منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 1209
بازدید کل : 101090
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

مهدی باکری در سال 1333 شمسی در میاندوآب به دنیا آمد. با ورود به دانشگاه مرحله‌ی جدیدی از زندگی علمی و سیاسی او آغاز شد. در همان سال‌ها به طور جدی پا در عرصه‌ی مبارزات سیاسی و انقلابی گذاشت. مطالعه‌ی کتاب ولایت فقیه امام خمینی نقش مهدی در شکل‌گیری شخصیت او بر جا گذاشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : زندگی نامه شهيد مهدی باکري, سازماندهی سپاه پاسداران, عملیات فتح‌المبین, عكس, ,
توسط : ولایتمداران |

 

تاكنون در خصوص علل و عوامل قيام عاشورا نظرات متعددي ابراز شده است.

منبع:روزنامه - کیهانتاريخ شمسی نشر 23/10/1386

 

 

 

 

 

 

 

بهترين نظر در اين خصوص، نظر باني قيام عاشورا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) است.در مقاله زير نويسنده كوشيده است علل و عوامل قيام عاشورا را از زبان حضرت سيدالشهداء بيان نمايد.

ضمن گراميداشت نام و ياد شهداي كربلا و فرستادن درود فراوان بر روح سترگ حضرت امام حسين(ع) مطلب را با هم از نظر مي گذرانيم:


 

نويسنده:حامد علي اكبرزاده



ادامه مطلب

برچسب ها : علل قيام عاشورا از زبان امام حسين(ع), شكل گيري نهضت, دوره معاويه, فساد علني دستگاه حكومت يزيد, خليفه فاسق, شايسته رهبري, ايستادگي در برابر ظالم, ذلت و فرمانبرداري, اصلاح امور, احياي سنت, احياي احكام الهي, گرايش به حق, ,
توسط : ولایتمداران |

مصاحبه‌ با دكتر كريم‌ مجتهدي‌، استاد فلسفه‌ دانشگاه‌ تهران‌

مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌ و از چه‌ زماني‌ در ادبيات‌ سياسي‌ ايران‌ رواج‌ يافته‌ است‌.
كلاً اصطلاح‌ انقلاب‌، چه‌ به‌ لحاظ‌ منطوِق و چه‌ به‌ لحاظ‌ مفهوم‌ و خاصّه‌ به‌ لحاظ‌ مصاديق‌ انضمامي‌ واقعي‌ كه‌ در تاريخ‌ داشته‌، قابل‌ تامل‌ و بررسي‌ است‌. در زبان‌ فارسي‌ و عربي‌ آن‌ از ريشه‌ «قَلَبَ» به‌ معناي‌ تغيير و تحول‌ است‌ و در زبانهاي‌ اروپائي‌ از ريشه‌ لاتيني‌ Revolutio گرفته‌ شده‌ كه‌ دائره‌ شمول‌ بسيار وسيعي‌ دارد كه‌ از كاربرد سياسي‌ و اجتماعي‌ آن‌ به‌ مراتب‌ تجاوز مي‌كند. اصطلاح‌ در علوم‌ مختلف‌ اعم‌ از هيات‌ و جغرافيا و غيره‌ به‌ كار برده‌ مي‌شود و حتي‌ در مورد تغيير و تحول‌ فصول‌ و شرايط‌ جوّي‌ و يا در مورد طوفان‌ها و طغيان‌هاي‌ طبيعي‌ به‌ كار مي‌رود.


ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌, حق‌طلبي‌ و عدالت‌‌خواهي‌, مراسم امضاي فرمان مشروطيت, ,
توسط : ولایتمداران |

 


جوان با نماز دلش روشن ميشود، اميد پيدا ميكند، شادابى روحى پيدا ميكند، بهجت پيدا ميكند. اين حالات بيشتر مال جوانهاست، بيشتر مال موسم جوانى است؛ ميتواند لذت ببرد. و اگر خدا به من و شما توفيق بدهد، نمازى بخوانيم كه با توجه باشد، خواهيم ديد كه انسان در هنگام توجه به نماز از نماز سير نميشود.

 



ادامه مطلب

برچسب ها : نماز و جوانی, كسى كه نماز را سبك بشمارد, ارزش نماز, کنترل کننده پیل مست درون, حدیث نماز, کلیدی ترین داروی تجویز شده از سوی خدا, لزوم توجه به نماز, ,
توسط : ولایتمداران |
بسم رب الحسین  
مشهور است که ولادت آن حضرت در مدینه در سوم ماه شعبان سال سوم هجری بوده است . گرچه در باب روز ولادت ایشان اختلاف نظر بسیار است.
 
