منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 218
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 1236
بازدید کل : 101117
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها
خاطره ای از رضایت و پشتیبانی امام از شهید لاجوردی
هر چه لاجوردی بيشتر توضيح مي‌داد، چهره امام بازتر می‌شد

 

 یکی از جریاناتی که در حوادث خونین ابتدای انقلاب موجب می شد جبهه یاران انقلاب ضربه بخورد و در برخی موارد هزینه هایی (بعضاً بسیار سنگین) پرداخت کند آن بود که علاوه بر آنکه در روبرو با منافقین و تجزیه طلبان و دشمن بعثی و دشمنان قسم خورده جهانی روبرو بود، از پشت سر هم با برخی خواص بی بصیرت مواجه بود که بهترین و صدیق ترین یاران انقلاب را در اوج درگیری و نبرد، مورد تهاجم قرار می دادند و سعی می کردند زیر پای آنان را خالی کنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطره ای از رضایت و پشتیبانی امام از شهید لاجوردی, جبهه یاران انقلاب, خواص بی بصیرت, منتظری, سید اسدالله لاجوردی, شهید بصیر, ,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب در ديدار مسئولان و قشرهاي مختلف مردم:
رتبيين‌ماهيت متفاوت حوادث‌سوريه و مظلوميت‌مردم بحين/ هرجا به نفع امریکا و صهیونیسم شعار داده شود انحرافی است
 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و قشرهای مختلف مردم، با تبریک عید شریف مبعث به ملت ایران و امت اسلامی، بعثت پیامبر اکرم (ص) را بزرگترین نعمت الهی و برترین و پربرکت ترین روزهای سال خواندند و تأکید کردند: بیداری اسلامی ملتهای منطقه، حرکتی در مسیر نبوی است و ملتهای مسلمان و ملت بزرگ ایران، با هوشیاری اجازه نخواهند داد امریکایی ها و صهیونیستها، با ایجاد اختلاف و حیله های دیگر، این حرکت عظیم را منحرف و یا بر آن موج سواری کنند.

به گزارش رجانيوز، ‌متن كامل اين بيانات در ادامه آمده است:



ادامه مطلب

برچسب ها : امام خامنه ای, شعار به نفع امریکا و صهیونیسم, شعار انحرافی, حوادث‌سوريه, مظلوميت‌مردم بحرين, ,
توسط : ولایتمداران |
لاريجاني از پيغام صبح امروز رهبرانقلاب گفت

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مقام معظم رهبري صبح امروز به بنده پيغام دادند و فرمودند كه درباره‌ ادغام وزارت تعاون نظري ندارند

نادر قاضي‌پور نماينده مردم اروميه در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در تذكري خطاب به رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برگه‌هايي از سوي برخي‌ها در صحن علني پخش شده ‌كه در آن نظرات مقام معظم رهبري درباره عدم ادغام وزارت تعاون منتشر شده است. 


ادامه مطلب

برچسب ها : لاريجاني, پيغام رهبرانقلاب, ادغام وزارت تعاون, ,
توسط : ولایتمداران |
هيچ مصلحتي ريختن آبروي افراد را توجيه نمي‌كند

 

حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با فارس تصريح كرد: استفاده از راه حل‌هاي عجولانه همواره منجر به بروز خطاهايي در رفتارهاي انسان مي‌شود و اگر كسي قصد دارد مشكلات جامعه را حل و به مردم خدمت كند، بايد بداند كه جز با رعايت موازين اخلاقي، اين كار ممكن نيست.



ادامه مطلب

برچسب ها : ريختن آبروي افراد, حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان, راه حل‌هاي عجولانه, ضرورت حفظ آبرو, مقام معظم رهبري, ,
توسط : ولایتمداران |
تعبیر رهبری برای توهین‏کننده به شهید بهشتی: نشستن در جلسه شما حرام است

 

آنچه در پی می‌آید خاطراتی است از همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی از زبان آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی که پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، آن را منتشر کرده است

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی می گوید:
 
