منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 198
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 198
بازدید ماه : 1352
بازدید کل : 101233
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
جامعه شناسی سرد دوم خرداد

 

یکی از جامعه شناسان خلاق ایرانی دو اصطلاح جامعه شناسی داغ و جامعه شناسی سرد را برای تحلیل وقایع وضع کرده است. جامعه شناسی داغ در اوج بروز وقایع شروع به تحلیل می کند تا جایی که خودش نیز به عنوان یک متغیر تاثیر گذار بر زمینه مورد مطالعه اش اثر می گذارد ولی جامعه شناسی سرد در حوادث الواقعه استراتژی سکوت و انتظار را می گزیند و صبر می کند تا جریانات سیاسی و اجتماعی در تمامیت خود ظاهر شوند و به سردی گرایند آنگاه است که با خونسردی و موشکافی تمام به گوشه ها سرک می کشد و به دور از هیجان و عجله دست به واکاوی میزند.



ادامه مطلب

برچسب ها : جامعه شناسی سرد دوم خرداد, ,
توسط : ولایتمداران |
«تقلب» و «مكتب ايراني» دولبه يك قيچي اند
 
 
1- دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران در شرايطي به وقوع پيوست كه انقلاب اسلامي سي سالگي خود را جشن مي گرفت و در نگاهي به گذشته خود، ظهور و سقوط جرياناتي را مي ديد كه نتوانستند به آرمان هاي انقلابي خويش وفادار بمانند؛ عده اي تناقض انديشه هايشان را با حكومت اسلامي دريافتند و ترجيح دادند با خروج از حاكميت در نقش اپوزيسيون به انتقاد دائمي از همه چيز و همه كس بپردازند. اما برخي با پذيرش ساختارهاي حكومتي، وارد عرصه خدمت رساني در مناصب اجرايي كشور شدند و آغاز كار خويش را در فضاي گفتماني «امام و انقلاب» رقم زدند.


ادامه مطلب

برچسب ها : «تقلب» و «مكتب ايراني» دولبه يك قيچي اند, دهه چهارم, عصر پوست اندازي انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |
وقاحت شورندگان بر جمهوریت

 

تحرکات جریان فتنه در طی دوساله اخیر که خود را از لایه درونی به نمود بیرونی تغییر فاز داده است اینک به سطحی از بروز یافتگی رسیده که تاکید دارد با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها حتی از درون جامعه اصول‌گرایی برای پیش‌برد راهبرد خود بهره‌گیری نماید. در این میان چندی پیش محمد خاتمی یکی از رئوس و مسببین اصلی فتنه ۸۸ در سخنانی که صاحبنظران از آن به عنوان پالس‌های وی برای فعالیت انتخاباتی مجلس نهم شورای اسلامی یاد می‌کنند با وقاحت تمام خواستار گذشت هر دو طرف! نسبت به از دست رفته‌ها شده و البته با گذاردن منت بر سر نظام، همزمان با تهدید حاکمیت اعلام داشته که اگر نظام، اصلاح طلبان – همان جریان فتنه – را تحمل نکند که در حاکمیت قرار گیرند باید منتظر طغیان، سرکشی و عصیان آنان باشد .البته منظور او این است که در اینصورت هم حتما مقصر اصلی نظام جمهوری اسلامی است!



ادامه مطلب

برچسب ها : وقاحت شورندگان بر جمهوریت, تحرکات جریان فتنه, ,
توسط : ولایتمداران |
صادق طباطبایی تاریخ را تحریف کرده است

 

پس از صحبت های هفته گذشته رهبر فرزانه انقلاب در دیدار رئیس و محققین مرکز اسنادانقلاب اسلامی، بحث تاریخ انقلاب و تاریخنگاری انقلاب مجدداً در کانون توجه قرار گرفته است و افراد مختلفی از ابعاد مختلف به آن عطف نظر نموده اند. در همین راستا روزنامه جام جم در شماره روز چهارم اردیبهشت 90 خود مصاحبه ای تفصیلی داشته است با حجت الاسلام والمسلمین استاد سید حمید روحانی (تاریخ نگار انقلابی و رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي ايران).