    شیخ طوسی ( رحمة الله) و دیگران به سند معتبر از امام رضا علیه السلام نقل کرده اند که چون حضرت حسین علیه السلام متولد شد، حضرت رسول صلی الله علیه و آله ، اسما بنت امیس را فرمود: بیاور فرزند مرا اسما! اسما گفت: آن حضرت را در جامه ی سفیدی پیچیده به خدمت حضرت رسالت صلی الله علیه و آله بردم. حضرت او را گرفت و در دامن نهاد و در گوش راست او اذان و در گوش چپ او اقامه گفت. پس جبرئیل نازل شد و گفت: حق تعالی تو را سلام می رساندو می فرماید که چون علی علیه السلام نسبت به تو به منزله ی هارون است نسبت به موسی، پس اسم پسر کوچک هارون نام کن که شبیر است و چون لغت تو عربی ست او را حسین نام کن.


ادامه مطلب

برچسب ها : خلاصه ای از زندگی نامه امام حسین علیه السلام, شخصیت اخلاقی, از مدینه به جانب مکه معظمه, نامه های کوفیان, ماجرای مسلم بن عقیل, از مکه معظمه به سمت کربلا, تاسوعا, عاشورا, ,
توسط : ولایتمداران |

 
 آنچه در ذیل مي‏خوانيد قسمتي از متن تنظيم شدة چهار جلسه گفت وگو با آخرين همسر رضاشاه است كه در سالهاي 1373 و 1374 ــ نخستين گفت وگو در 13 خرداد 1373 و مصاحبه‌‏هاي بعدي به ترتيب در 21 آبان و 2 آذر 1373 و 31 ارديبهشت 1374 چند ماه قبل از فوت او ــ در محل سكونت نامبرده انجام گرفته است.
 
خانم دولتشاهي با تشكر از سركار كه در اين گفت وگو شركت كرديد، لطفاً در مورد سوابق خانوادگي خودتان مطالبي كه به ياد داريد بيان كنيد.


ادامه مطلب

برچسب ها : مصاحبه با عصمت‌‏الملوك دولتشاهي, آخرين همسر رضاشاه, تاج‌‏الملوك همسر ديگر رضاخان, خاطرات ملكه پهلوي, ,
توسط : ولایتمداران |

راوی در سنه چهل و نهم هجرت ،‌هنگام شهادت امام حسن مجتبی ،‌دیگر رویای صادقه پیامبر صدق به تمامی تعبیر یافته بود و منبر رسول خدا ، یعنی كرسی خلافت انسان كامل ، اریكه ای بود كه بوزینگان بر آن بالا و پایین می رفتند . روز بعثت به شام هزار ماهه سلطنت بنی امیه پایان می گرفت و غشوه تاریك شب ، پهنه ای بود تا نور اختران امامت را ظاهر كند ، و این است رسم جهان : روز به شب می رسد و شب به روز. آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند ! بخوان قل اعوذ برب الفلق ، كه این سرخی ازخون فرزند رسول خدا ، حسین بن علی رنگ گرفته است و امام حسن مجتبی نیز با زهری به شهادت رسید كه از انبان دغل بازی معاویة بن ابوسفیان بیرون آمده بود ، اگر چه به دست « جعده » دختر « اشعث بی قیس » آه از سرخی شفقی كه روز را به شب می رساند وآه از دهر آنگاه كه بر مراد سِفلگان می چرخد !



ادامه مطلب

برچسب ها : هجرت حسین علیه السلام؛چرا و چگونه!, خلافت انسان كامل, پس از پنجاه سال, « مغیرة بن شعبه »‌, «سعید بن عاص » , «‌ولید » , « عمروبن سعید », خویها و خصلتهای مسلمانی, سیرتهای عصر جاهلی, ,
توسط : ولایتمداران |
شهید در یک نگاه
نام و نام خانوادگی : محمد ابراهیم همت
تاريخ تولد :12/1/1334
نام پدر : علي اكبر
تاريخ شهادت : 17/12/1362
محل تولد : اصفهان / شهرضا
محل شهادت : جزيره مجنون
طول مدت حيات :28 سال
مزار شهيد :گلزار شهداي شهرضا