ماجرای تشکیل حزب جمهوری
 
ما معمولاً تابستان‌ها به مشهد می‌رفتیم. تابستان سال 1355 بود یا 1356. در مشهد به مرحوم ربّانی املشی برخوردم که از دوستان قدیمی و صمیمی‌ام بود. پرسید: «کی آمدید؟» جواب دادم: «همین تازگی‌ها آمده‌ام.» گفت: «پس به دیدنت می‌آییم.» گفتم تشریف بیاورید. نشانی منزل را گرفت و گفت: «با آقای خامنه‌ای می‌آییم.» آن موقع آیت‌الله خامنه‌ای در مشهد بودند. با هم قرار گذاشتیم. پیش از ظهر بود که آقایان تشریف آوردند. یک ساعتی با هم نشستیم. در بین صحبت‌ها این مسئله مطرح شد که چه خوب است تشکلی به‌وجود آوریم. این فکر در جمع‌مان مورد پسند واقع شد. جمع اصل قضیه را پذیرفت.


ادامه مطلب

برچسب ها : تعبیر رهبری برای توهین‏کننده به شهید بهشتی: نشستن در جلسه شما حرام است, همراهی رهبر انقلاب و شهید بهشتی, ,
توسط : ولایتمداران |
نگرانی رهبری از اقامه نشدن نماز صبح در مساجد‬

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی' رییس دفتر رهبر انقلاب از نگرانی آیت الله خامنه ای درباره اقامه نشدن نماز صبح در مساجد خبر داد

محمدی گلپایگانی روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید مركز رسیدگی به امور مساجد تهران، گفت: یكی از نگرانی های رهبر معظم انقلاب كه قبلا نیز اظهار فرموده اند، مساله اقامه نماز صبح در مساجد است كه متاسفانه به نحو وجه غالب در شهر تهران چنین چیزی وجود ندارد و چقدر خوب است كه ائمه جماعات، تمام نمازها چه صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا را در مساجد به جماعت بخوانند.


ادامه مطلب

برچسب ها : نگرانی رهبری از اقامه نشدن نماز صبح در مساجد, نماز صبح, امام خامنه ای, ,
توسط : ولایتمداران |
نگاهي به تحقق عجيب 12 پيش‌‎بيني بزرگ امام(ره)

 

حضرت امام خميني(ره) داراي توان خاصي در پيش‎بيني‎هاي سياسي بود و برخي از وقايع آينده را را پيش از وقوع گوشزد نموده هشدار مي‎داد. ما در اين مقاله به بررسي 12 پيش‎بيني مطرح‎شده توسط ايشان پرداخته در ادامه برخي از پيش‎بيني‎هاي ولي امر مسلمين را نيز مطرح خواهيم نمود.



ادامه مطلب

برچسب ها : نگاهي به تحقق عجيب 12 پيش‌‎بيني بزرگ امام(ره), حضرت امام خميني(ره), پيش‎بيني‎هاي سياسي, وقايع آينده, ,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب در دیدار با متولیان دستگاه قضایی کشور:
منع رسانه‌ای کردن جرم و افشاگری تا قبل از اثبات شدن آن/ زیر سؤال بردن آمارها اعتماد مردم را از بین می‌برد
 

 

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار رئیس و مسئولان عالی قوه قضاییه و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی، صبر همراه با بصیرت در مقابل سختی ها را عامل اصلی پیشرفت حرکت رو به جلوی ملت ایران در 33 سال گذشته ارزیابی کردند و با اشاره به نیاز قوه قضاییه به دو رکن مهم اقتدار و اعتماد عمومی افزودند: هرگونه اقدام و یا القای تشکیک برای زیر سؤال بردن فعالیتها، گزارشها و آمارهای مسئولان عالی سه قوه بویژه قوه قضاییه، اقدامی نادرست، ضداعتماد عمومی و برخلاف مصالح کشور است و همه مسئولان، صاحبان تریبون ها و رسانه ها باید به این موضوع مهم کاملاً توجه کنند.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر معظم انقلاب, دیدار با متولیان, دستگاه قضایی کشور, جرم و افشاگری, ,
توسط : ولایتمداران |
30 سال از روز واقعه در مسجد ابوذر گذشت
يك لحظه به ذهنم آمد كه ايشان شهيد شد/سَر خُمِ مِی‌سلامت شکند اگر سبویی
 

 