ادامه مطلب

برچسب ها : صادق طباطبایی تاریخ را تحریف کرده است, ,
توسط : ولایتمداران |
تفاوت شخصيتي موسوي براي نسل امروز بسيار عبرت‌آموز است

 

 

حجت‌الاسلام سيد عباس نبوي رئيس مؤسسه تمدن و توسعه اسلامي در گفت‌وگوي تفصيلي با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، به پيام تسليت آقاي هاشمي به ميرحسين موسوي اشاره كرد و اظهارداشت: هاشمي سياستمداري بسيار نكته‌سنج و داراي خصوصيات مخصوص به خود بوده و توانايي بالايي براي به كار بردن تعابير چند تفسيري دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تفاوت شخصيتي موسوي براي نسل امروز بسيار عبرت‌آموز است, پيام تسليت آقاي هاشمي به ميرحسين موسوي, ,
توسط : ولایتمداران |
چرا جریان انحرافی از مردم می‏ترسد؟

 

1- نظام حقوق و تکالیف متقابل حاکمان و مردم در منشور سیاست علوی یکی از وظایف اصلی مردم در قبال حاکمان جامعه را «النصیحة لأئمّة المسلمین» می‏داند. یعنی مردم نباید مسؤولان را به حال خود رها کنند تا خدای ناکرده در اثر انحرافات فکری و اجرایی، خود و جامعه را به تباهی بکشانند.

بر این اساس بر مردم عقلاً و شرعاً «واجب» است که خیرخواه و دلسوز حاکمان باشند و در بزنگاه‏های حساس، با اتخاذ تدابیر مناسب پیام‏های هشدارگونه‏ی خود را به گوش مسؤولان رسانده و کژی‏ها را راست کرده و حاکمان را در صراط مستقیم خدمت و عدالت حفظ کنند. این همان امر به معروف و نهی از منکری است که به فرموده‏ی رسول خدا(ص) اگر ترک شود، خوبان امّت هم در آتش قهر الهی و غلبه‏ی منکرات خواهند سوخت.



ادامه مطلب

برچسب ها : چرا جریان انحرافی از مردم می‏ترسد؟, مردم نباید مسؤولان را به حال خود رها کنند, ,
توسط : ولایتمداران |
فتنه را از یاد نبریم!

 

در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره) طبق روال همه ساله همه اقشار و افراد و جریان‎ها به گرامیداشت یاد آن یگانه تاریخ بشریت پس از معصومین می‌پردازند، وسعت وجودی امام موجب می‌شود همه افراد و جریان‌هایی که می‌خواهند درون حلقه سیاسی کشور بروز و ظهور داشته‌ باشند، از این فرصت استفاده کرده و خود را مطرح می‌کنند، مناعت طبع و عشق و ارادت ملت ایران هم به امام راحل عظیم‌الشأن موجب می‌شود که هر گروه و جریانی را که به امام احترام بگذارد، محترم شمرند ولی در چارچوب آرا، اندیشه‌ها و نظرات ناب امام راحل.



ادامه مطلب

برچسب ها : فتنه را از یاد نبریم!, سالگرد ارتحال ملکوتی امام(ره), چارچوب آرا, اندیشه‌ها و نظرات ناب امام راحل, ,
توسط : ولایتمداران |
خاطرات خواندنی آیت الله مصباح از دکتر شریعتی

 

شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی را عموم صاحب نظران، دو شخصیتی می شناسند که از پیش از انقلاب، در باره مرزهای عقیدتی حساسیت خاص و بصیرتی مثال زدنی داشته اند. از همین جهت بوده که در باره مصادیقی معین هم بین این دو بزرگوار اشتراک نظر و عمل یافت می شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات خواندنی آیت الله مصباح از دکتر شریعتی, ,
توسط : ولایتمداران |

پیش بینی امام خمینی راجع به سرنوشت انقلاب

 

نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که از لحاظ تئوریک بر مبنای اذن امام عصر (عجل الله فرجه الشریف) بنا شده و از لحاظ عملی نیز همه شاهد عنایات ایشان در دفع بلاها از این نظام و کسب موفقیت ها بوده اند. موارد دیگری نیز وجود دارد که یقین انسان را به این مسئله بیشتر می کند؛ من جمله خاطره ای که آقای علی محمد بشارتی برای آقای ری شهری نقل کرده اند و ایشان در کتاب خاطراتشان درج نموده اند. آقای بشارتی گفته اند:



ادامه مطلب

برچسب ها : پیش بینی امام خمینی راجع به سرنوشت انقلاب, ,
توسط : ولایتمداران |
ظلم به نظام و رهبري

 

چندي پيش آقاي سيد محمد خاتمي در جمعي گفته بود؛ "اگر ظلمي شده كه شده است همه بياييم عفو كنيم و به آينده نگاه كنيم. اگر به نظام و رهبري ظلم شده است به نفع آينده از آن چشم پوشي شود و ملت (بخوانيد فرقه سبز) هم از ظلمي كه بر او و برفرزندانش رفته است مي‌گذرد!! و همه رو به آينده بهتر خواهيم آورد."



ادامه مطلب

برچسب ها : ظلم به نظام و رهبري, سيد محمد خاتمي, چرا خون به دل ملت كرديد و به انقلاب از پشت خنجر زديد, ,
توسط : ولایتمداران |
طرح «ريچاردهاس» و استراتژي جديد دشمن

 

ارسلان ظاهری‌بیرگانی

...الْفِتْنَهًُْ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَ لا يَزالُونَ يُقاتِلُونَكُمْ حَتّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دينِكُمْ إِنِ اسْتَطاعُوا وَ مَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دينِهِ... (بقره: 217)

...و ايجاد فتنه، (و محيط نامساعد كه مردم را به كفر تشويق و از ايمان بازمى‌دارد) حتى از قتل بالاتر است و مشركان پيوسته با شما مى‌جنگند تا اگر بتوانند شما را از آيين‌تان برگردانند... .
 
طبق نظر صریح قرآن و با استناد به این آیه شریفه، دشمن همیشه در حال برنامه‌ریزی و فتنه و دشمنی است . تا آغاز قرن بيستم تحولات شگرفي در نظام بين‌الملل به‌وجود نيامد اما 2 جنگ جهاني هر كدام به‌گونه‌اي مناسبات جهاني را متحول کردند. ظهور كمونيسم و بروز جنگ سرد به‌تنهايي 4 دهه از تاريخ جهان را به‌دنبال قواعد خود كشاند تا اينكه سرانجام با فروپاشي بلوك شرق زمينه براي تشكيل نظام تك‌قطبي بين‌المللي با محوريت آمریکا و نظام لیبرال- دموکراسی غرب فراهم شد.(1)


ادامه مطلب

برچسب ها : طرح «ريچاردهاس» و استراتژي جديد دشمن, تئوری مهجوریت قرآن, تئوری مهندسی معکوس, استراتژی دشمن بعد از حماسه 9 دی, ائتلاف سفيد, مسلمانان پراگماتيست, ,
توسط : ولایتمداران |
حنای خاتمی دیگر رنگی ندارد!

 

محمد خاتمي يكي از رئوس و مسببين اصلي فتنه 88 در سخناني كه صاحبنظران از آن به عنوان پالسهاي وي براي فعاليت انتخاباتي مجلس نهم شوراي اسلامي ياد ميكنند با وقاحت تمام خواستار گذشت هر دو طرف! نسبت به از دست رفتهها شده و البته با گذاردن منت بر سر نظام، همزمان با تهديد حاكميت اعلام داشته كه اگر نظام، اصلاح طلبان - همان جريان فتنه - را تحمل نكند كه در حاكميت قرار گيرند بايد منتظر طغيان، سركشي و عصيان آنان باشد .البته منظور او اين است كه در اينصورت هم حتما مقصر اصلي نظام جمهوري اسلامي است!

 
در اين زمينه نكاتي قابل طرح است :


ادامه مطلب

برچسب ها : حنای خاتمی دیگر رنگی ندارد!, ,
توسط : ولایتمداران |
انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان جانشين امام، دشمنان نظام را مأيوس كرد

 

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان رهبر جمهوري اسلامي پس از ارتحال امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، دشمنان نظام را مأيوس كرد.

 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، آيت‌الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در نشستي كه ظهر امروز (چهارشنبه ) در محل دفتر رياست خبرگان رهبري برگزار شد با اشاره به سالگرد ارتحال امام خميني(ره) گفت: مجلس خبرگان رهبري سالروز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران را به همه ملت ايران تسليت مي‌گويد.



