سپاه پاسداران يكي ديگر از جلادان شاه را به دام انداخت

 

 از افتخارات "حسيني " كه به پاس شكنجه‌گري‌هايش موفق به دريافت مدال از شاه و سازمان سيا شد، تخصص در شلاق زدن با سيم كابل، شوك برقي و دستگاه آپولو و بازجويي‌هاي 24 ساعته بود.

 

به گزارش خبرگزاري فارس، در تاريخ سوم فروردين ماه 1358 بود كه نهاد نوپاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، با صدور اطلاعيه‌اي به چگونگي دستگيري "حسيني " شكنجه‌گر معروف ساواك پرداخت.
خبري كه موجب شادي و شعف در ميان بسياري از مبارزان انقلاب اسلامي شد كه طعم تلخ شكنجه و آزار را از اين ماشين شكنجه‌گر طاغوت چشيده بودند.

متن اطلاعيه سپاه به شرح زير است:

بسمه تعالي
پاسداران انقلاب اسلامي يكي ديگر از جلادان شاه را به دام انداختند.
به ياري خدا و هوشياري پاسداران انقلاب، طي تحقيقات و شناسايي‌هاي لازم در تاريخ 23/ 12/ 57 يك گروه از رزمندگان پاسدار انقلاب اسلامي، موفق به دستگيري "محمد علي شعباني " معروف به "حسيني " شكنجه‌گر معروف ساواك مي‌شوند.
جريان دستگيري نامبرده به قرار زير است:
ابتدا پاسداران موفق به بازداشت برادر، پسر و همسر وي مي‌شوند. نامبردگان در مراحل اوليه بازجويي، منكر هر گونه آشنايي و خويشاوندي با محمدعلي شعباني مي‌شوند، ولي در مراحل بعدي ناگزير به اقرار مي‌گردند و معلوم مي‌شود كه همسر محمدعلي شعباني نيز مدت 14 سال عضو فعال ساواك بوده و سمت سرپرستي نگهباني بخش زندان زنان اوين را عهده‌دار بوده است.
پاسداران، نشانه‌هايي از افراد مزبور در مورد مخفيگاه اين شكنجه‌گر به دست آورده و همراه پسر وي، حسين شعباني ابتدا به ورامين رفته ولي متوجه مي‌شوند كه نامبرده صبح آن روز ورامين را به قصد تهران ترك نموده است.
پاسداران، دوباره به همراه پسر وي به تهران آمده و پس از تحقيقات لازم مطلع مي‌شوند كه حسيني در منزل يكي از برادرانش واقع در خيابان آيزنهاور(خيابان آزادي فعلي)،‌ خوش شمالي به سر مي‌برد. پاسداران ابتدا خانه را محاصره كرده و سپس براي جلوگيري از هرگونه درگيري از پسر وي مي‌خواهند تا در مورد تسليم شدن پدر با اومذاكره نمايد. ولي به مجرد آنكه حسيني فرزند خويش را مي‌بيند بلافاصله با اسلحه اقدام به خودكشي مي‌نمايد.
با شنيدن صداي گلوله، پاسداران به داخل منزل رفته و با جسد نيمه جان او روبه‌رو مي‌شوند و فورا او را به بيمارستان منتقل مي‌كنند و وي تحت عمل جراحي قرار مي‌گيرد.
حسيني كه بود؟
در معرفي حسيني همين بس، كه وي به پاس شكنجه‌گري‌هايش موفق به دريافت مدال از شاه و سازمان سيا گرديده است. از افتخارات وي تخصص در شلاق زدن با سيم كابل، شوك برقي و دستگاه آپولو و بازجويي‌هاي 24 ساعته بود و بالاخره صدها نوع شكنجه كه بر بهترين فرزندان اين آب و خاك روا داشته است.
وي از نظر جسمي بسيار تنومند و قوي و داراي استخوان‌بندي بسيار درشت و سينه‌اي ستبر مي‌باشد. وزنش بيش از يك صد كيلوگرم و طول قد وي به 2 متر مي‌رسد. داراي چهره‌اي سياه رنگ و خشن و چشماني درشت و وحشتناك است. متولد يكي از روستاهاي خمين بوده و حدود 54 سال دارد. وي قبلا استوار ارتش بوده ودر سال 1325 مسئول جوخه آتش گردان زندان پادگان جمشيديه بوده است.
در كودتاي 28 مرداد سال 1332 نقش مؤثري در سركوب مردم داشته است. بعد از كودتاي 28 مرداد به پاس خوش‌خدمتي‌هايي كه مي‌كند رئيس زندان اوين مي‌گردد. به گفته زندانيان سياسي، وي هر روز قبل از طلوع آفتاب به زندان مي‌آمد و با لگد به درب سلول زندانيان مي‌كوبيد و سپس با فرياد، رگبار فحش و ناسزا را بر زندانيان سر مي‌داد. وي تا سال 1348 در زندان اوين به سر مي‌برد و از سال 49 به بعد به كميته شهرباني كه در آن سالها تازه تاسيس شده بود آورده شد.
حسيني،‌ فاقد شعور لازم بود و به يك ماشين شكنجه بيشتر شباهت داشته تا به يك انسان.
وي زنها را شكنجه مي‌داد و اصولا از شكنجه دادن لذت مي‌برد و عده زيادي از بهترين فرزندان اين آب و خاك را در زير شكنجه شهيد كرده است.
اين شكنجه‌گر كثيف، هم اكنون در بيمارستان تحت مراقبت به سر مي‌برد.

روابط عمومي و انتشارات ستاد فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : نگاهي به تاريخ/سپاه پاسداران يكي ديگر از جلادان شاه را به دام انداخت, در تاريخ سوم فروردين ماه 1358 بود كه نهاد نوپاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي, با صدور اطلاعيه‌اي به چگونگي دستگيري "حسيني " شكنجه‌گر معروف ساواك پرداخت, ,