منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 258
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 258
بازدید ماه : 1412
بازدید کل : 101293
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
رهبر معظم انقلاب اسلامي دوم تير ماه سال جاري در در ديدار اعضاى بسيجى هيئت علمى دانشگاه‌ها، شرايط جديد منطقه را پيش‌بيني کردند و فرمودند: «اگر من بخواهم آن لبّ تلقى و برداشت خودم را به شما عرض بكنم - كه شايد در يك مجال كوتاه، برايش استدلال هم نشود ارائه كرد؛ البته مستدل است، منتها شايد دردو كلمه نشود استدلالى برايش بيان كرد - اين است كه مراكز استكبارى جهانى درمقابله‌ى با حركت اسلامى كه نماد واقعى‌اش جمهورى اسلامى است، "دارند آخرين تلاشهاى خودشان را ميكنند". در بسيارى از عرصه‌ها تلاشهايشان و تدابيرشان "به بن‌بست خورده و كار از دستشان در رفته" است. اين كمربندى كه اينها بر دور مسائل جهانى كشيده بودند و حيطه‌بندى‌اى كه كرده بودند، در حساس‌ترين نقاط روى زمين يعنى خاورميانه، اين كمربند پاره شده - يا سست شده، حداقلش اين است؛ ولى به نظرمن پاره شده - و از دستشان در رفته است.


ادامه مطلب

برچسب ها : پيش‌بيني رهبر حکيم‌انقلاب درباره تحولات‌خاورميانه و مصر, مسلمانان در عزلت بودند, مثل همان فريادى كه ملت ايران كشید, , , , برای استكبار, شیعه و سنی فرقی نمی‌كند, شكنجه‌ی گروه‌های مسلمان در مصر, حمایت آمریكا از حكومت وابسته‌ی مصر, مردم مصر, محب اهل بیتند, ,
توسط : ولایتمداران |

 تحولات منطقه خاورمیانه در روزهای اخیر و قیام اعراب علیه حکومت‌های دیکتاتور که تاکنون با حمایت دولت‌های غربی بر سر کار بودند، سبب شده تا کارشناسان سیاسی دست به تحلیل ماهیت و هویت این اقدامات و قیام‌ها بزنند.

در این زمینه، یکی از رویکردها مقایسه آشوب‌های سال گذشته ایران با انقلاب مردم تونس و مصر است؛ مقایسه‌ای که بیشتر از سوی رسانه‌های حامی جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و برای احیا و امیدوار کردن این جریان انجام می‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : از نمازجمعه انقلابیون مصر تا نمازجمعه مختلط آشوبگران ایران! (عکس),
توسط : ولایتمداران |

 

امام خمینی(س) در سخنان متعددی از کشور مصر نام برده و از مردم انقلابی این کشور بویژه عاملان هلاکت "انور سادات" کودتاچی وابسته این کشور، تمجید کرده اند.

در بخشی از سخنان ایشان درباره انقلاب آینده مردم مصر آمده است:

«من امیدوارم که ملت هاى دیگر هم توجه بکنند و اقتدا بکنند به این ملت ایران. ملت مصر اعتنا نکند به این حکومت جائرى که اعلام مى‏کند که ما هرکس اسم از اسلام ببرد سرکوب مى‏کنیم. بدانند که اسلام در مصر در خطر است و واجب است بر زن و مرد مصرى که قیام کنند و این حکومت فاسد را، که از اول اعلام جنگ با اسلام داده است، سرکوب کنند.»
صحیفه امام جلد ‏15، صفحه 318



ادامه مطلب

برچسب ها : دعوت امام خمینی از ملت مصر براى قيام, ,
توسط : ولایتمداران |

شبکه ایران: انسان‌ها همواره در معرض خطای در قضاوت هستند. گاهی این خطا‌ها از ضعف‌های تحقیقی و تدقیقی شخص قضاوت کننده یا حب و بغض‌های او ناشی می‌شود، گاهی از فریب کاری و دغل بازی و نفاق کسی که دربارهٔ او قضاوت می‌کنند و گاهی هم از کمبود اسناد و مدارک.