ادامه مطلب

برچسب ها : انتخاب آيت‌الله خامنه‌اي به عنوان جانشين امام, دشمنان نظام را مأيوس كرد, رئيس مجلس خبرگان رهبري, آيت‌الله مهدوي كني, سالروز رحلت امام خميني, ,
توسط : ولایتمداران |

25 سال پس از ماجرای مک فارلین4/ گفتگو با سفیر وقت ایران در شوروی
در بلندمدت از ماجرای مک فارلین استفاده کردیم/ روسها جوسازی شدیدی می کردند
 

 

  ناصرنوبری از دیپلمات های قدیمی وزارت خارجه و سفیر ایران در کشور شوروی در نیمه دوم دفاع مقدس است. او نیز روایت جالبی از برخورد شوروی با افشای ماجرای مک فارلین دارد. گرچه نوبری نیز به مانند بقیه شخصیت های درگیر در این قضیه تمایلی به پاسخگویی درباره عمق ماجرای ایران گیت ندارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : 25 سال پس از ماجرای مک فارلین4, گفتگو با سفیر وقت ایران در شوروی, ماجراي مك فارلين, ,
توسط : ولایتمداران |

25 سال پس از ايران گيت 3/ گفتگو با قديري ابيانه
سفر مك فارلين بدون هماهنگي نبود/ امام گفت حالا ببينيم چه مي شود

شايد با مرور تيتر و نام قديري ابيانه براي عده اي سؤال مطرح شود كه «اين ماجرا به قديري چه ارتباطي دارد؟» اما راز ارتباط قديري با اين پرونده حاصل سالها همراهي با هاشمي رفسنجاني است؛ تا آنجا كه وي به سفارش رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مسئول نگارش كتاب مك فارلين مي شود. وي كه اتفاقاً رابطه مستمري با رسانه‌ها دارد اين بار با محافظه‌كاري به سؤالات مرتبط با مك فارلين پاسخ مي داد. البته وي معتقد است كه «من اجازه افشاي اطلاعات سري را ندارم و اين امر محافظه‌كاري نيست.»



ادامه مطلب

برچسب ها : 25 سال پس از ايران گيت3, سفر مك فارلين بدون هماهنگي نبود, همراهي با هاشمي رفسنجاني, مشاور آقاي هاشمي, ,
توسط : ولایتمداران |

25 سال پس از ايران گيت2
هدف اصلي سفر مكفارلين به تهران/ چه كسي رابط آيت الله منتظري و عنصر سيا بود؟

قسمت اول:واقعيت ماجراي معامله گروگان-اسلحه / چه كسي با مك فارلين مذاكره كرد؟

فشاي سفر مك فارلين توسط باند مهدي هاشمي
مهدي هاشمي فرزند آقاي سيدالحق شاهرودي در سال 1323 ه .ش در شهر اصفهان و در خانواده‌اي روحاني به دنيا آمد. پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي در مدرسه جلالي بنا به اصرار پدرش راهي حوزه علميه «جده بزرگ» (اصفهان) شد و از محضر شيخ مهدي مازندراني و شيخ محمدعلي قمي كسب علم نمود. پس از شش سال تحصيل در حوزه علميه اصفهان رهسپار قم شد و تحصيلات حوزوي خود را در مدرسه حجتيه قم پي گرفت. ورود او به قم مقارن با آغاز نهضت روحانيت و اوجگيري آن در سال 1342 است. مهدي هاشمي در سال 1346 به اتهام تكثير و پخش اعلاميه توسط ساواك دستگير و پس از سپردن تعهد از زندان آزاد گرديد و به خدمت سربازي در منطقه جهرم اعزام شد. در دوره سربازي، ساواك وي را از طريق ضد اطلاعات ارتش به همكاري دعوت كرد و او سمت نويسندگي دادرسي كل ژاندارمري را درمركز به عهده گرفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : 25 سال پس از ايران گيت2, هدف اصلي سفر مكفارلين به تهران, چه كسي رابط آيت الله منتظري و عنصر سيا بود؟, ,
توسط : ولایتمداران |

25سال پس از ايران گيت1

واقعيت ماجراي معامله گروگان-اسلحه / چه كسي با مك فارلين مذاكره كرد؟

فاطمه نظري

 