ترور آیت الله خامنه ای در ششم تیرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران صورت گرفت اما این اولین مرتبه ای نبود که دشمنان قصد ترور ایشان را داشتند. محافظ ایشان چند نمونه از شیطنت های قبلی دشمن را این گونه روایت می کند: « به نظر من اينها قبل از آن تاريخ به ترور به عنوان يك راه حل فكر كرده بودند و از همين بابت هم بسياري از عوامل و وابستگان به خود را به دستگاههاي مهم نظام نفوذ داده بودند. در مورد آقا هم اينها قبل از اينكه به صورت رسمي از سوي نظام طرد شوند، به شكل مخفي و مرموز، به فكر ترورايشان بودند. مثلاً به دفعات پيش مي آمد كه در مسير تردد ايشان به سوي نمازجمعه بمب مي گذاشتند اما هر بار با لطف الهي و به شكلي غيرمنتظره توطئه آنها بي اثر مي شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : 30 سال از روز واقعه در مسجد ابوذر گذشت, ترور آیت الله خامنه ای, ششم تیرماه 1360, مسجد ابوذر تهران, ,
توسط : ولایتمداران |

ولايت مداري محور پيشرفت جايگاه ايران در جهان امروز
در نظام هاي حكومتي امروز و ديروز جهان، شكاف ها و ايرادهاي مختلفي در ساختار حكومت و شيوه عملكرد حاكمان وجود دارد كه موجب شده ديكتاتوري، خودكامگي، سلطه گري و بي توجهي به راي مردم و نخبگان جامعه و حتي مردم جهان به شكل هاي مختلفي ظهور كند.
حاكمان و قدرت طلبان و زورگويان چه در نظام هاي ديكتاتوري فردي و گروهي مانند حكومت پادشاهان در رم و يونان چه در سيستم هاي استعمارگران و كشورگشايان از اسكندر تا انگلستان و فرانسه، و چه در سلطه جويي هاي امروز آمريكا و متحدانش در دنياي امروز كه به بهانه دموكراسي و حقوق بشر و مقابله با تروريست ها، با خونريزي و حاكميت بر منابع مردم جهان و بي توجهي به اراده و خواست ملت هاي خداجوي جهان با ابزار شوراي امنيت و سازمان ملل و... سرنوشت ملت ها را تغيير مي دهند و... با توجيه هاي مختلف به نام مردم و منافع ملي و وطن دوستي و حفظ نژاد برتر، حقوق انسان ها و ملت ها را زيرپا مي گذارند و مقابل فرامين خداوند رحمان و رحيم مي ايستند.



ادامه مطلب

برچسب ها : ولايت مداري محور پيشرفت جايگاه ايران در جهان امروز, ,
توسط : ولایتمداران |

تحليل بيانات مقام معظم رهبري
در مورد دو دهه برنامه ريزي براي فروپاشي نظام

رهبر معظم انقلاب در سخنراني خرداد ماه سال جاري- به مناسبت سالگرد ارتحال امام خميني(ره)- به دو دهه برنامه ريزي دشمن براي از ميان بردن نظام جمهوري اسلامي اشاره كرده و فرمودند: «دشمنان ما تصور مي كردند با رحلت امام، آغاز فروپاشي اين نظام مقدس كليد زده خواهد شد. آنها خيال مي كردند امام كه رفت، به تدريج اين شعله خاموش خواهد شد، اين چراغ خاموش خواهد شد. بعد، مراسم تشييع جنازه امام، آن احساسات مردم، آن حركت عظيم مردم در حمايت از كاري كه خبرگان كردند، اينها را مايوس كرد. يك برنامه ريزي ده ساله كردند- اين تحليل من است، اين به معناي اطلاع نيست؛ تحليلي است كه قرائن آن را براي ما اثبات مي كند- ده سال بعد اميدوار بودند كه نتيجه بدهد. سال 78 كه آن حوادث پيش آمد، آن كسي كه اين حوادث را خنثي كرد، مردم بودند. روز بيست و سوم تير سال 78 مردم آمدند در خيابان ها، توطئه دشمن را كه سالها برايش برنامه ريزي كرده بودند، در يك روز باطل كردند. آن روز گذشت.