این مطلب در قضاوت‌های تاریخی هم صادق است و موجب شده که بعضی از مردم ما و حتی برخی از خواص (که بعضا جزو مبارزین پیش از انقلاب و مسئولین صدیق پس از انقلاب و یا تاریخنگاران مذهبی هم بوده‌اند) درباره برخی افراد قضاوت‌های بسیار اشتباهی بکنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : شریعتمداری علیه شریعتمداری + اسناد, ,
توسط : ولایتمداران |

 
 
  بيستم ماه صفر در تاريخ، به عنوان اربعين حسيني مشهور شده است. در برخي از روايات به بزرگداشت اين روز اشاره شده است. در حديثي از امام حسن عسكري زيارت اربعين به عنوان يكي از نشانه‌هاي مؤمن شمرده شده است.[1] «اربعين» در منابع، بيشتر به دو رويداد اشاره دارد:
1-   روز مراجعت اسراي كربلا از شام به مدينه؛
2-   روزي كه جابر بن عبدالله انصاري به زيارت قبر امام حسين(ع) مشرف شد.
  اما در اينكه در اين روز اسراي كربلا به كربلا رسيده باشند، ترديدي جدي وجود دارد.
  شيخ مفيد در «مسار الشيعه» آورده است:

یدالله حاجي زاده



ادامه مطلب

برچسب ها : اربعين حسيني و اسرا, در اينكه در اين روز اسراي كربلا به كربلا رسيده باشند, ترديدي جدي وجود دارد, ,
توسط : ولایتمداران |

تكرار تاريخ انقلاب؛ 14 اسفند- 18تير- 26تير و...

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخيرشان با مردم شهر مقدس قم درباره فتنه 88 فرمودند: «هنوز خيلى جا وجود دارد براى تحليل و تبيين و روشن كردن زوايا و ابعاد اين فتنه‌اى كه دشمن طراحى كرده بود.» (19/10/89)

بنابراين نگاه از ابعاد ديگر به فتنه سال گذشته مي‌تواند زواياي تازه‌اي از اين براندازي را روشن کند. تلاش‌هاي بني صدر در فتنه 14 اسفند 59 که با تکيه بر آراي خود قصد داشت بين نظام وصفوف مردم فاصله اندازد و کارآمدي «ولايت فقيه» را به چالش بکشد؛ و موج سازي با «سپاهي» و «بسيجي» خواندن حمله کنندگان به مردم و ادعاي شکنجه در زندان‌ها واعدام افراد کم سن وسال و بازتاب گسترده اين اتهام‌ها از طرف منافقان و سعي وي و هوادارانش براي ايجاد بحران داخلي در حالي که کشور گرفتار گسترده ترين جنگ در منطقه بود، همه از رفتارهاي براندازانه‌اي به شمار مي‌آمد که تکرارش در فتنه 88 مشاهده شد.

 مسعود شفيعي كيا

 



ادامه مطلب

برچسب ها : زواياي جديدي از فتنه 88, عکس منافقین جدید(فتنه گران),
توسط : ولایتمداران |

واکاوی نقش خاتمی در اغتشاشات سال 1388

 روز 27 خرداد، خاتمی به همراه موسوی در نامه‎ای مشترک به رییس دستگاه قضا، برخورد با اغتشاش‎گران -که به‎نام این افراد، جان و مال مردم را هدف قرار داده بودند- و محرکان و برنامه‎ریزان فتنه را ناسازگار با معیار‎های جمهوری اسلامی خواندند. معنای این نامه این بود که دستگاه قضایی باید این افراد را آزاد بگذارد تا کشور را به اغتشاش بکشند...



ادامه مطلب

برچسب ها : واکاوی نقش خاتمی در اغتشاشات سال 1388, استقبال از خاتمی در روز قدس با شعارمرگ بر منافق, شرط ‎گذاری برای نظام!, ,
توسط : ولایتمداران |

سیری اجمالی در عوامل فرار شاه و حوادث منتهی به آن

شکست طرح آشتی ملی و رسوایی این حربه، تردید و اختلاف درونی سران در بکارگیری سیاست سرکوب در نزد رژیم، به بن‌بست رسیدن خط سازش و انفعال ملی گرایان در برابر مردم پیرو امام خمینی (ره)، فلج شدن اقتصاد فاسد رژیم ، انقلاب درونی در نیروهای نظامی و فرار سربازها و درجه داران و چندین مورد دیگر، از جمله پیامدهای این جنایت بودند...