ادامه مطلب

برچسب ها : زندگینامه شهید حاج محمد ابراهیم همت, كردستان و مقابله با ضدانقلاب, استان سیستان و بلوچستان, جزيره مجنون, خيبر, ,
توسط : ولایتمداران |

1- «براي چه به ژنو مي رويم»؟ و «قرار است در مذاكره با كشورهاي 1+5 چه روي ميز بگذاريم و چه سوغاتي براي مردم كشورمان بياوريم»؟ اين پرسش ها و پرسش هاي مشابه ديگري از اين دست، اگر در گذشته اي نه چندان دور و مخصوصاً قبل از ترور دانشمندان هسته اي ايران، پاسخ- با عرض پوزش از مسئولان هسته اي كشورمان- نيم بندي داشت، امروزه آن پاسخ نيم بند نيز وجود ندارد و حضور تيم مذاكره كننده جمهوري اسلامي ايران در نشست ژنو كه قرار است روز سه شنبه 16آذرماه 89-7 دسامبر 2010- در پايتخت سوئيس برگزار شود، عبث و بي نتيجه به نظر مي رسد.



ادامه مطلب

برچسب ها : 5+1, مذاکره هسته ای, تاسيسات اتمي, تأسيسات هسته اي, فعاليت صلح آميز هسته اي, NPT , آژانس, ,
توسط : ولایتمداران |
 
مصدق یکی از بزرگترین فئودالهای ایران است و املاک وسیع او در احمدآباد شامل چهار قریه شش دانگ است و او در این املاک دارای دم و دستگاه و رژیم اقتصادی یک فئودال تمام معنی بود و عجب این است که طرفداران مصدق احمدآباد را بنام «تبعیدگاه»! مصدق می‌نامند و دوران استراحت و مال اندوزی او را در این املاک سرسبز و خرم دوران تبعید! مصدق در زمان رضاشاه می نامند. تبعیدی که هر گاه اراده می کرده است در منزل مجلل شهری خود زندگی می کرده و هر وقت اراده می‌کرده است به مسافرتهای خارج می‌رفته است...


ادامه مطلب

برچسب ها : چهره حقیقی دکتر محمد مصدق, شهید حسن آیت, نقش مصدق در مجلس دوره پنجم و مسئله تغییر سلطنت, قضیه دکتر میلیسپو, مصدق در دوره سلطنت رضاخان, ,
توسط : ولایتمداران |

 

 شهید حسن آیت

 
برخلاف آنچه شهرت داده‌اند مصدق از یک خانوادة فقیر و یا حتی متوسط نبود. او یکی از فرزندان خاندان قاجار بود که قسمت اعظم بدبختی‌ها و عقب‌ماندگی‌های ملت ما مربوط به همین خاندان است. این خانواده نمی‌توانست مدافع حقوق ملت محروم باشد سلاطین و شاهزادگانی که جز ظلم و ستم برای ما ثمری نداشتند و در تمام عمر در عیاشی و بی خبری بسر می‌بردند...


ادامه مطلب

برچسب ها : چهره حقیقی دکتر محمد مصدق, شهید حسن آیت, ارتباط با شبکه فراماسونری, متن قسم‌نامه فراماسونری دکتر محمد مصدق, ,
توسط : ولایتمداران |

 

رسميت يافتن قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران



ادامه مطلب

برچسب ها : تقويم انقلاب, استقرار نظام جمهوري اسلامي, قانون اساسي, ,
توسط : ولایتمداران |

قرآن کريم مي ‌فرمايد: «ليس للانسان الا ما سعي (نجم/39) بر انسان چيزي جز آنچه در نتيجه سعي و کوشش به دست آورده نيست.» با دقت در اين آيه، پي مي ‌بريم اگر کسي وجود خود را بر اساس تلاش جدي و عميق استوار نکند، يقيناً نتيجه صحيح و نيکويي از آن به دست نخواهد آورد. بنابر اين، کارفي نفسه داراي ارزش نيست بلکه آن کوششي مفيد و مؤثر است که در سايه جديت و اخلاق - به ‌عنوان يکي از برترين سرمايه‌ هاي بشري - صورت گرفته باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : حاکميت اخلاق حرفه ‌اي در سازمان, مدير بايد به مسائل انساني سازمان تحت مديريت خويش نيز توجه کند, ,
توسط : ولایتمداران |

تعبیر «مدیریت اسلامی» حاکی از این است که مدیریت می تواند دارای دو وصف «اسلامی» و «غیراسلامی» باشد، و از اینروی این سؤال، مطرح می شود: چه ارتباطی بین مدیریت به عنوان یک علم و بین اسلام به عنوان یک دین، وجود دارد؟

این پرسش در واقع یکی از جزئیات پرسش عامتر و کلی تری است و آن این است: علوم و فنون مختلف، بویژه علوم انسانی، چه ارتباطی با ادیان خصوصاً دین اسلام دارند؟

پاسخ به این سؤال، نیازمند ارائه تعریف دقیقی از علم و دین است.