ادامه مطلب

برچسب ها : تحليل بيانات مقام معظم رهبري در مورد دو دهه برنامه ريزي براي فروپاشي نظام, ,
توسط : ولایتمداران |
ناگفته‎های همایشی پیرامون امام خامنه‎ای در بیروت

 

یکی از حاضران همایش نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت الله خامنه ای که اخیرا در بیروت برگزار شد حواشی و ناگفته هایی را درخصوص این همایش منتشر کرد

همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای»، 16 و 17 خردادماه 90 در بیروت برگزار شد. در این همایش به بررسی ابعاد علمی و اجتهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته شد و اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از کشورهای مختلف اسلامی حضور داشتند. در این گزارش، به برخی از ناگفته‌های این همایش و حاشیه‌های آن، به قلم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری می‌پردازیم:


ادامه مطلب

برچسب ها : نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای, ,
توسط : ولایتمداران |

رهبر انقلاب:آمريكا‌ به‌دنبال پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان است

 

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تأكيد كردند: امريكايي‌ها به‎دنبال پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان هستند كه اين موضوع خطرناكي است زيرا تا زماني‌كه نظاميان امريكايي در افغانستان حضور داشته باشند، امنيت واقعي برقرار نخواهد شد.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر انقلاب:آمريكا‌ به‌دنبال پايگاه‌هاي دائمي در افغانستان است, ,
توسط : ولایتمداران |

عزل بنی‏صدر از ریاست جمهوری با حکم امام خمینی

پس از مدت‏ها اختلاف بین مسؤولان انقلابی نظام اسلامی و بنی‏صدر، رییس جمهور خائن و طرفداران او، همچنین سوء مدیریت در جنگ و نیز موضع‏گیری علیه اهداف نظام اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در 20 خرداد 1360، پس از مشورت با مسؤولان عالی رتبه نظام، وی را از فرماندهی کل قوا، که به نیابت از ولی فقیه در اختیار او بود، بر کنار نمودند.



ادامه مطلب

برچسب ها : عزل بنی‏صدر از ریاست جمهوری با حکم امام خمینی, ,
توسط : ولایتمداران |
14دليل آيت‌الله خامنه‌اي در اثبات عدم‎كفايت بني‎صدر

 

ما به‎خاطر خدا و در پاسخ به اطميناني كه امام امت ابراز مي‌فرمودند و به‎خاطر مسئوليت سنگيني كه در شوراي انقلاب به‏عهده داشتيم، همواره در برابر جهت‌گيري‌هاي غرب و موج فرهنگ بيگانه از اسلام كه به‎دست آنان گسترش مي‌يافت، مقاومت مي‌كرديم و اين براي آقاي بني‌صدر و جناحي كه وي را بهترين سنگر خود مي‌شناخت، غيرقابل تحمل بود.



ادامه مطلب

برچسب ها : 14دليل آيت‌الله خامنه‌اي در اثبات عدم‎كفايت بني‎صدر, ,
توسط : ولایتمداران |
معاون عقیدتی سیاسی ارتش تشريح كرد
مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران
معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در خنثی سازی فتنه 88 گفت: «اگر مواضع به‌جاي رهبری نبود، بسیاری از فتنه‌گران در جریان فتنه 88 اعدام می شدند.»

به گزارش گرداب، حجت الاسلام و المسلمين قاسم علی نوچمنی، معاون عقیدتی سیاسی کل ارتش با اشاره به موفقیت های وزارت اطلاعات در خنثی سازی توطئه دشمنان گفت: «ما امروزه شاهدیم که ماموران اطلاعاتی کشورمان به سیستم های امنیتی دشمن و برجسته ترین سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی جهان نفوذ کرده و گروهک هایی مانند ریگی را که دشمنان به آن امید بسته بودند، متلاشی کرده است.»



ادامه مطلب

برچسب ها : مواضع به‌جای مقام معظم رهبری در برخورد با فتنه گران, فتنه88, رهبر معظم, ولی فقیه, بیداری اسلامی, رژیم صهیونیستی, آل سعود, ,
توسط : ولایتمداران |
مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید»

 

در دیدار شاعران آئینی با رهبر معظم انقلاب، كه روز چهارشنبه 25 خردادماه برگزار شد، معظم‌له در رهنمودهای‌شان شاعران را به موضوع دفاع مقدس و پاسداشت یاد شهیدان دعوت كردند و از مباحث مهم در این‌باره كه كمتر به آن پرداخته شده، به مقوله‌ی «جانبازان شهید» اشاره فرمودند:



ادامه مطلب

برچسب ها : مطروحه‌ای از رهبر انقلاب برای «جانبازِ شهید», ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی خطبه‌های تاریخی 29 خرداد 88

 

... بنده زير بار بدعت‌هاي غيرقانوني نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوب هاي قانوني شكسته شد، در آينده هيچ انتخاباتي ديگر مصونيت نخواهد داشت. مردم اطمينان دارند؛ اما برخي از طرفداران نامزدها هم اطمينان داشته باشند كه جمهوري اسلامي اهل خيانت در آراء مردم نيست.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی خطبه‌های تاریخی 29 خرداد 88, متن كامل بيانات حضرت آيت الله خامنه اي, خطبه هاي نماز جمعه تهران, ,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی مهمترین دهه انقلاب اسلامی 1
حکم حکومتی امام خمینی در صبح روز 25 خرداد1360 /جبهه ملی مرتد شد

 

اگرچه شکل گیری جبهه ملی به رهبری دکتر مصدق به سال 1328 و قبل از انتخابات دوره شانزدهم مجلس شورای ملی برمی‌گردد، اما فراز و نشیب‌های زیادی بر سر راه این جبهه وجود داشته تا آنجا که برخی بازه فعالیت آن را به چهار دوره تقسیم می‌کنند؛ چهار دوره‌ای که با معلق شدن نسبتاً کامل فعالیت‌های جبهه ملی و احیای دوباره آن از هم تفکیک می‌شود. بازه فعالیت جبهه ملی چهارم از سال 1356 آغاز می‌شود و تا برخورد قاطع امام با آنها ادامه می‌یابد. در تابستان 1356 سه تن از رهبران جبهه ملی یعنی کریم سنجابی، داریوش فروهر و شاپور بختیار طی نامه سرگشاده‌ای به شاه تمکین مطلق به اصول مشروطیت، احیای حقوق ملت، احترام واقعی به قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر را از وی خواستار شدند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازخوانی مهمترین دهه انقلاب اسلامی 1, حکم حکومتی امام خمینی در صبح روز 25 خرداد1360, جبهه ملی مرتد شد, ,
توسط : ولایتمداران |

  كدام بخش از سخنان رهبری تیتر رسانه‌های منطقه شد؟

 

با شكل‌گیری انقلاب‌های مردمی در منطقه و به‌ویژه پس از خطبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حوادث مصر و تونس، رسانه‌های منطقه و جهان حساسیت بیشتری نسبت به موضع‌گیری‌های آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از خود نشان داده‌اند. از همین رو همان‌طور كه پیش‌بینی می‌شد، سخنان ایشان در جوار مرقد امام راحل(ره)، با واكنش قریب به اتفاق رسانه‌ها مواجه و در سطح وسیعی منتشر شد كه بیشتر از همه، مواضع بین‌المللی رهبر انقلاب درباره حوادث اخیر منطقه و موضوع فلسطین مورد توجه قرار گرفت.



ادامه مطلب

برچسب ها : كدام بخش از سخنان رهبری تیتر رسانه‌های منطقه شد؟, ,
توسط : ولایتمداران |

بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌هاي جهان
رسانه‌هاي جهان سخنراني مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي امام خميني (ره) را به طور گسترده‌اي انعكاس دادند.



ادامه مطلب

برچسب ها : بازتاب گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در رسانه‌هاي جهان, رسانه‌هاي جهان سخنراني مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران در بيست و دومين سالگرد عروج ملكوتي امام خميني (ره) را به طور گسترده‌اي انعكاس دادند, ,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع ميليوني مرقد مطهر امام راحل؛
سلب امنيت بخشي از جامعه بدليل اختلاف سياسي ممنوع/ از حركت‌هاي به تحريك امريكا در منطقه حمايت نمي‌كنيم

 

در بیست و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره)، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در حرم امام خمینی(ره) حضور یافتند، سخنرانی ایشان ساعت 10:10 صبح آغاز و ساعت 11:10 به پایان رسید.