محمدعلی صدر شیرازی
 



ادامه مطلب

برچسب ها : سیری اجمالی در عوامل فرار شاه و حوادث منتهی به آن,
توسط : ولایتمداران |

انقلاب‌آمد که‌این‌دیوارها را بردارد/اين چندسال، خيلى اهانت‌ها به‌شما شد

این میزان تأکید بر روی یک مسئله آن هم در یک دوره زمانی محدود از سوی رهبر انقلاب کم‏نظیر به نظر می‎رسد؛ و البته این میزان بی‏توجهی به فرمایشات ایشان نیز! مقام معظم رهبری بارها و بارها لب به سخن گشودند، گاه با لحنی ارشادی، گاه با لحنی هشدارآمیز و گاه با بیانی گلایه‏گونه باب این بحث را پیش کشیدند؛ اما گويا حتي عده‌اي که خود را داعیه‏داران ولایتمداری نیز دارند، ترجيح دادند از كنار اين بيانات به‌سادگي عبور كنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : انقلاب‌آمد که‌این‌دیوارها را بردارد/اين چندسال, خيلى اهانت‌ها به‌شما شد, ,
توسط : ولایتمداران |

محمدحسن روزی طلب: هنوز 10 سال از انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران نگذشته بود که پس از عروج آسمانی بنیانگذار انقلاب اسلامی، به وصیت امام خمینی، مجلس خبرگان امام جمعه تهران را به رهبری انقلاب برگزید. امام جمعه تهران در دوران حیات امام، خطبه های تاریخ سازی را مانند خطبه 15 اسفند 1359 که در آن خشم انقلابی در برابر بنی صدر، جایش را به صبر به فرموده امام داده بود، خطبه غرا پس از عزل بنی صدر، خطبه روشنگرانه پس از پذیرش قطع نامه ایراد کرده بود.

در این نوشتار به هفت خطبه تاریخی و تاریخ ساز آیت الله خامنه ای در دوران رهبری ایشان می پردازیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : هفت خطبه تاریخ ساز امام خامنه ای, ما ديگر جنگ نظامى نداريم؛ اما جنگ با موانع سازندگىچهارشکست سیاسی, ایدئولوژی, رسانه ای و ابهت نظامی برای آمریکا, بايد كشورمان را بسازيم, دنياطلبى آن است كه كسى براى خود بخواهد؛ براى خود حركت كند؛ از بيت‏المال يا غير بيت‏المال, به فكر جمع كردن ب,
توسط : ولایتمداران |

سناتور مک‌کین در فصل ۲۵ کتاب «سایه عقاب‌ها» که در سال ۱۳۸۴ چاپ و منتشر شده، حتی عنوان رنگ جنبش موسوم به «سبز» در سال ۱۳۸۸ را نیز پیش‌بینی و به نوعی انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق در کتاب «سایه عقاب‌ها» (طرح سری حمله امریکا به ایران) چاپ ۱۳۸۴، مولف با استناد به منابع اطلاعاتی مختلف برآوردی جامع از احتمال حملهٔ آمریکا به ایران را بررسی کرده است. بر این اساس بیشتر اقدامات نظامی امریکا بر ضد ایران دربارهٔ تداوم برنامه‌های هسته‌ای بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : چه کسی نام «جنبش سبز» را انتخاب کرد + سند, این شهر پایتختی فرضی است که منطبق بر جغرافیا و فرهنگ ایران است, روش‌های براندازی نرم, کودتای رنگی, نبرد فرهنگی, به آشوب کشیدن کشور به واسطه تحریک اغتشاش‌گران و در ‌‌نهایت فروپاشی از درون, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم

 

