم شريعتي, ,
توسط : ولایتمداران |
آقای موسوی! حرف‌های شما بوی خون می‌دهد

 

ناگفته‌های دیدار کمیته ویژه در دیدار با سران فتنه، بیانیه‌ای که هاشمی قولش را داد و هرگز منتشر نشد، گفتگوی خاتمی با موسوی، تشکیل شرکت سهامی ضدانقلاب و … محورهای مهم گفتگوی مشروح عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی باخبرگزاری مهر است.



ادامه مطلب

برچسب ها : آقای موسوی! حرف‌های شما بوی خون می‌دهد, ناگفته‌های دیدار کمیته ویژه در دیدار با سران فتنه, بیانیه‌ای که هاشمی قولش را داد, گفتگوی خاتمی با موسوی, تشکیل شرکت سهامی ضدانقلاب, گفتگوی مشروح عضو کمیسیون امنیت ملی, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی مهم‌ترین دهه انقلاب اسلامی2/ گفتگو با ناصر نوبری
مشكل اصلي نفاق درباره ولايت فقيه و ريشه‌اش هم خودبزرگ‌بيني بود/ گفت مردم توطئه گران علیه رئیس جمهور را بشناسید
 
گفت‌وگو با ناصر نوبري مانند هميشه براي نگارنده شيرين بود چرا كه نوبري فارغ ‌از تحليل‌هاي مبتني‌بر شعار با كمك از مستندات دست به تحليل عمقي مي‌زد. اين امر در كنار بيان خاطرات جذاب وي موجب آن شد كه در پايان كار فرصت گرفتن قول براي مصاحبه‌هاي بعدي را از دست ندهيم.نوبري اولين روزنامه‌نگار بعد از انقلاب است كه محاكمه شده، البته روحيه انقلابي وي بعدها كار دستش مي‌دهد و باعث مي‌شود تا دو بار ديگر، وي از محل كارش در وزارت خارجه اخراج شود. سفير سابق كشورمان در پايتخت كل بلوك شرق معتقد است كه متأسفانه مدعيان ليبراليسم در ايران نيز تحمل ديدگاه‌هاي مخالف را ندارند و حتي ديكتاتور‌تر برخورد مي‌كنند، وي براي اين ادعا مستندات كافي ارائه مي‌دهد.


ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی مهم‌ترین دهه انقلاب اسلامی2/ گفتگو با ناصر نوبری, قدرت ليبرال‌ها, بني‌صدر, مدعي‌ليبراليسم, ولايت فقيه و روحانيت, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی مهمترین دهه انقلاب اسلامی 1
حکم حکومتی امام خمینی در صبح روز 25 خرداد1360 /جبهه ملی مرتد شد

 

اگرچه شکل گیری جبهه ملی به رهبری دکتر مصدق به سال 1328 و قبل از انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی برمی‌گردد، اما فراز و نشیب‌های زیادی بر سر راه این جبهه وجود داشته تا آنجا که برخی بازه فعالیت آن را به چهار دوره تقسیم می‌کنند؛ چهار دوره‌ای که با معلق شدن نسبتاً کامل فعالیت‌های جبهه ملی و احیای دوباره آن از هم تفکیک می‌شود. بازه فعالیت جبهه ملی چهارم از سال 1356 آغاز می‌شود و تا برخورد قاطع امام با آنها ادامه می‌یابد. در تابستان 1356 سه تن از رهبران جبهه ملی یعنی کریم سنجابی، داریوش فروهر و شاپور بختیار طی نامه سرگشاده‌ای به شاه تمکین مطلق به اصول مشروطیت، احیای حقوق ملت، احترام واقعی به قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر را از وی خواستار شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی مهمترین دهه انقلاب اسلامی 1, حکم حکومتی امام خمینی در صبح روز 25 خرداد1360, جبهه ملی مرتد شد, ,
توسط : ولایتمداران |

طراحی پروژه، از وحدت ملی تا انقلاب مخملی/ 2

بازي بزرگ هاشمي و نامه بدون سلام به‌مثابه فرمان آغاز انقلاب مخملي

 

در بخش قبلي اين گزارش به نقش محمد خاتمي در انتخابات 88، تمايل اوليه نداشتن به كانديداتوري، اعلام حضور، كناره‌گيري و پروژه مشترك حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) پرداخته شد. در بخش دوم و پاياني، به بررسي نقش آقاي هاشمي رفسنجاني در به صحنه آوردن موسوي و دو فاز تحرك انتخاباتي موسوي، پرداخته شده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : طراحی پروژه, از وحدت ملی تا انقلاب مخملی/ 2, بازي بزرگ هاشمي و نامه بدون سلام به‌مثابه فرمان آغاز انقلاب مخملي, ,
توسط : ولایتمداران |