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) روند جديدي در تاريخ معاصر ايران آغاز شد. پيروزي اين انقلاب مباني و موازين حاكم بر سياست و روابط خارجي ايران را در سطح منطقه‌اي و بين‌المللي دگرگون ساخت. نفي سلطه كه با شعار «نه شرقي و نه غربي» مردم در راهپيمايي‌ها مطرح مي‌شد در روابط خارجي نظام نوپا تبديل به يك سياست اصلي شد و در نتيجه برخي از همپيمانان ديرينه و قديمي دولت پهلوي در صف مخالفان و دشمنان نظام جمهوري اسلامي درآمدند و ملت‌هايي كه در سپهر سياست خارجي رژيم پيشين جايگاهي نداشتند، در سياست استراتژيك نظام نوپا واجد اهميت شدند. اما يكي از مهمترين چرخش‌هاي سياست خارجي ايران بي‌شك تغيير نوع روابط ايران و امريكا بود. امريكا پس از همراهي و دخالت در كودتاي 28 مرداد 1332 عليه دولت مصدق به قصد بازگرداندن شاه به قدرت به مهمترين حامي شاه مبدل شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : 25سال پس از ايران گيت1, تغيير نوع روابط ايران و امريكا, واقعيت ماجراي معامله گروگان-اسلحه, چه كسي با مك فارلين مذاكره كرد, ,
توسط : ولایتمداران |
سير نفوذ و انحراف در دولت‌هاي پس از انقلاب/ مکتب ایرانی و جمهوری ایرانی از یک آبشخورند!
 
 
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با روی کار آمدن دولت موقت، انقلابیون در محک آزمایش قرار گرفتند، آنها که تا دیروز خود منتقد وضع موجود بودند، باید خود کشور را اداره می کردند و مسئولیت های حکومتی را که تازه داشت شکل می گرفت، بر عهده می گرفتند. 
در سال‌های اول قبل از انقلاب به دلیل نبود شناخت کامل در مردم به سیاسیونی که در معرض انتخاب بودند و ورود عده ای با چهره نفاق به عرصه های حکومتی، جریان های مختلف انحرافی سیاسی، عقیدتی، اقتصادی و... در کشور ظهور کردند.


ادامه مطلب

برچسب ها : سير نفوذ و انحراف در دولت‌هاي پس از انقلاب, مکتب ایرانی و جمهوری ایرانی از یک آبشخورند!, سازمان مجاهدین, کارگزاران سازندگی, دوم خرداد, جريان نفوذي منحرف, چهره نفاق, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی سیر انتخابات دوم خرداد
ناطق، هاشمی را عامل شکست خود می دانست
 

 

ماهها پيش ازانتخابات رياست جمهوري دوم خرداد 76،‌ جامعه روحانیت تشکیل جلسه داد و 14 نفر حاضر در جلسه به اتفاق آرا، ناطق نوری را به‌عنوان کاندیدای خود انتخاب کردند. چند روز بعد جامعه مدرسین حوزه علميه قم نيز حمایت خود از کاندیداتوری ناطق نوری را رسماً اعلام کردند.
اما موضع هاشمی رفسنجانی در این میان چه بود؟ حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی در پاسخ یکی از خبرنگاران در این خصوص گفت: «ایشان(هاشمی) در جلسه دو هفته قبل روحانیت مبارز اعلام کرده بودند که رأی اکثریت اعضای جامعه متمایل به آقای ناطق نوری است و در آن جلسه هدایت جلسه توسط آقای هاشمی بود اما به احترام جامعه مدرسین قرار شد که با آنان هم هماهنگی به عمل آید که در نهایت این عمل هم صورت گرفت.» وی در ادامه گفت: «در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز که با حضور ایشان تشکیل شده بود، آقای هاشمی از آقای ناطق نوری حمایت کردند و این گونه نیست که آقای هاشمی یک عضو بی نظر باشند.»