تشكيك در سلامت انتخابات

انتخابات یکی از جلوه های مشارکت سیاسی است که آحاد مردم از طریق راهکارها و ضوابط قانونی تعیین شده، فرصت دخالت در سرنوشت خود و جامعه را پیدا می کنند. پيش بيني الزامات اجرايي در قانون اساسي و قانون انتخابات، مديريت هوشمندانه و هوشياري و حضور حماسي ملت شريف ايران باعث گرديده است كه در طول سه دهه گذشته بطور ميانگين هرسال شاهد يك  انتخابات در كشور باشيم. يكی از موضوعاتي كه همواره در آستانه برگزاري هر انتخاباتی، ترجيحا از سوي محافل و رسانه هاي خارجي  و معاندان نظام و بعضا از سوي برخي اشخاص و گروههای سیاسی داخلی مطرح مي شود، تشکیک در سلامت انتخابات و دامن زدن به شائبه تخلف در آن بوده است. اين فضا سازي و رفتار انتخاباتي مسموم از سوي دشمنان نظام و انقلاب قابل پيش بيني است اما طرح  و يا تكرار اينگونه مسايل از سوي عناصري از درون نظام جاي تامل بسيار دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : عبور از فتنه 88, بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم, تشكيك در سلامت انتخابات, نقش بهزاد نبوی, نظرسنجي ها چه مي گفتند؟, طراحان و مجریان براندازی مخملین!, نقش جبهه استكبار در توطئه كودتاي مخملي, برقراري پيوند بين گروههاي برانداز داخلي با غرب, گروههاي سياسي برانداز داخلي با سابقه انقلابي, ت,
توسط : ولایتمداران |
گزيده گفت‌وگوي یک مقام امنیتی پیرامون فتنه 88 و زمينه‌هاي آن؛
هاشمي در نامه سه روز قبل از انتخابات به رهبر انقلاب، تهديد به براندازي كرد/ هدف مشترک جریان داخلی و خارجی فتنه؛ "احمدی‌نژاد،نه" بود

 

هفته‌نامه «9دی» در دومین شماره خود مصاحبه‌ای با یکی از مسئولان وزارت اطلاعات که از زیر و بم جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری آگاه است ترتیب داد، "شکري" نام این مسئول بلندپایه وزارت اطلاعات است که در این مصاحبه مباحث مختلفی از سازماندهی جریان فتنه برای مقابله با نظام را مطرح کرده است، وی در بخشهایی از این مصاحبه، به ایجاد تصور "موقعیت انقلابی" برای میرحسین موسوی اشاره می‌کند، که در این حالت جامعه را آماده یک حرکت انقلابی می‌بیند، شکری پس از آن، نامه بدون بدون سلام معروف هاشمی به مقام رهبری را نیز با وجود همین تصور "موقعیت انقلابی" تحلیل کرده و می‌گوید: " نامه جسارت‌آمیز هاشمی به مقام معظم رهبری نیز درست به مانند موسوی با تصور وجود «موقعیت انقلابی» به نگارش درآمد و با اتکای به این موقعیت انقلابی بود که مقام معظم رهبری را تهدید به اقدامات براندازی در جریان انتخابات و پس از آن کرد!"



ادامه مطلب

برچسب ها : یک مقام امنیتی پیرامون فتنه 88, هاشمي در نامه سه روز قبل از انتخابات به رهبر انقلاب, عملیات هوشمند و فتنه‌ای بزرگ علیه امام, چرا فتنه 88 اتفاق افتاد؟ چه جریاناتی در آن نقش داشتند؟, موارد مهم انحراف عقیدتی میرحسین موسوی, حرف‌های سروش و کدیور و دیگر فتنه گران و پیش از اینها بازرگان و ,
توسط : ولایتمداران |

بازخوانی جنگ نرم در وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره)

آنچه که در ادامه خواهد آمد، پژوهشی است مختصر در وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره)، با موضوع جنگ نرم و ابعاد آن.