طراحی پروژه، از وحدت ملی تا انقلاب مخملی/ 1

چرا خاتمی نمی‌خواست بيايد، چرا مجبور به اعلام حضور و كناره‌گيري شد؟

 

انتخابات ریاست جمهوری دهم از جهات متعدد یکی از حساس ترین رویدادهای سیاسی تاریخ پس از انقلاب اسلامی بود. با روی کارآمدن دولت نهم در تیر ماه 84 شاید مدتی طول کشید تا جریان مخالف گفتمان امام و انقلاب در داخل و خارج از ایران دریافتند که خطری بزرگ همه دارایی و اندوخته آنان در بخش‌های مختلف حاکمیت و سرمایه گذاری وسیعی را که طی سال‌های طولانی برای تهی کردن نظام جمهوری اسلامی از روح عدالت خواهی،‌ استکبار ستیزی و ولایت پذیری و در یک کلمه اصولگرایی به معنای واقعی آن، بدان امید بسته بودند، تهدید می‌کند و لازم است تا هرچه زودتر برای ادامه حیات خود در جامعه سیاسی ایران چاره‌ای بیندیشند.

 


ادامه مطلب

برچسب ها : طراحی پروژه, از وحدت ملی تا انقلاب مخملی/ 1, چرا خاتمی نمی‌خواست بيايد, چرا مجبور به اعلام حضور و كناره‌گيري شد؟, انتخابات ریاست جمهوری دهم, ,
توسط : ولایتمداران |
روايت انحطاط در آستانه سالگرد انتخابات با شكوه دهم و فتنه 88
از "نكبت خواندن حمايت امريكا" تا "تحت حمايت منافقين و اسرائيل قرار گرفتن و دفاع از فتنه‌گران ضد دين"
 

 

آرش پاک اندیش: مرور برخي مواضع قبلي مهدي كروبي در مقايسه با رفتار وي پس از انتخابات رياست جمهوري 88 روايت يك انحطاط است كه بازخواني آن با توجه به در پيش بودن سالروز اين انتخابات با شكوه و فتنه پس از آن مي‌تواند مفيد باشد و نشان دهد كه فردي كه فرمان ولايت فقيه را براي همه مطاع و مشروعيت نظام را از آن مي‌دانست، چگونه به مهره غرب براي براندازي نظام تبديل شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : روايت انحطاط, سالگرد انتخابات با شكوه دهم, فتنه 88, ,
توسط : ولایتمداران |

تحلیل پانزده خرداد به روایت دکتر جواد منصوری

در پانزده خرداد مردم برای خدا آمدند

15 خرداد یک مسئله مهم دارد و آن این بود که مردمی که به خیابان آمدند برای خدا آمدند، برای پست و مقام نیامدند،برای اسم و رسم نیامدند، برای حزب نیامدند،برای امام خمینی(ره) هم نیامدند آنها برای خدا آمدند و این نکته مهمی است. و چون برای خدا آمدند خدا هم بر خونشان این اثر را گذاشت،این نکته مهم و ظریفی است.

    تا کنون بی شمار در خصوص جریان 15 خرداد سال 1342 صحبت شده، مطلب نوشته شد، مصابه ها و فیلم های زیادی تهیه شده است لیکن به مناسبت سالگشت این واقعه مهم تاریخی نقل دیگری را ارائه می دهم و به بعضی از زوایای آن که شاید کمتر پرداخته شده و بعضا بسیار هم با اهمیت هستند می پردازم.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحلیل پانزده خرداد به روایت دکتر جواد منصوری, ,
توسط : ولایتمداران |

تصاویری ناب از 15 خرداد 42

 قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) می‌باشد. در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی‌آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل شدند. هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند، به لرزه درآمد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تصاویری ناب از 15 خرداد 42, عکس, ,
توسط : ولایتمداران |

مديركل بنياد حفظ آثار كردستان:


15 خرداد منشأ تشكيل انقلاب بود
سپاه نیوز: مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس كردستان جرقه‌هاي انقلاب اسلامي را نشات گرفته از قيام 15 خرداد سال 42 دانست.