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی سیر انتخابات دوم خرداد, دوم خرداد 76, هاشمی رفسنجانی, ناطق نوری, سرگردانی جناح چپ, گرم شدن فضای انتخاباتی, تأسیس جامعه مدنی, تأمین مشارکت عمومی, علت شکست ناطق نوری, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی رابطه هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد
هاشمی رفسنجانی: دوم خرداد روند تکاملی دولت سازندگی است
  

سیدمحمد خاتمی و تیم همراهش که بعدها به نام جریان دوم خرداد معروف شدند، در سال 76 با تکیه بر گفتمان مقابله با دولت سازندگی، در انتخابات هفتم ریاست جمهری به پیرزوی رسیدند. با این حال، نقش رئیس دولت سازندگی و پشتبانی‌های او در پیروزی محمد خاتمی در دوم خرداد واضح و مبرهن بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی رابطه هاشمی رفسنجانی و دوم خرداد, هاشمی رفسنجانی, سیدمحمد خاتمی, جریان دوم خرداد, دولت سازندگی, ,
توسط : ولایتمداران |
روزی که حتی اصلاح طلبان هم گرامیش نداشتند؛
زمانی برای فراموشی «دوم خرداد»

 

دوم خرداد 14 سال پیش بود که سیدمحمد خاتمی در انتخابات هفتم ریاست جمهوری، رقبای خود را با اختلاف جا گذاشت و به ریاست جمهوری رسید. خاتمی و حامیانش که به اعتراف خود، انتظار کسب آرای آنچنانی را نداشتند، دلزدگی مردم از سیاست‌های دولت سازندگی را به حساب اقبال آنها به رویکرد جدید اصلاح‌طلبان گذاشتند و این آغازی بود بر تبلیغات گسترده رسانه‌های زنجیره‌ای این جریان سیاسی تا دوم خرداد را سرآغاز تحولی عمیق بنامند.



ادامه مطلب

برچسب ها : زمانی برای فراموشی «دوم خرداد», سیدمحمد خاتمی, انتخابات, اصلاح طلبان, ,
توسط : ولایتمداران |

مروی تطبیقی بر بیانیه های علنی و اسناد محرمانه ی سید کاظم شریعتمداری/1

سعی کردم خمینی را راضی به ترک مبارزه کنم ولی نتوانستم!
 

 

 

انسان ها همواره در معرض خطای در قضاوت هستند. گاهی این خطاها از ضعف های تحقیقی و تدقیقی شخص قضاوت کننده یا حب و بغض های او ناشی می شود، گاهی از فریب کاری و دغل بازی و نفاق کسی که درباره ی او قضاوت می کنند و گاهی هم از کمبود اسناد و مدارک.
این مطلب در قضاوت های تاریخی هم صادق است و موجب شده که بعضی از مردم ما و حتی برخی از خواص (که بعضا جزو مبارزین پیش از انقلاب و مسئولین صدیق پس از انقلاب و یا تاریخنگاران مذهبی هم بوده اند) درباره برخی افراد قضاوت های بسیار اشتباهی بکنند.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : مروی تطبیقی بر بیانیه های علنی و اسناد محرمانه ی سید کاظم شریعتمداری/1, ,
توسط : ولایتمداران |
گفتگو با اسدالله بادامچیان در مورد ماجراي 99 نفر
صباغيان گفت همين آقاي موسوي!/ امام جلوی تندروی ها را گرفت
 

 

يكي از نقاط عطف تاريخ كه پيرامون آن حرف و حديث بسيار است، موضوع عدم رأي اعتماد به ميرحسين موسوي توسط 99 نفر از نمايندگان مجلس دوم برغم حمايت امام از وي است. بادامچيان درباره رابطه ميرحسين موسوي حرفهاي گفتني بسيار دارد، چه‌انكه در خاطرات هاشمي رفسنجاني نيز اين دو راس دو جريان داخل حزب معرفي مي‌شوند؛ هرچند ديگر مطالب درباره تعاملات سياسي اين دو نيز خارج از اين موضوع نيست، همچون ماجرايي كه بادامچيان به آن اشاره مي‌كند كه «ميرحسين موسوي افكار خود را در روزنامه جمهوري اسلامي چاپ مي‌كرد و مطالبي كه از حزب و بزرگان آن مي‌گفت و خيلي از آنها را آن‌طور كه بايد و شايد منعكس نمي‌كرد، آن روزنامه، ارگان حزب بود و حزب هم 5 نفر، یعنی شهید دکتر آیت، شهید صادق اسلامی، مرحوم آقای زواره‌ای، دکتر سید محمود کاشانی و یک نفر دیگر را به‌عنوان هیأت امنا تعیین کرده بود. قرار بود مهندس موسوی، نشريه را با هیأت امنا هماهنگ کند، ولی او اصلاً آنها را راه نداد! » و ارگان حزب، يكي از نقاط تلاقي مخالفان اصلي ميرحسين موسوي با وي بود؛ اما در اين مصاحبه با توجه به محدوديت‌ها تنها بر بازكاوي ماجراي 99 نفر متمركز گشته‌ايم.