 حفظ اسلام در رأس همه واجبات

 (جمهوری اسلامی ظرفیتی برای تحقق محتوای حقیقی اسلام)

حضرت روح الله(ره) در ابتدای وصیت نامه خویش می فرمایند:

«اینك كه به توفیق و تأیید خداوند، جمهورى اسلامى با دست تواناى ملت متعهد پایه ریزى شده و آنچه در این حكومت اسلامى مطرح است اسلام و احكام مترقّى آن است، بر ملت عظیم الشأن ایران است كه در تحقق محتواى آن به جمیع ابعاد و حفظ و حراست آن بكوشند كه حفظ اسلام در رأس تمام واجبات است، كه انبیاء عظام از آدم علیه السلام تا خاتم النبیین صلى اللّه علیه و آله وسلم در راه آن كوشش و فداكارى جان فرسا نموده اند و هیچ مانعى آنان را از این فریضه بزرگ باز نداشته ...»......



 



ادامه مطلب

برچسب ها : جنگ نرم در وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره), راهها و برنامه های اجرایی دشمن برای مقابله با اسلام و قرآن در جنگ نرم, روشنفکرمآبان خودفروخته, متحجرین خشک مغز و متعصب, نفوذ افراد منحرف در حوزه هاى علمیه, رادیو و تلویزیون, سینما و هنر, جدایی حوزه و دانشگاه, مراكز تعلیم و تربیت و سرمایه گذا,
توسط : ولایتمداران |

 فردا 17 دي، سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب به دست رضاخان در سال 1314 است. 75 سال پيش رضاخان قصد داشت با قلدري و زور چكمه و آژان چادر از سر هويت واقعي زن مسلمان و خداپرست بكشد، امروز هم در دنياي مدرن با شيوه هاي نوپديد تلاش مي كنند تا زن را دچار از خودباختگي كرده و نگاه ابزاري به زن را ترويج نمايند.



ادامه مطلب

برچسب ها : آژان ها وجنگ نرم, دي, سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب به دست رضاخان در سال 1314, حامي فتنه سبز, سال گذشته تلاش بسياري كردند تا در سالروز 17 دي (كشف حجاب) بار ديگر عوامل و ايادي خود را به خيابانها بكشانند, ,
توسط : ولایتمداران |

1.حضرت سجاد ( ع )
  2.
پيام خون و شهادت
  3.
امام سجاد ( ع ) در دمشق
  4.
حرکت به مدينه
  5.
صحيفه سجاديه 



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگينامه امام سجاد (ع), حضرت سجاد, پيام خون و شهادت, امام سجاد ( ع ) در دمشق, حرکت به مدينه, صحيفه سجاديه, ,
توسط : ولایتمداران |

                                                بعد از شهادت حضرت امام حسین (ع)

چون حضرت سيدالشهداء عليه السلام به درجه رفيعه شهادت رسيد اسب آن حضرت در خون آن حضرت غلطيد و سرو كاكل خود را به آن خون شريف آلايش داد و به اعلي صوت بانگ واويلي برآورد و روانه به سوي سراپرده شد چون نزد خيمه آن حضرت رسيد چندان صيحه كرد و سر خود را بر زمين زد تا جان داد دختران امام عليه السلام چون صداي آن حيوان را شنيدند از خيمه بيرون دويدند ديدند اسب آن حضرتست كه بي‌صاحب غرقه به خون مي‌آيد پس دانستند كه آن جناب شهيد شده آن وقت غوغاي رستخيز از پردگيان سرادق عصمت بالا گرفت و فرياد واحسيناه و واماماه بلند شد. شاعر عرب در اين مقام گفته:



ادامه مطلب

برچسب ها : اولین مجلس عزای حسینی(ع) پس از عاشورا, زينب براى امام زين العابدين روايت مى‏كند, ,
توسط : ولایتمداران |

امام علی(ع) با واژه ای مهرآفرین، نام فرزند خود را عباس نهاد و عباس یعنی شیر بیشه ی شجاعت و قهرمان میدان نبرد. مام صادق (ع) نیز حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به عنوان کسی معرفی می کند که از ایمان استوار و بینش نافذ برخوردار بوده و در راه امام بزرگوارش به جهاد برخاسته است.