ادامه مطلب

برچسب ها : مديركل بنياد حفظ آثار كردستان:15 خرداد منشأ تشكيل انقلاب بود, ,
توسط : ولایتمداران |
خاطرات منتشر نشده آيت الله مجتهدي تهراني از حضرت امام(ره)

 

بخش اصلي خاطراتي که پيش روي شماست برگرفته از گفت و گوي منتشر نشده اي است که در مورخه 25/11/71 با عالم رباني و استاد بزرگوارم مرحوم آيت الله حاج شيخ احمد مجتهدي تهراني «رضوان الله تعالي عليه» در باره سرگذشت و خاطرات ايشان داشته ام.علاوه بر آن در مواردي نيز از رواياتي که در سخنراني ها،مجالس درس يا محافل خصوصي از منش و سيره عملي امام بيان داشته اند،بهره گرفته و آنچه را که در اين باره گرد آورده ام به ترتيب تاريخ تنظيم کرده ام.بي ترديد خاطرات و گفتني هاي استاد ارجمند از دوران طولاني ارتباط با امام راحل فراتر از آن است که در اين نوشتار مي خوانيد؛از اين روي اميد آن دارم که در آينده با استفاده از ساير يادگارهاي شفاهي و مکتوب آن استاد بزرگوار، به تکميل اين مجموعه توفيق يابم. محمد رضا کائيني



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات منتشر نشده آيت الله مجتهدي تهراني از حضرت امام(ره), ,
توسط : ولایتمداران |
در خدمت و خیانت نهضت آزادي و ملی مذهبی‌ها؛
چرا امام و مردم دست رد به سينه اسلام لیبرالی زدند؟
 

 

عاطفه صادقی:

1- در بررسی جریان‌های مختلف که دارای عقبه مبارزاتی سیاسی قبل از انقلاب و بعد از آن هستند جدال فکری و عملی دو جریان، بررسی نحوه عملکرد و واکنش آنها به حوادث مختلف و اقبال مردم به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.



ادامه مطلب

برچسب ها : در خدمت و خیانت نهضت آزادي و ملی مذهبی‌ها, چرا امام و مردم دست رد به سينه اسلام لیبرالی زدند؟, ,
توسط : ولایتمداران |
هاشمي: با امام بحث و سپس گريه كردم

 

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی ناگفته‌های مهمی را از شخصیت اخلاقی و معنوی امام راحل (ره) بیان كرد

در‌‌ همان سال‌هایی كه حضرتعالی با حضرت امام آشنا شدید، ظهور و بروز اخلاقی ایشان را چگونه دیدید؟
من مجذوب اخلاق ایشان هم می‌شدم برای اینكه گفتم، من یك طلبه روستائی بودم كه تازه آمده بودم قم، طبیعتاً یك مدرسی در سطح امام كه آن موقع در حوزه زبان زد همه بود، از لحاظ عمق دانش و بینش و مخصوصاً بحث‌های فلسفی و اخلاقی خیلی بزرگ بود، خوشش نمی‌آید حالا كه خلوت كرده و دارد در مسیرش فكر می‌كند، یك كسی بیاید مزاحمش بشود. مرحوم آقای مطهری می‌گفتند من در مسیری كه بین خانه و مدرسه می‌روم و می‌آیم، معمولاً روی یك مقاله فكر می‌كنم، یك سوژه‌ای را در ذهنم می‌پرورانم بعد كه آمدم منزل می‌نویسم. ما‌ها خودمون هم همین جوری بودیم و حالا هم همین‌طور است، در راه فكر می‌كنیم. اما من می‌دیدم كه امام هیچ إبائی ندارند از اینكه با ما حرف بزنند، جواب سؤالات را بدهند. سؤالات و لو كودكانه یا عوامانه بود، با خوش اخلاقی جواب می‌دادند. گذشته از اخلاق، آن روحیه انسانی كه ایشان در مقابل یك طلبه روستائی نشان می‌دادند، برای ما جالب بود



ادامه مطلب

برچسب ها : هاشمي: با امام بحث و سپس گريه كردم, ,
توسط : ولایتمداران |
چگونگي انتخاب محل دفن امام (ره) از زبان نزديك‏ترين محافظ ‌اش

 

فارس: يك بار در ماشين با حاج احمد آقا بوديم و ايشان اين مطلب را ابراز كرد كه: «من يك مسأله‏ي شرعي از آقا پرسيدم كه آيا مي‏شود ميت مسلمان به گونه‏اي در قبر بگذاريم كه چهره‏اش را هميشه بتوان مثلا به وسيله ي انعكاس از طريق آينه و نور رويت كرد؟». حاج احمد آقا افزود: «من برنامه‏ام اين بود كه اگر اين كار مجاز باشد، در خصوص حضرت امام اين سيستم را پياده كنيم.»



ادامه مطلب

برچسب ها : چگونگي انتخاب محل دفن امام (ره) از زبان نزديك‏ترين محافظ ‌اش, ,
توسط : ولایتمداران |
خمینی(ره) یک مسلمان بود!
 