ادامه مطلب

برچسب ها : رهبر معظم انقلاب اسلامي در اجتماع ميليوني مرقد مطهر امام راحل, سلب امنيت بخشي از جامعه بدليل اختلاف سياسي ممنوع, از حركت‌هاي به تحريك امريكا در منطقه حمايت نمي‌كنيم, ,
توسط : ولایتمداران |
ويژگي هاي عرفان امام خميني(ره)

 

آيت الله جوادي آملي

آنچه در پي مي آيد بيانات تحليلي حكيم فرزانه حضرت آيت الله جوادي آملي است كه در آن به بررسي تفاوت ميان اخلاق و عرفان و خصوصيات عرفاني منحصر بفرد امام خميني(ره) پرداخته است. با هم آن را از نظر مي گذرانيم.
امام (رض) خصوصياتي داشت كه در ديگر عارفان كمتر بود. البته ديگر عارفان نيز خصوصياتي داشتند كه در امام فرصت ظهور و بروز پيدا نكرد. هر يك از عرفا مظهر اسمي از اسماء الله هستند. كاري كه ديگران كرده اند اين است كه كتاب هاي مبسوطي در اين زمينه نوشته اند، امام (رض) فرصت اين كار را پيدا نكردند، اما نوشته هاي ديگران را از علم به عين و از گوش به آغوش آوردند؛ چيزي كه نهايت سعي و تلاش ديگران بود.


ادامه مطلب

برچسب ها : ويژگي هاي عرفان امام خميني(ره), آيت الله جوادي آملي, ,
توسط : ولایتمداران |
خاطرات منتشر نشده آيت الله مجتهدي تهراني از حضرت امام(ره)

 

بخش اصلي خاطراتي که پيش روي شماست برگرفته از گفت و گوي منتشر نشده اي است که در مورخه 25/11/71 با عالم رباني و استاد بزرگوارم مرحوم آيت الله حاج شيخ احمد مجتهدي تهراني «رضوان الله تعالي عليه» در باره سرگذشت و خاطرات ايشان داشته ام.علاوه بر آن در مواردي نيز از رواياتي که در سخنراني ها،مجالس درس يا محافل خصوصي از منش و سيره عملي امام بيان داشته اند،بهره گرفته و آنچه را که در اين باره گرد آورده ام به ترتيب تاريخ تنظيم کرده ام.بي ترديد خاطرات و گفتني هاي استاد ارجمند از دوران طولاني ارتباط با امام راحل فراتر از آن است که در اين نوشتار مي خوانيد؛از اين روي اميد آن دارم که در آينده با استفاده از ساير يادگارهاي شفاهي و مکتوب آن استاد بزرگوار، به تکميل اين مجموعه توفيق يابم. محمد رضا کائيني



ادامه مطلب

برچسب ها : خاطرات منتشر نشده آيت الله مجتهدي تهراني از حضرت امام(ره), ,
توسط : ولایتمداران |
در خدمت و خیانت نهضت آزادي و ملی مذهبی‌ها؛
چرا امام و مردم دست رد به سينه اسلام لیبرالی زدند؟
 

 

عاطفه صادقی:

1- در بررسی جریان‌های مختلف که دارای عقبه مبارزاتی سیاسی قبل از انقلاب و بعد از آن هستند جدال فکری و عملی دو جریان، بررسی نحوه عملکرد و واکنش آنها به حوادث مختلف و اقبال مردم به آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.



ادامه مطلب

برچسب ها : در خدمت و خیانت نهضت آزادي و ملی مذهبی‌ها, چرا امام و مردم دست رد به سينه اسلام لیبرالی زدند؟, ,
توسط : ولایتمداران |
هاشمي: با امام بحث و سپس گريه كردم

 

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی ناگفته‌های مهمی را از شخصیت اخلاقی و معنوی امام راحل (ره) بیان كرد