ادامه مطلب

برچسب ها : حضرت ابوالفضل (ع) از ولادت تا شهادت, عباس علیه السلام در کلام امام سجاد علیه السلام, دانش ابوالفضل علیه السلام, کرامت های ابوالفضل علیه السلامجهاد با نفس, ,
توسط : ولایتمداران |

حضرت عباس وقتی دید بیشتر یاران امام به شهادت رسیدند به برادرانش (عثمان – جعفر- عبدالله) فرمود پیش از من به میدان بروید و فدا شوید تا من شهادت و اخلاص شما را نسبت به خدا و رسولش بچشم ببینم. همگی به نوبت اطاعت كردند و بعد از اذن از امام به میدان رفتند و به شهادت رسیدند وقتی حضرت ابوالفضل(ع) تنهایی خودش را می بیند جلو می آید و عرض می كند مولا به من اجازه بدهید منهم بروم امام گریه سختی نمودند و فرمودند تو علمدار من هستی حضرت عباس(ع) عرض كرد دیگر طاقت ندارم، سینه ام تنگ شده از زندگانی دنیا بیزارم



ادامه مطلب

برچسب ها : شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع), اینطور نبود كه سه شبانه روز در آن گرمای عراق آب نخورده باشندعباس ناگهان صدای كودكان را شنید كه فریاد می زدند العطش, ,
توسط : ولایتمداران |

يكى از نكات برجسته در فرهنگ اسلامى، كه مصداقهاى بارزش، بيشتر در تاريخ صدر اسلام و كمتر در طول زمان ديده مى‌شود، «فرهنگ رزمندگى و جهاد» است. جهاد هم فقط به معناى حضور در ميدان جنگ نيست؛ زيرا هر گونه تلاش در مقابله با دشمن، مى‌تواند جهاد تلقّى شود. البته بعضى ممكن است كارى انجام دهند و زحمت هم بكشند و از آن، تعبير به جهاد كنند. اما اين تعبير، درست نيست. چون يك شرط جهاد، اين است كه در مقابله با دشمن باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : عبرتهای عاشورا(بیانات امام خامنه ای), فرهنگ رزمندگى و جهاد, نداى مقابله با رژيم منحوس پهلوى از حلقوم امام, جهاد فكرى, جگر گوشه‌ى پيغمبر را با آن وضع فجيع به خاك و خون كشيدند, ,
توسط : ولایتمداران |

چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟ به این سوال به سه شیوه می توان پاسخ داد:

1- یکی اینکه بگوئیم قیام امام حسین علیه السلام یک قیام عادی و معمولی بود و العیاذ بالله برای هدف شخصی و منفعت شخصی بود. این تفسیری است که نه یک نفر مسلمان به آن راضی می‏شود و نه واقعیات و مسلمات تاریخ آن را تصدیق می‏کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : چرا امام حسین علیه السلام قیام کرد؟, امام حسین علیه السلام وظیفه خودش را این می‏دانست که‏ باید قیام, ,
توسط : ولایتمداران |
 

 پس شايسته باشد كه آن اشخاصي را كه در حمله اولي شهيد شدند و من بر اسم شريفشان مطلع شدم ذكر كنم و ايشان به ترتيبي كه در مناقب ابن شهر آشوب است اين بزرگوارانند:نعيم‌ بن ‌عجلان و او برادر نعمان بن عجلان است كه از اصحاب اميرالمومنين عليه السلام و عامل آن حضرت بر بحرين و عمان بوده و گويند اين دو تن با نضر كه برادر سيم است از شجعان و از شعراء بوده‌اند و در صفين ملازمت آن حضرت داشته‌اند.

 

مقتل شهدایی که در حمله اول به شهادت رسیدند



ادامه مطلب

برچسب ها : شهدای کربلا, مقتل شهدایی که در حمله اول به شهادت رسیدند, مقتل جمعی دیگر از یاران امام حسین (ع), ,
توسط : ولایتمداران |

چون روز پنجشنبه نهم محرم الحرام رسيد شمر ملعون با نامه ابن زياد لعين در امر قتل امام عليه السلام به كربلا وارد شد و آن نامه را به ابن سعد نمود، چون آن پليد از مضمون نامه آگه گرديد خطاب كرد به شمر و گفت مالك وَيْلَكَ خداوند ترا از آبادانيها دور افكند و زشت كند چيزي را كه تو آورده‌اي، سوگند با خداي چنان گمان مي‌كنم كه تو بازداشتي ابن زياد را از آنچه من بدو نوشتم و فاسد كردي امري را كه اصلاح آن را اميد مي‌داشتم والله حسين آنكس نيست كه تسليم شود و دست بيعت به يزيد دهد