ادامه مطلب

برچسب ها : گفتگو با اسدالله بادامچیان در مورد ماجراي 99 نفر, صباغيان گفت همين آقاي موسوي!/ امام جلوی تندروی ها را گرفت, محسن رضايي نزد امام رفت و گفت: «اگر موسوي نخست وزير نشود, انگشت رزمندگان از روي ماشه‌ها شل مي‌شود!», ,
توسط : ولایتمداران |
ماجرای 99 نفر، تعاملات موسوی و مجلس دوم در گفت‌وگو با سید عباس میرحیدری؛
به موسوی رأی ندادیم برخی اطرافیانش را وابسته می‌دانستیم، به خودش هم شک داشتیم/ قبول قطعنامه به دلیل سیاست‌های اقتصادی غلط بود
 

 

سيد عباس ميرحيدري، يكي از نمايندگان فعال در دوره دوم مجلس شوراي اسلامي بود كه در بسياري از كشمكش‌هاي مجلس دوم نقش ايفا مي‌نمود و بارها نام وي در صورت مذاكرات مشروح مجلس شوراي اسلامي تكرار شده است. اما او نيز پس از قرار گرفتن در ليست 99 نفر، از ورود به مجلس سوم بازماند. وي سوابق اجرايي متعدد در كارنامه خود پيش و پس از نمايندگي مجلس شوراي اسلامي دارد كه سبب گرديده اطلاعات ذي‌قيمتي از تاريخ انقلاب داشته باشد، اما مصاحبه با وي چندان نيز آسان فراهم نگرديد.



ادامه مطلب

برچسب ها : ماجرای 99 نفر, تعاملات موسوی و مجلس دوم در گفت‌وگو با سید عباس میرحیدری, به موسوی رأی ندادیم برخی اطرافیانش را وابسته می‌دانستیم, به خودش هم شک داشتیم/ قبول قطعنامه به دلیل سیاست‌های اقتصادی غلط بود, ,
توسط : ولایتمداران |
10 نمونه که ولایت فقیه مانع دیکتاتوری در ایران شد
 

 

ولایت فقیه، حکومت دینی و جمهوری اسلامی از سوی منتقدان و مخالفان محکوم و متهم به دیکتاتوری و نادیده گرفتن رای مردم بوده است. این شبهات از اولین روزهایی که زمزمه حکومت اسلامی در انقلاب پاگرفت، آغاز شده است و هم اکنون نیز در گوشه و کنار شنیده می شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : 10 نمونه که ولایت فقیه مانع دیکتاتوری در ایران شد, ولایت فقیه, حکومت دینی و جمهوری اسلامی , ,
توسط : ولایتمداران |
سه ساعت گفت‌وگوی جذاب و خواندنی رجانیوز با نویسنده کتاب عصر امام خمینی:
افزايش شديد مهدويت‌گرايي با حوادث مصر، تونس و منطقه/ امام فرمود این انقلاب به دست امام زمان می رسد
 
 حجت‌الاسلام میراحمد رضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز و رئیس مرکز حوزه‌های علمیه خوزستان میهمان رجانیوز بود تا در یک گفت‌وگوی سه ساعته به سؤالات مهم کاربران در مورد ویژگی‌های عصر ظهور و ارتباط آن‌ها با تحولات امروز ایران و جهان پاسخ دهد. 
 
مشروح این گفت‌وگوی خواندنی که پر از نکته، ناگفته و تحلیل‌های کمتر گفته شده است، در ادامه می‌آید: 


ادامه مطلب

برچسب ها : اسه ساعت گفت‌وگوی جذاب و خواندنی رجانیوز با نویسنده کتاب عصر امام خمینی:فزايش شديد مهدويت‌گرايي با حوادث مصر, تونس و منطقه, امام فرمود این انقلاب به دست امام زمان می رسد, ,
توسط : ولایتمداران |

راهپیمایی بدون مجوز، انحراف و حرام است و باید با شدت با آن برخورد کرد

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همیشه نسبت به اقدامات غیرقانونی و آشوب طلبانه از سوی گروه‌های سیاسی واکنش تندی نشان می‌دادند و از مردم می‌خواستند تا با این افراد برخورد کنند.