در‌‌ همان سال‌هایی كه حضرتعالی با حضرت امام آشنا شدید، ظهور و بروز اخلاقی ایشان را چگونه دیدید؟
من مجذوب اخلاق ایشان هم می‌شدم برای اینكه گفتم، من یك طلبه روستائی بودم كه تازه آمده بودم قم، طبیعتاً یك مدرسی در سطح امام كه آن موقع در حوزه زبان زد همه بود، از لحاظ عمق دانش و بینش و مخصوصاً بحث‌های فلسفی و اخلاقی خیلی بزرگ بود، خوشش نمی‌آید حالا كه خلوت كرده و دارد در مسیرش فكر می‌كند، یك كسی بیاید مزاحمش بشود. مرحوم آقای مطهری می‌گفتند من در مسیری كه بین خانه و مدرسه می‌روم و می‌آیم، معمولاً روی یك مقاله فكر می‌كنم، یك سوژه‌ای را در ذهنم می‌پرورانم بعد كه آمدم منزل می‌نویسم. ما‌ها خودمون هم همین جوری بودیم و حالا هم همین‌طور است، در راه فكر می‌كنیم. اما من می‌دیدم كه امام هیچ إبائی ندارند از اینكه با ما حرف بزنند، جواب سؤالات را بدهند. سؤالات و لو كودكانه یا عوامانه بود، با خوش اخلاقی جواب می‌دادند. گذشته از اخلاق، آن روحیه انسانی كه ایشان در مقابل یك طلبه روستائی نشان می‌دادند، برای ما جالب بود



ادامه مطلب

برچسب ها : هاشمي: با امام بحث و سپس گريه كردم, ,
توسط : ولایتمداران |
خمینی(ره) یک مسلمان بود!
 

 

محمد رستم‌پور

1. رگ گردنش متورم شده بود.

فریاد می‌زد.

نمی‌لرزید؛ نه صدایش و نه دست‌هایش.

نگران نشويد، قلب‌تان را محكم كنيد.



ادامه مطلب

برچسب ها : خمینی(ره) یک مسلمان بود!, ,
توسط : ولایتمداران |
برخورد آموزنده رهبر انقلاب براي همه به‌ويژه مسوولان در مقابل تملق
 

 

مرتضي رضائیان: رهبر معظم انقلاب در ديدار اخير خود با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در واكنش به سخنان تمجيد آميز يکي از نمايندگان حاضر در مورد ايشان، در بياني که حاکي از هوشمندي و صفاي نفس است، فرمودند: «اين جور بيانات، هم به ضرر من است، هم به ضرر خود گوينده است. نبايستى اين بيانات به اين شكل بيان شود... اينجور تعبيرات، تعبيراتى نيست كه انسان را خوش بيايد يا كمكى به كار پيشرفت انسان بكند. ما همگى بندگان خدا هستيم و ان‌شاءالله خدمتگزاران مردم هم باشيم.»



ادامه مطلب

برچسب ها : برخورد آموزنده رهبر انقلاب براي همه به‌ويژه مسوولان در مقابل تملق, ,
توسط : ولایتمداران |
تفسير به رأي عجيب نظر امام در آستانه سالگرد ارتحال ايشان/
"مجلس در رأس امور است" براي قبل از بازنگري قانون اساسي بود!
 

 

علي‌اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ايران در سرمقاله امروز اين روزنامه با تفسير عجيب از سخنان امام راحل ادعا کرد که تعبير "مجلس در رأس امور است" مربوط به پيش از بازنگري قانون اساسي در سال 68 بوده و پس از بازنگري با تفويض برخي از اختيارات نخست‌وزير به رئيس‌جمهور چنين وضعيتي وجود ندارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تفسير به رأي عجيب نظر امام در آستانه سالگرد ارتحال ايشان, "مجلس در رأس امور است" براي قبل از بازنگري قانون اساسي بود!, علي‌اکبر جوانفکر سرپرست روزنامه ايران, ,
توسط : ولایتمداران |
علی‌مطهری:با نهضت‌آزادی خوب برخورد نکردیم!/امام‌خمینی:ضرر نهضت‌آزادی از منافقین بیش‌تر است

 

 علی مطهری در سرمقاله امروز روزنامه شرق به تعریف و تمجید از نهضت آزادی پرداخت

علی مطهری در وصف مرحوم عزت‌الله سحابي نوشته است: او مانند پدرش و مهندس بازرگان به تركيبي از اسلام و دموكراسي غربي قايل بود كه نتيجه آن حكومتي است دموكراتيك كه براي اسلام احترام قايل است و مردم در انجام فرايض مذهبي خود آزادند، نه حكومتي كه به دنبال پياده كردن و اجراي احكام اسلام است.


ادامه مطلب

برچسب ها : علی‌مطهری:با نهضت‌آزادی خوب برخورد نکردیم!, امام‌خمینی:ضرر نهضت‌آزادی از منافقین بیش‌تر است, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 17 صفحه بعد