 



ادامه مطلب

برچسب ها : وقايع روز تاسوعا و ورود شمر ملعون, نهم محرم الحرام, شمر:فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس, ,
توسط : ولایتمداران |

چون شب عاشورا به پايان رسيد و سپيدة روز دهم محرم دميد حضرت سيدالشهداء عليه السلام نماز بگذاشت پس از آن به تعبيه صفوف لشكر خود پرداخت و به روايتي فرمود كه تمام شماها در اين روز كشته خواهيد شد و جز علي بن الحسين (ع) كس زنده نخواهد ماند و مجموع لشكر آن حضرت سي و دو نفر سوار و چهل تن پياده بودند و به روايت ديگر هشتاد و دو پياده، و به رواتي كه از جناب امام محمد باقر عليه السلام وارد شده چهل و پنج نفر سوار و صد تن پياده بودند و سبط ابن الجوزي در تذكره نيز همين عدد را اختيار كرده و مجموع لشكر پسر سعد شش هزار تن و موافق بعضي مقاتل بيست هزار و بيست و دو هزار و به روايتي سي هزار نفر وارد شده است


 



ادامه مطلب

برچسب ها : وقايع صبح عاشورا و خطبه حضرت, اگر با من انصاف دهيد سعادت خواهيد يافت, ,
توسط : ولایتمداران |

پس همين كه شب عاشورا نزديك شد حضرت امام حسين عليه السلام اصحاب خود را جمع كرد، حضرت امام زين العابدين عليه السلام فرموده كه من در آن وقت مريض بودم با آن حال نزديك شدم و گوش فرا داشتم تا پدرم چه مي‌فرمايد، شنيدم كه با اصحاب خود گفت:


 



ادامه مطلب

برچسب ها : ذکر وقایع لیله عاشورا, همانا من اصحابي با وفاتر و بهتر از اصحاب خود نمي‌دانم, سوگند با خداي كه ما دست از ياري تو برنمي‌داريم,
توسط : ولایتمداران |

اسامی شهدای کربلا از یاران حسین علیه السلام طبق روایاتی که نگارنده از لابلای کتب تاریخ به دست آورده‏ام از بنی هاشم و غیر بنی هاشم بدین شرح ذکر شده است:



ادامه مطلب

برچسب ها : اسامی شهدای کربلا, ,
توسط : ولایتمداران |

 

تاكنون در خصوص علل و عوامل قيام عاشورا نظرات متعددي ابراز شده است.

منبع:روزنامه - کیهانتاريخ شمسی نشر 23/10/1386

 

 

 

 

 

 

 

بهترين نظر در اين خصوص، نظر باني قيام عاشورا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.در مقاله زير نويسنده كوشيده است علل و عوامل قيام عاشورا را از زبان حضرت سيدالشهداء بيان نمايد.

ضمن گراميداشت نام و ياد شهداي كربلا و فرستادن درود فراوان بر روح سترگ حضرت امام حسين(ع) مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم:


 

نويسنده:حامد علي اكبرزاده



ادامه مطلب

برچسب ها : علل قيام عاشورا از زبان امام حسين(ع), شكل گيري نهضت, دوره معاويه, فساد علني دستگاه حكومت يزيد, خليفه فاسق, شايسته رهبري, ايستادگي در برابر ظالم, ذلت و فرمانبرداري, اصلاح امور, احياي سنت, احياي احكام الهي, گرايش به حق, ,
توسط : ولایتمداران |
بسم رب الحسین  
مشهور است که ولادت آن حضرت در مدینه در سوم ماه شعبان سال سوم هجری بوده است . گرچه در باب روز ولادت ایشان اختلاف نظر بسیار است.
 