در همین راستا، "دکتر مهدی کوچک‌زاده" نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دست به انتشار گزیده‌هایی از سخنان امام خمینی(ره) زده و در وبلاگ شخصی خود منتشر کرده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : راهپیمایی بدون مجوز, انحراف و حرام است و باید با شدت با آن برخورد کرد, بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران همیشه نسبت به اقدامات غیرقانونی و آشوب طلبانه از سوی گروه‌های سیاسی واکنش تندی نشان می‌دادند و از مردم می‌خواستند تا با این افراد برخورد کنند, ,
توسط : ولایتمداران |
"كشميري شهيد" پس از 29سال كجاست؟!

 

سوال اساسي اينجاست كه چرا بعد از 29سال پس از اين واقعه‌ي مهم هنوز كشميري(كسي كه تا مقام دبير شوراي امنيت‌ملي نفوذ مي‌كند)به عنوان فردي كه رييس‌جمهور و نخست‌وزير يك كشور را به شهادت رسانده، مورد تعقيب و دستگيري توسط نيروهاي امنيتي جمهوري‌اسلامي قرار گرفته نشده و حتي يك پيگرد معمولي بين‌المللي نيز در اين زمينه صورت نگرفته است.

به گزارش ثامن، در شماره قبل به برخی پشت پرده های جریان موسوم به مهدی هاشمی پرداخته شد. در ادامه...


8شهريور، انفجار دفتر نخست‌وزيري
کشمیری شهید، بهزاد نبوی، خسرو تهرانی،شهید ربانی املشی، شهید سید اسدالله لاجوردی



ادامه مطلب

برچسب ها : "كشميري شهيد" پس از 29سال كجاست؟!, ,
توسط : ولایتمداران |
خاطرات رهبر انقلاب از روزهای اوج انقلاب؛
ناگفته‌اي در مورد نحوه اطلاع از نظر امام در مورد ملاقات با بختيار/ همان کنار خیابان سجده‌ي شکر کردم

 

روزهای اوج انقلاب در بهمن 57 و قله آن در دهه ی فجر، برای تمامی افرادی ه آنروزها را درک کرده اند سرشار از خاطرات و یادهای شورانگیز است. البته کسی که خود در بطن و عمق حوادث و جریانات حضور داشته به صورت طبیعی خاطرات بیشتری خواهد داشت. حال، اگر این شخص کسی مانند رهر فرزانه ی انقلابف حضرت آیت الله خامنه ای باشد، تبعاً آن خاطرات جذلب تر و خواندنی تر خواهد بود. در آستانهی سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ما نیز به مطالب نقل شده از حضرت آقا رجوع کرده ایم و از میان خیل خاطرات ایشان، چند خاطره را که حال و هوا آن روزها را از دریچه ی دیده بصیر ایشان نشان می دهد، تقدیم می کنیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات رهبر انقلاب از روزهای اوج انقلاب, ناگفته‌اي در مورد نحوه اطلاع از نظر امام در مورد ملاقات با بختيار/ همان کنار خیابان سجده‌ي شکر کردم, ,
توسط : ولایتمداران |

"مرتضي نبوي" چگونه مامور ساواك را فريب داد

'حدود يك ماه مامور ساواك را سركار گذاشته و براي او داستان تخيلي ساخته بودم تا دوستانمان بتوانند به راحتي فرار كنند و دستگير نشوند؛ مامور را هر روز به خيابان استخر مي بردم تا بر اساس اين داستان تخيلي، فردي را كه با او قرار دارم ، نشانش بدهم ...'

'سيد مرتضي نبوي' مديرمسوول روزنامه رسالت، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين است. او وزير پست، تلگراف و تلفن در دوره مهدوي كني، دولت باهنر و دولت اول موسوي بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : "مرتضي نبوي" چگونه مامور ساواك را فريب داد, 'سيد مرتضي نبوي' مديرمسوول روزنامه رسالت، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين است, او وزير پست، تلگراف و تلفن در دوره مهدوي كني، دولت باهنر و دولت اول موسوي بود, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 21 22 23 24 25 ... 29 صفحه بعد