 

محمد رستم‌پور

1. رگ گردنش متورم شده بود.

فریاد می‌زد.

نمی‌لرزید؛ نه صدایش و نه دست‌هایش.

نگران نشويد، قلب‌تان را محكم كنيد.



ادامه مطلب

برچسب ها : خمینی(ره) یک مسلمان بود!, ,
توسط : ولایتمداران |
تفسير به رأي عجيب نظر امام در آستانه سالگرد ارتحال ايشان/
"مجلس در رأس امور است" براي قبل از بازنگري قانون اساسي بود!
 

 

علي‌اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ايران در سرمقاله امروز اين روزنامه با تفسير عجيب از سخنان امام راحل ادعا کرد که تعبير "مجلس در رأس امور است" مربوط به پيش از بازنگري قانون اساسي در سال 68 بوده و پس از بازنگري با تفويض برخي از اختيارات نخست‌وزير به رئيس‌جمهور چنين وضعيتي وجود ندارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تفسير به رأي عجيب نظر امام در آستانه سالگرد ارتحال ايشان, "مجلس در رأس امور است" براي قبل از بازنگري قانون اساسي بود!, علي‌اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ايران, ,
توسط : ولایتمداران |
علی‌مطهری:با نهضت‌آزادی خوب برخورد نکردیم!/امام‌خمینی:ضرر نهضت‌آزادی از منافقین بیش‌تر است

 

 علی مطهری در سرمقاله امروز روزنامه شرق به تعریف و تمجید از نهضت آزادی پرداخت

علی مطهری در وصف مرحوم عزت‌الله سحابي نوشته است: او مانند پدرش و مهندس بازرگان به تركيبي از اسلام و دموكراسي غربي قايل بود كه نتيجه آن حكومتي است دموكراتيك كه براي اسلام احترام قايل است و مردم در انجام فرايض مذهبي خود آزادند، نه حكومتي كه به دنبال پياده كردن و اجراي احكام اسلام است.


ادامه مطلب

برچسب ها : علی‌مطهری:با نهضت‌آزادی خوب برخورد نکردیم!, امام‌خمینی:ضرر نهضت‌آزادی از منافقین بیش‌تر است, ,
توسط : ولایتمداران |
در حاشيه اظهار نگراني‌هاي جديد هاشمي رفسنجاني
پول بيخودي مصرف كردن و فريبكاري شاخصه كدام دوره در افكار عمومي است؟
 

 

گرانی‌های شدید و سرسام‌آور، افزایش فاصله طبقاتي و بی‌توجهی به خواسته‌های اقشار متوسط و ضعیف، موجب بروز اعتراض‌هاي مردمی با منشأ مشکلات معیشتی پس از انقلاب اسلامی در اوایل دهه 70 و در دولت آقاي هاشمي رفسنجاني بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : در حاشيه اظهار نگراني‌هاي جديد هاشمي رفسنجاني, گرانی‌های شدید و سرسام‌آور, افزایش فاصله طبقاتي, بی‌توجهی به خواسته‌های اقشار متوسط و ضعیف, اعتراض‌هاي مردمی با منشأ مشکلات معیشتی, ,
توسط : ولایتمداران |
تاریخ‏سازی جریان انحرافی از موضوعی انحرافی، به نام «تخت جمشید»

 

فضل الله موحد؛ تأکید مقام معظم رهبری بر بازنگری در حوزهی علوم انسانی که در طی سالهای گذشته همواره وجود داشته و البته نارضایتی ایشان نیز متأسفانه همچنان وجود دارد، چنانکه ایشان دربارهیکرسیهای آزاداندیشی فرمودند: «عملاً آن کاری که من گفته بودم انجام نشده است، نه در حوزه و نه در دانشگاه»، نشان میدهد که در آغاز راهی بزرگ قرار داریم که تأخیر در انجام آن پذیرفتنی نیست. چیزی که با نام علوم انسانی از غرب به سوغات رسیده، سرشار از فریبکاری و دروغ است و به هیچ وجه زیبندهی یک جامعهی اسلامی که میخواهد در پرتوآموزههای الهی زندگی کند، نیست. دامنهی آسیبهای وارده در شاخههای مختلف علوم انسانی، وسیع و بی پایان است.