ادامه مطلب

برچسب ها : محمدتقی مصباح یزدی, مدیریت اسلامی, مدیریت و دین, تقویت روحیّه دینی و تقوا و خدا ترسی, عامل کنترل کننده, ,
توسط : ولایتمداران |

بررسي پروژه «افشاي اسناد محرمانه آمريكا در سايت ويكي ليكس» نشان مي دهد اين پروژه در راستاي جنگ رواني و در خدمت رويكردهاي چندگانه سازمان سيا صورت مي گيرد.
روز دوشنبه در اقدامي هماهنگ رسانه هاي آمريكايي و انگليسي و صهيونيستي (بي بي سي، راديو فردا، اشپيگل، گاردين، نيويورك تايمز و...) بي آن كه سندي را ارائه دهند از قول سايت ويكي ليكس مطالبي را به عنوان اسناد محرمانه مربوط به سفارتخانه هاي آمريكا در منطقه خاورميانه منتشر كردند!



ادامه مطلب

برچسب ها : ويكي ليكس, سازمان سيا, جنگ رواني, سناريو,
توسط : ولایتمداران |

اشاره ولی فقیه، باید ویژگی ها و شرایطی داشته باشد، که با توجه به این ویژگی ها، بسیاری از توهمات، القائات و شبهه ها برطرف می شود،شبهه هایی مانند مسائل: دیکتاتوری و استبداد، تعدد مراکز قدرت و تصمیم گیری، قیم بودن، تعارض با حریم مرجعیت، اشکال اطاعت بی چون و چرا، انحصارطلبی، ناسازگاری با حاکمیت ملی و... به اعتقاد ما، اگر شرایط ولایت فقیه در شخصی جمع باشد، و آن گاه این منصب مهم را بر عهده گیرد، شبهه های مذکور و غیر آن هاخود به خود حل خواهند شد و دیگر زمینه ای برای طرح این گونه شبهه ها به وجود نمی آید، و همان سخن معروف امام خمینی -قدس سره- به طور کامل تحقق می یابد که فرمود:«من به همه ملت، به همه قوای انتظامی اطمینان می دهم که امردولت اسلامی، اگر با نظارت فقیه و ولایت فقیه باشد، آسیبی براین مملکت نخواهد وارد شد... ولایت فقیه آن طور که اسلام مقررفرموده است، و ائمه ما علیهم السلام نصب فرموده اند...دیکتاتوری به وجود نمی آورد... کارهایی که بخواهد دولت یا رییس جمهور یا کس دیگر بر خلاف مسیر ملت و بر خلاف مصالح کشور انجام دهد، فقیه کنترل می کند.» با این اشاره به توضیح مطلب می پردازیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : ولی فقیه, شرایط ولایت فقیه, توهمات, القائات و شبهه ها, ,
توسط : ولایتمداران |

1- شايد براي عده اي- هر چند اندك و كم شمار- كه هنوز به عمق فتنه 88 پي نبرده اند، شنيدن اين خبر- تاكيد مي شود بر «خبر» و نه «تحليل»- تعجب آور باشد كه سران و عوامل اصلي فتنه 88 نه فقط با تروريست هايي كه دست به ترور دو دانشمند هسته اي كشورمان زده اند، هويت مشترك و يكساني دارند، بلكه خيانت سران فتنه، بارها از جنايت تروريست هاي صبح دوشنبه تهران، بيشتر و نفرت انگيزتر نيز بوده و هست. چرا...؟! به قول حقوقدانان؛ «نحن ابناء الدليل، نميل حيث يميل... ما فرزندان دليل هستيم و در قضاوت به آن سوي مي رويم كه دلايل هدايتمان مي كنند.».