    شیخ طوسی ( رحمة الله) و دیگران به سند معتبر از امام رضا علیه السلام نقل کرده اند که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد، حضرت رسول صلی الله علیه و آله ، اسما بنت امیس را فرمود: بیاور فرزند مرا اسما! اسما گفت: آن حضرت را در جامه ی سفیدی پیچیده به خدمت حضرت رسالت صلی الله علیه و آله بردم. حضرت او را گرفت و در دامن نهاد و در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفت. پس جبرئیل نازل شد و گفت: حق تعالی تو را سلام می رساندو می فرماید که چون علی علیه السلام نسبت به تو به منزله ی هارون است نسبت به موسی، پس اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی ست او را حسین نام کن.


ادامه مطلب

برچسب ها : خلاصه ای از زندگی نامه امام حسین علیه السلام, شخصیت اخلاقی, از مدینه به جانب مکه معظمه, نامه های کوفیان, ماجرای مسلم بن عقیل, از مکه معظمه به سمت کربلا, تاسوعا, عاشورا, ,
توسط : ولایتمداران |

راوی در سنه چهل و نهم هجرت ،‌هنگام شهادت امام حسن مجتبی ،‌دیگر رویای صادقه پیامبر صدق به تمامی تعبیر یافته بود و منبر رسول خدا ، یعنی كرسی خلافت انسان كامل ، اریكه ای بود كه بوزینگان بر آن بالا و پایین می رفتند . روز بعثت به شام هزار ماهه سلطنت بنی امیه پایان می گرفت و غشوه تاریك شب ، پهنه ای بود تا نور اختران امامت را ظاهر كند ، و این است رسم جهان : روز به شب می رسد و شب به روز. آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند ! بخوان قل اعوذ برب الفلق ، كه این سرخی ازخون فرزند رسول خدا ، حسین بن علی رنگ گرفته است و امام حسن مجتبی نیز با زهری به شهادت رسید كه از انبان دغل بازی معاویة بن ابوسفیان بیرون آمده بود ، اگر چه به دست « جعده » دختر « اشعث بی قیس » آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند وآه از دهر آنگاه كه بر مراد سِفلگان می چرخد !



ادامه مطلب

برچسب ها : هجرت حسین علیه السلام؛چرا و چگونه!, خلافت انسان كامل, پس از پنجاه سال, « مغیرة بن شعبه »‌, «سعید بن عاص » , «‌ولید » , « عمروبن سعید », خویها و خصلتهای مسلمانی, سیرتهای عصر جاهلی, ,
توسط : ولایتمداران |

مصاحبه‌ با دكتر كريم‌ مجتهدي‌، استاد فلسفه‌ دانشگاه‌ تهران‌

مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌ و از چه‌ زماني‌ در ادبيات‌ سياسي‌ ايران‌ رواج‌ يافته‌ است‌.
كلاً اصطلاح‌ انقلاب‌، چه‌ به‌ لحاظ‌ منطوِق و چه‌ به‌ لحاظ‌ مفهوم‌ و خاصّه‌ به‌ لحاظ‌ مصاديق‌ انضمامي‌ واقعي‌ كه‌ در تاريخ‌ داشته‌، قابل‌ تامل‌ و بررسي‌ است‌. در زبان‌ فارسي‌ و عربي‌ آن‌ از ريشه‌ «قَلَبَ» به‌ معناي‌ تغيير و تحول‌ است‌ و در زبانهاي‌ اروپائي‌ از ريشه‌ لاتيني‌ Revolutio گرفته‌ شده‌ كه‌ دائره‌ شمول‌ بسيار وسيعي‌ دارد كه‌ از كاربرد سياسي‌ و اجتماعي‌ آن‌ به‌ مراتب‌ تجاوز مي‌كند. اصطلاح‌ در علوم‌ مختلف‌ اعم‌ از هيات‌ و جغرافيا و غيره‌ به‌ كار برده‌ مي‌شود و حتي‌ در مورد تغيير و تحول‌ فصول‌ و شرايط‌ جوّي‌ و يا در مورد طوفان‌ها و طغيان‌هاي‌ طبيعي‌ به‌ كار مي‌رود.


ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌, حق‌طلبي‌ و عدالت‌‌خواهي‌, مراسم امضاي فرمان مشروطيت, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 27 28 29 30 31 ... 34 صفحه بعد