ادامه مطلب

برچسب ها : تاریخ‏سازی جریان انحرافی از موضوعی انحرافی, به نام «تخت جمشید», ,
توسط : ولایتمداران |
جامعه شناسی سرد دوم خرداد

 

یکی از جامعه شناسان خلاق ایرانی دو اصطلاح جامعه شناسی داغ و جامعه شناسی سرد را برای تحلیل وقایع وضع کرده است. جامعه شناسی داغ در اوج بروز وقایع شروع به تحلیل می کند تا جایی که خودش نیز به عنوان یک متغیر تاثیر گذار بر زمینه مورد مطالعه اش اثر می گذارد ولی جامعه شناسی سرد در حوادث الواقعه استراتژی سکوت و انتظار را می گزیند و صبر می کند تا جریانات سیاسی و اجتماعی در تمامیت خود ظاهر شوند و به سردی گرایند آنگاه است که با خونسردی و موشکافی تمام به گوشه ها سرک می کشد و به دور از هیجان و عجله دست به واکاوی میزند.



ادامه مطلب

برچسب ها : جامعه شناسی سرد دوم خرداد, ,
توسط : ولایتمداران |
«تقلب» و «مكتب ايراني» دولبه يك قيچي اند
 
 
1- دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در شرايطي به وقوع پيوست كه انقلاب اسلامي سي سالگي خود را جشن مي گرفت و در نگاهي به گذشته خود، ظهور و سقوط جرياناتي را مي ديد كه نتوانستند به آرمان هاي انقلابي خويش وفادار بمانند؛ عده اي تناقض انديشه هايشان را با حكومت اسلامي دريافتند و ترجيح دادند با خروج از حاكميت در نقش اپوزيسيون به انتقاد دائمي از همه چيز و همه كس بپردازند. اما برخي با پذيرش ساختارهاي حكومتي، وارد عرصه خدمت رساني در مناصب اجرايي كشور شدند و آغاز كار خويش را در فضاي گفتماني «امام و انقلاب» رقم زدند.


ادامه مطلب

برچسب ها : «تقلب» و «مكتب ايراني» دولبه يك قيچي اند, دهه چهارم, عصر پوست اندازي انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |
وقاحت شورندگان بر جمهوریت

 

تحرکات جریان فتنه در طی دوساله اخیر که خود را از لایه درونی به نمود بیرونی تغییر فاز داده است اینک به سطحی از بروز یافتگی رسیده که تاکید دارد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها حتی از درون جامعه اصول‌گرایی برای پیش‌برد راهبرد خود بهره‌گیری نماید. در این میان چندی پیش محمد خاتمی یکی از رئوس و مسببین اصلی فتنه ۸۸ در سخنانی که صاحبنظران از آن به عنوان پالس‌های وی برای فعالیت انتخاباتی مجلس نهم شورای اسلامی یاد می‌کنند با وقاحت تمام خواستار گذشت هر دو طرف! نسبت به از دست رفته‌ها شده و البته با گذاردن منت بر سر نظام، همزمان با تهدید حاکمیت اعلام داشته که اگر نظام، اصلاح طلبان – همان جریان فتنه – را تحمل نکند که در حاکمیت قرار گیرند باید منتظر طغیان، سرکشی و عصیان آنان باشد .البته منظور او این است که در اینصورت هم حتما مقصر اصلی نظام جمهوری اسلامی است!



ادامه مطلب

برچسب ها : وقاحت شورندگان بر جمهوریت, تحرکات جریان فتنه, ,
توسط : ولایتمداران |
صادق طباطبایی تاریخ را تحریف کرده است

 

پس از صحبت های هفته گذشته رهبر فرزانه انقلاب در دیدار رئیس و محققین مرکز اسنادانقلاب اسلامی، بحث تاریخ انقلاب و تاریخنگاری انقلاب مجدداً در کانون توجه قرار گرفته است و افراد مختلفی از ابعاد مختلف به آن عطف نظر نموده اند. در همین راستا روزنامه جام جم در شماره روز چهارم اردیبهشت 90 خود مصاحبه ای تفصیلی داشته است با حجت الاسلام والمسلمین استاد سید حمید روحانی (تاریخ نگار انقلابی و رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ايران).


ادامه مطلب

برچسب ها : صادق طباطبایی تاریخ را تحریف کرده است, ,
توسط : ولایتمداران |
تفاوت شخصيتي موسوي براي نسل امروز بسيار عبرت‌آموز است

 

 

حجت‌الاسلام سيد عباس نبوي رئيس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامي در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، به پيام تسليت آقاي هاشمي به ميرحسين موسوي اشاره كرد و اظهارداشت: هاشمي سياستمداري بسيار نكته‌سنج و داراي خصوصيات مخصوص به خود بوده و توانايي بالايي براي به كار بردن تعابير چند تفسيري دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تفاوت شخصيتي موسوي براي نسل امروز بسيار عبرت‌آموز است, پيام تسليت آقاي هاشمي به ميرحسين موسوي, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 ... 29 صفحه بعد