ادامه مطلب

برچسب ها : عوامل اصلي فتنه 88, تروريست, ترور دو دانشمند هسته اي, سران فتنه, عمليات جاسوسي و اطلاعاتي,
توسط : ولایتمداران |

احكام تقليد - ولايت فقيه و حكم حاكم‏

سؤال (جدید): خواهشمند است در خصوص «التزام به ولايت فقيه» توضيح دهيد؛ به عبارت ديگر چگونه بايد عمل نماييم تا بدانيم كه به جانشين بر حق آقا امام زمان (عج) اعتقاد و التزام كامل داريم؟

جواب: ولايت فقيه به معناى حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط در عصر غيبت است و شعبه‌اى است از ولايت ائمه اطهار (عليهم السلام) كه همان ولايت رسول الله (صلى الله عليه وآله) مى‌‌باشد و همين كه از دستورات حكومتى ولى امر مسلمين اطاعت كنيد نشانگر التزام كامل به آن است.



ادامه مطلب

برچسب ها : احكام تقليد, ولايت فقيه و حكم حاكم‏, حاكميت مجتهد جامع‌الشرايط, استفتائات ,
توسط : ولایتمداران |

برگرفته از دست نوشته های یک شهید

زمین مسطح بود و کاملا زیر دید دشمن قرار داشتیم . با حالت مجروحی که به عقب بر می گشتیم، به دو سه تا از برادران دیگر رسیدیم که مجروح شده بودند و بر روی زمین افتاده بودند . برای این که این برادران جان ندهند، گفتیم: بلند شوید . تا برویم . پاسخ دادند که شما بروید، ما کم کم می آییم .

 

                                                                



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات دفاع مقدس, ,
توسط : ولایتمداران |

مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماهشهر در نمازخانه گمرک بندر امام خمینی برگزار شد.

 

 

 



ادامه مطلب

برچسب ها : عكس, هفته بيسج, گمرك بندر امام خميني, مراسم پايگاه, ,
توسط : ولایتمداران |

يكي از مسائلي كه شايد دردهه هاي اخير ذهن بسياري از متفكرين جهان را به خود مشغول داشته مسئله «حقوق بشر» است. حقوقي كه بسته به تعريف انسان، كرامت او، هدف و غايت خلقت انسان و... در مكاتب مختلف تعاريف متفاوتي از آن ارائه شده است. علامه محمدتقي جعفري(ره) به عنوان يكي از كساني كه دراين حوزه تتبعات فراواني داشته است، نتيجه تلاش علمي خود را در اين زمينه در كتابي به نام «حقوق بشر از ديدگاه اسلام و غرب» ارائه نمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : حقوق بشر, علامه جعفری, نقد مبانی حقوق بشر در غرب, تبیین مفاهیم حقوق در اسلام, ,
توسط : ولایتمداران |

بسیجی بنده خاص الهی است 

بسیجی در حقیقت یک سپاهی است



ادامه مطلب

برچسب ها : شعر, بسیج, ایت الله امینیان, بسیجی یک سپاهی است, ,
توسط : ولایتمداران |

(فمن حاجك فيه من بعد ما جائك من العلم فقل تعالوا ندع ابنائنا و ابنائكم و نسائنا و نسائكم و انفسنا و انفسكم ثم‏نبتهل فنجعل لعنه الله على الكاذبين)(آل عمران: 61).



ادامه مطلب

برچسب ها : مباهله, ولایت حق, مسیحیان نجران, ایه مباهله,
توسط : ولایتمداران |

شرايطى كه براى زمامدار ضرورى است مستقيماً ناشى از طبيعت طرز حكومت اسلامى است. پس از شرايط عامه مثل عقل و تدبير، دو شرط اساسى وجود دارد كه عبارتند از:
1- علم به قانون
2- عدالت



ادامه مطلب

برچسب ها : شرایط رهبری, علم به قانون, عدالت, حاکم اسلامی, خلافت, دو حکومت اسلامی, اختیارات رهبر, ,
توسط : ولایتمداران |

اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، و در آستانه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج، در اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان، مضمون حقیقی واقعه عظیم غدیر را، تجلی امامت و پیشوایی عادلانه و سعادت بخش همه جوامع بشری در طول تاریخ دانستند



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت, غدیر, بسیجیان, امامت, امام خامنه ای, تجمع, فرمانده کل قوا, امیرالمومنین, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 212 213 214 215 216 ... 219 صفحه بعد