جزوه: اخلاق سیاسی به روایت شهید رجب‌بیگی

 

شهید مهدی رجب‌بیگی از دانشجویان مبارز پیش از انقلاب بوده است. وی که در آستانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی دانشجوی مهندسی عمران دانشکده فنی دانشگاه تهران بود از جمله دانشجویان پیرو خط امام بود که پس از انقلاب در تسخیر لانه‌ی جاسوسی و هم‌چنین برگزاری کنفرانس نهضت‌های آزادی‌بخش در آن‌جا نقش مهمی را ایفا کرد. شهید رجب‌بیگی که در فعالیت‌های مختلف انقلابی از مقاله‌نویسی تا نگارش متون طنز و از تدریس در مناطق محروم جنوب شهر تهران تا ترویج ایده‌های اسلامی در محافل دانشگاهی نقشی اساسی داشت در مهرماه سال شصت در درگیری‌های خیابانی به دست عوامل سازمان مجاهدین خلق (منافقین) ترور شد و به شهادت رسید.

به گزارش تریبون مستضعفین، مجموعه یادداشت‌های سیاسی، مقالات طنز و سروده‌های این شهید عزیز درباره‌ی وجوه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انقلاب اسلامی و وقایع روز، در کتاب «می رویم تا خط امام بماند» در اوایل دهه ۶۰ توسط انتشارات جهاد سازندگی منتشر شد و در سال ۹۰(سی امین سالگرد شهادت شهید رجب بیگی)، از سوی نشر فاتحان و با همکاری سازمان بسیج مستضعفین تجدید چاپ شد.

برخی نوشته‌های شهید از آدرس  http://www.rajabbeigi.ir نیز قابل دسترسی است.

 مقاله‌ی «شیطان های بزرگی که از کوچکی دیده نمی شوند- گامی در اخلاق» از جمله خواندنی ترین مقالات این شهید انقلابی به شمار می‌روند. شهید رجب‌بیگی در این مقاله با نقد برخی بی‌اخلاقی‌ها و فضای ماکیاولیستی حاکم بر برخی سیاسیون، همه را به اخلاق فرا می‌خواند. بی‌اخلاقی سیاسی و فضای تهمت و دروغ و بی‌انصافی درد امروز سیاست‌ورزی ایران اسلامی نیز هست و بازخوانی دغدغه‌های یک دانشجوی انقلابی مسلمان حول اخلاق سیاسی بیش از سی سال پیش خالی از لطف نیست.

دانلود جزوه: شیطان‌های بزرگی که از کوچکی دیده نمی‌شوند – گامی در اخلاق


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب ها : جزوه اخلاق سیاسی, روایت شهید رجب‌بیگی, یادداشت‌های سیاسی, می رویم تا خط امام بماند, دانلود, ,